Gå til innhold

Pakkeboks / nettbutikkene jeg kommer til å ignorere fra nå av

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lama_Drama skrev (På 8.5.2021 den 20.50):

Nei, sikker samme gjengen som er livredd 5g. Man har en app for alt, hvorfor klage over akkurat denne. Jeg tenker mitt. 

Hvorfor laste ned enda en app når jeg omtrent aldri handler noe på netthandel ? Jeg er overhodet ikke redd for 5 g.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cisne skrev (4 timer siden):

Jeg ble litt overrasket første gang jeg skulle hente pakke, men det er jo helt genialt! Man slipper å stå i kø, og å forholde seg til folk. Du bare scanner, luka åpner seg av seg selv og alt. Litt japansk teknologi liksom! 

Da MÅ man ha en app som ikke alle ønsker å ha. Ingenting genialt ved det. 

Anonymkode: 55611...028

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Da MÅ man ha en app som ikke alle ønsker å ha. Ingenting genialt ved det. 

Åh gi deg. Du kan slette den appen like fort etterpå, om det er problematisk med lagringsplass på mobilen. Du kan dessuten alltid bruke innlogging i browser istedenfor, uten å bruke app, bare bruke Chrome eller Safari eller hva er det du vanligvis bruker. Dette er genialt for de aller fleste, om det finnes fortsatt noen teknologiske dinosaurer, så finnes det andre løsninger for de - men mer tungvinte ja. Det er på en måte en pris å betale for å ikke klare å følge med utviklingen. 

Anonymkode: e41c4...f44

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 19.22):

Jo, vi får et dårligere og dårligere tilbud. Man må jo feks reise milevis for å få kjøpt et frimerke nå for tiden. Postens utleveringssteder selger ikke frimerker. Narvesen selger ikke frimerker osv.

Ja, jeg vet at man kan kjøpe frimerke på nett og få en kode som man skriver på brevet. Men ikke alle bruker nett.

Anonymkode: 94157...47a

Jeg jobber i post i butikk, og vi selger frimerker.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkeboks er genialt. Alltid åpent og mye nærmere der jeg bor, gå avstand. Jeg ble også litt irritert første gang jeg opplevde det som beskrives i HI, men jeg er så gammel at jeg alltid tenker at det gjelder å følge med og sette seg inn i alt som er nytt for å unngå å bli akterutseilt olding.

Jeg synes det er verre når jeg plutselig får beskjed om at pakke er levert på døra når jeg er på reise og forventet pakkeboks.

Anonymkode: 57d14...3ab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Postnord har pakkeboks på mitt hjemsted 1,6 km fra huset mitt  ble ganske forbannet når de endrer dette til og hente den på ett handlesenter 17 km t/r unna hjemstedet betalte også Posten 100,- for levering av en pakke på døra og den ble levert til hentested har gitt opp og få tilbake disse 100 kronene Chatboten skjønte ikke hva jeg snakket om ikke er det noe E-Postadresse heller og legge ved dokumentasjon for klaging vurderer og kontakte myndigheten  

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg forstår ikke hvorfor du er så negativ til pakkeboks da pakkeboks er den mest fleksible leveringsmåten. Når det er sagt så kan du prøve å kontakte posten og få de til å levere pakken i en post i butikk filial. Jeg har gjort det engang og det var veldig enkelt, men igjen jeg brukte postappen. Å ringe inn er betydelig mer arbeidskrevende enn å laste ned appen. Blir det ikke løst på denne måten så gpr pakken i retur og da får du ikke det du bestilte.

Anonymkode: dd024...867

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke hvorfor du er så negativ til pakkeboks da pakkeboks er den mest fleksible leveringsmåten. Når det er sagt så kan du prøve å kontakte posten og få de til å levere pakken i en post i butikk filial. Jeg har gjort det engang og det var veldig enkelt, men igjen jeg brukte postappen. Å ringe inn er betydelig mer arbeidskrevende enn å laste ned appen. Blir det ikke løst på denne måten så gpr pakken i retur og da får du ikke det du bestilte.

Anonymkode: dd024...867

Ikke alle ønsker å ha appen og det er helt greit

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pakkeboks og hentested ti meter fra hverandre og foretrekker boksen. Ingen kø, går utrolig kjapt og aldri hatt noen tekniske problemer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

❤️ pakkeboks! 
Det eneste problemet er hvis det er vinter og man har bestilt noe som kan fryse (planter, væske etc). 

Anonymkode: ede02...36e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ble startet i 2021, de fleste har vel vent seg til pakkeboks nå. Enig med @Maskinfører, det er irriterende når du har valgt pakkeboks og så må du kjøre lange veier til et hentested i stedet. Postens hentested for meg ligger i en annen kommune fordi ingen butikk i nærheten ønsker å inngå avtale med de lusne betingelsene de får av Posten. Jeg må også betale bompenger dit.
Pakkeboks er gull, jeg har flere en kort spasertur unna.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (3 timer siden):

Postnord har pakkeboks på mitt hjemsted 1,6 km fra huset mitt  ble ganske forbannet når de endrer dette til og hente den på ett handlesenter 17 km t/r unna hjemstedet betalte også Posten 100,- for levering av en pakke på døra og den ble levert til hentested har gitt opp og få tilbake disse 100 kronene Chatboten skjønte ikke hva jeg snakket om ikke er det noe E-Postadresse heller og legge ved dokumentasjon for klaging vurderer og kontakte myndigheten  

Du kan skrive i chatboten at du vil snakke med kundeservice, da blir du satt over til et menneske. Eventuelt kan du sende melding til posten på facebook.

Jeg har selv fått kontakt med posten flere ganger på den måten da jeg er døv og ikke kan ringe. 

Anonymkode: ee14c...70c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har pakkeboks her jeg har flyttet nå, både posten og postnord, ca 1 km unna. Helt genialt. Hvis jeg skal hente pakker er det 2 km unna, og alltid kø i den butikken for å hente. Digger pakkeboksen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg velger utelukkende pakkeboks hvis jeg har det alternativet. 

Og det er alltid like irriterende at jeg må inn i butikk for å hente pakken når jeg har valgt pakkeboks. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
AnonymBruker

Litt gammel tråd, men fortsatt aktuell for min problemstilling. Jeg har plutselig fått beskjed om en pakke i pakkeboks, har alltid fått på døren eller på post i butikk før. Jeg får ikke hentet ut pakken, og får heller ikke endret leveringssted. Vil det si at pakken går i retur til avsender, og hvem betaler for det? Jeg ser mange skriver at de velger pakkeboks, men jeg har så langt ikke vært borti at man kan velge noe i det hele tatt. Virker som ren bingo både hvem som leverer, og hvor. 

Anonymkode: 10bd0...c6d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gir så lite mening å klage på at man må laste ned en app, det tar 30 sekunder. Bruke masse mer tid på å ringe rundt til butikker og Posten, skrive innlegg på KG, det er helt greit. Snakk om å være firkanta og lage seg problemer...

Anonymkode: 0ed9f...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gir så lite mening å klage på at man må laste ned en app, det tar 30 sekunder. Bruke masse mer tid på å ringe rundt til butikker og Posten, skrive innlegg på KG, det er helt greit. Snakk om å være firkanta og lage seg problemer...

Å kjøpe seg ny telefon tar lenger tid enn 30 sekunder. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Litt gammel tråd, men fortsatt aktuell for min problemstilling. Jeg har plutselig fått beskjed om en pakke i pakkeboks, har alltid fått på døren eller på post i butikk før. Jeg får ikke hentet ut pakken, og får heller ikke endret leveringssted. Vil det si at pakken går i retur til avsender, og hvem betaler for det? Jeg ser mange skriver at de velger pakkeboks, men jeg har så langt ikke vært borti at man kan velge noe i det hele tatt. Virker som ren bingo både hvem som leverer, og hvor. 

Hvorfor får du ikke endret leveringssted? Ring posten! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Folk ønsker valgmuligheter. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor får du ikke endret leveringssted? Ring posten! 

De er stengt, og chatboten sier det ikke går å endre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...