Gå til innhold

Pakkeboks / nettbutikkene jeg kommer til å ignorere fra nå av

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen av disse pakkeboksene er jo ganske små. Vil de ikke bli utsatt for kriminelle som forsøker å ta de med seg på tilhenger el.l.?

Pakkeboks-Foto-Birger-Morken-Posten-Norg

Anonymkode: 94157...47a

Ja......Det er et annet godt spørsmål. 

Anonymkode: 55611...028

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er lukene i slike pakkebokser sårbare for innbrudd?

"Kærestepar sigtet for omfattende tyveri fra pakkebokse | TV ...

To personer er sigtet for gentagende gange at have brudt ind i pakkebokse i blandt andet Herning og Viborg. Parret blev ved grundlovsforhøret ...

Jun 23, 2020"

"Kærestepar stjal 500 pakker i 29 jyske byer - TV 2

... Midt- og Vestjyllands Politi. - Der er tale om omfattende og organiseret tyveri, og jeg er tilfreds med, at de er dømt skyldige i det omfang, de er.

Mar 10, 2021"

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er lukene i slike pakkebokser sårbare for innbrudd?

"Kærestepar sigtet for omfattende tyveri fra pakkebokse | TV ...

To personer er sigtet for gentagende gange at have brudt ind i pakkebokse i blandt andet Herning og Viborg. Parret blev ved grundlovsforhøret ...

Jun 23, 2020"

"Kærestepar stjal 500 pakker i 29 jyske byer - TV 2

... Midt- og Vestjyllands Politi. - Der er tale om omfattende og organiseret tyveri, og jeg er tilfreds med, at de er dømt skyldige i det omfang, de er.

Mar 10, 2021"

🙄😮

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En annen ting: Det forundrer meg ikke, dersom det kommer til å bli slik at folk får en mye kortere hentefrist for å hente pakkene sine fra slike pakkebokser enn den hentefristen på 14 dager som det er på Post i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lama_Drama skrev (1 minutt siden):

Synes det virker genialt. En boks og en app, vips har du pakken.

Ikke alle ønsker eller har mulighet til å laste ned app 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lama_Drama
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke alle ønsker eller har mulighet til å laste ned app 

Nei, sikker samme gjengen som er livredd 5g. Man har en app for alt, hvorfor klage over akkurat denne. Jeg tenker mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lama_Drama skrev (Akkurat nå):

Nei, sikker samme gjengen som er livredd 5g. Man har en app for alt, hvorfor klage over akkurat denne. Jeg tenker mitt. 

Unnskyld meg, du betaler for tjeneste A, men får tjeneste B. Er du fornøyd da?? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Unnskyld meg, du betaler for tjeneste A, men får tjeneste B. Er du fornøyd da?? 

Ja, dersom jeg ser på boksen som A. Noe som er bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lama_Drama skrev (8 timer siden):

Ja, dersom jeg ser på boksen som A. Noe som er bedre. 

Nei, du bestiller A, men får B. Du bestiller pizza, men får burger. Er du fornøyd, er det opp til deg, men de aller fleste ville ikke vært fornøyde. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nei, du bestiller A, men får B. Du bestiller pizza, men får burger. Er du fornøyd, er det opp til deg, men de aller fleste ville ikke vært fornøyde. 

Pakkeboks er en annen variant av A. Det kommer til å bli veldig vanskelig for deg i fremtiden om du ikke henger med på de digitale løsningene. 

Anonymkode: ee14c...70c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Pakkeboks er en annen variant av A. Det kommer til å bli veldig vanskelig for deg i fremtiden om du ikke henger med på de digitale løsningene. 

Anonymkode: ee14c...70c

Nei, det er prinsippsak. Hvis jeg vet på forhånd at det blir levert i en pakkeboks, handler jeg ikke der. De har ikke informert meg. De har gjort en dårlig jobb og må fikse det. 

Jeg er nok ikke den eneste som reagerer på dette. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her jeg bor fikk vi pakkeboks i fjor høst, og jeg var først litt skeptisk for det er kun 400 meter til Post i butikk. Men etter å ha brukt pakkeboksen noen ganger må jeg si at jeg er veldig fornøyd. Er så deilig å slippe å måtte forholde seg til åpningstider, slippe å stå i kø og alt det der. Jeg bare rusler bort og henter pakken når som helst på døgnet. Synes faktisk det er litt rart at de ikke har begynt med dette for lenge siden. 

Anonymkode: b6cf6...8ee

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her jeg bor fikk vi pakkeboks i fjor høst, og jeg var først litt skeptisk for det er kun 400 meter til Post i butikk. Men etter å ha brukt pakkeboksen noen ganger må jeg si at jeg er veldig fornøyd. Er så deilig å slippe å måtte forholde seg til åpningstider, slippe å stå i kø og alt det der. Jeg bare rusler bort og henter pakken når som helst på døgnet. Synes faktisk det er litt rart at de ikke har begynt med dette for lenge siden. 

Hva med folk som ikke har smarttelefon? Folk som ikke er så flinke med sånne app greier? Eldre mennesker? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva med folk som ikke har smarttelefon? Folk som ikke er så flinke med sånne app greier? Eldre mennesker? 

Jeg hadde ikke smarttelefon da vi først fikk pakkeboks i fjor, men fikk låne av folk jeg kjenner. Det gikk helt fint å logge meg inn i appen på andres mobil. Nå har jeg gått over til smarttelefon og det fungerer knirkefritt.
Jeg har også hentet pakker for min mor, og hun logger seg inn på appen på min mobil, og så henter jeg pakken for henne. Null problem, og faktisk mye enklere enn å skrive fullmakt for å hente på Post i butikk. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):
  Skjul innhold

Hennes & Mauritz
Elkjøp
Boozt
BliVakker
Fjellsport
Komplett.no
XXL
Clas Ohlson
Ikea
Stormberg
Miinto
Telia
Adlibris
NA-KD
Panduro
Footway
RoyalDesign
Babyshop
Sinful
Floyd
Kappahl
Namron
Garnius
Babycare
Friluftsmagasinet
Stoff og stil
Gear4music
Horze
Hobii
Skincity
HiFi Klubben
Zinzino
Widforss
Care of Carl
Suser i Sivet
Elefun
Kjell & Company
Home & Cottage
Ark
Twistshake
Lekebua
inkClub
Gudrun Sjödén
Zizzi
Lindex
Cooper's candy
Framsport
SmartaSaker
Bildeler.no
T. Hansen
Vitusapotek
Ridestore
POMPdeLUX
Select
Haugenbok.no
Christiania belysning
Oliviers & Co.
Lekia
Carma
Lirum Larum Leg
Temashop
Spekestua
XPLORA Mobile
Nøstebarn
Companys
Snushjem.no
Watski
2trendy
Be:Eco
John Henric
Norway Designs
Powermaxx
Inkpro
Verktøy4u
Jane Kønig
Chanti
Kortshop
Norlux
Modo
odd molly
Boat Parts
Sahaga
Willab Garden
Me & My Cousin
Solsko
Mokki
Beautycos
Norsk Handsprit
Röhnsich
The Basic Shop
Nomaden
Zoma
Lyd & Telesystemer
Hans H
Babyland
Polarmat
Jesting Sport
Korn Interiør
Manillusion
Nordamp
Maxsnus

Nettbutikker som leverer til pakkeboks. (Se spoiler)

Det avhenger ikke av nettbutikk, men av leverandør og tilgjengelighet til utleveringssteder. Jeg har bestilt fra flere av de butikkene siste ukene uten at pakkene er kommet i pakkeboks. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man "ikke er så flink med sånne app greier" så driver man neppe med noe særlig netthandel heller.

Uansett så er det sånn at verden går fremover, og da må man lære seg å bruke nye teknologiske løsninger. Jeg husker godt at folk var skeptisk til nettbank, nå er det ingen som etterspør å betale regninger i skranken lenger. Folk har vært skeptisk til alt som er kommet av nye løsninger, mange vil henge igjen i fortiden uten å forstå at samfunnet går videre og da må man henge med. Jeg tipper du allerede har lastet ned ganske mye som identifiserer deg mye mer enn appen for å åpne pakkeboksen ts, du tenker bare ikke over det. Du jobber mot en endring som kommer enten du vil eller ei.

Anonymkode: 3baee...122

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det avhenger ikke av nettbutikk, men av leverandør og tilgjengelighet til utleveringssteder. Jeg har bestilt fra flere av de butikkene siste ukene uten at pakkene er kommet i pakkeboks. 

Hvis man "ikke er så flink med sånne app greier" så driver man neppe med noe særlig netthandel heller.

Uansett så er det sånn at verden går fremover, og da må man lære seg å bruke nye teknologiske løsninger. Jeg husker godt at folk var skeptisk til nettbank, nå er det ingen som etterspør å betale regninger i skranken lenger. Folk har vært skeptisk til alt som er kommet av nye løsninger, mange vil henge igjen i fortiden uten å forstå at samfunnet går videre og da må man henge med. Jeg tipper du allerede har lastet ned ganske mye som identifiserer deg mye mer enn appen for å åpne pakkeboksen ts, du tenker bare ikke over det. Du jobber mot en endring som kommer enten du vil eller ei.

Anonymkode: 3baee...122

Den kan bare komme, men da velger jeg butikkene som ikke bruker denne tjenesten :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den kan bare komme, men da velger jeg butikkene som ikke bruker denne tjenesten :) 

Og ingen av de butikkene kommer til å savne deg. Framskritt er kommet for å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jublet da vi fikk pakkeboks 100m fra sameiet! Nå slipper jeg 25 min gåtur til  posten, og å stå i den lange køa der! Selv midt i Oslo er det ikke alle som har post i butikk. 

Anonymkode: 9b173...4f8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lama_Drama skrev (13 minutter siden):

Og ingen av de butikkene kommer til å savne deg. Framskritt er kommet for å bli.

Du trenger ikke å være ufin. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...