AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Del Skrevet 8. mai 2021 https://www.posten.no/motta/hente-selv/pakkeboks/nettbutikk-pakkeboks Jeg synes at når man betaler for levering til et hentested eller post-i-butikk, men posten velger å bruke pakkeboks, er det ikke greit. Da kan pakken sendes tilbake og de mister meg som kunde. Anonymkode: 55611...028 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #2 Del Skrevet 8. mai 2021 Ok. Anonymkode: 0ade5...0e1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Del Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://www.posten.no/motta/hente-selv/pakkeboks/nettbutikk-pakkeboks Jeg synes at når man betaler for levering til et hentested eller post-i-butikk, men posten velger å bruke pakkeboks, er det ikke greit. Da kan pakken sendes tilbake og de mister meg som kunde. Anonymkode: 55611...028 Hvordan fungerer pakkeboks og hvorfor er du negativ til dette? Kan andre kunder rote med andres pakker, eller kan de kun låse seg inn til sin egen pakke? Anonymkode: 94157...47a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Del Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan fungerer pakkeboks og hvorfor er du negativ til dette? Kan andre kunder rote med andres pakker, eller kan de kun låse seg inn til sin egen pakke? Anonymkode: 94157...47a Du må laste ned noen app og sånn...Negativ fordi 1) det var ikke det jeg bestilte 2) jeg vil ikke laste ned noe som helst 3) hva med kunder som ikke har smarttelefon eller mobildata? Anonymkode: 55611...028 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #5 Del Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må laste ned noen app og sånn...Negativ fordi 1) det var ikke det jeg bestilte 2) jeg vil ikke laste ned noe som helst 3) hva med kunder som ikke har smarttelefon eller mobildata? Anonymkode: 55611...028 Jeg forstår. Enig med deg. Jeg ønsker også pakkene levert til det utleveringsstedet som er på mitt postnummer. En annen ting, kanskje pakkene blir fuktige av å stå utendørs? Anonymkode: 94157...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #6 Del Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forstår. Enig med deg. Jeg ønsker også pakkene levert til det utleveringsstedet som er på mitt postnummer. En annen ting, kanskje pakkene blir fuktige av å stå utendørs? Anonymkode: 94157...47a Neida, det er en stor metallboks. Så hva gjør jeg nå? Jeg vil ha pakken min, men den er i boksen. På nettsiden til butikken hvor jeg har bestilt står det: «Pakken vil leveres i løpet av 2-4 arbeidsdager til det utleveringsstedet du valgte i kassen». Riktig. Jeg har valgt post-i-butikk med en hentekode, jeg har IKKE valgt noen app/pakkeboks. Anonymkode: 55611...028 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #7 Del Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må laste ned noen app og sånn...Negativ fordi 1) det var ikke det jeg bestilte 2) jeg vil ikke laste ned noe som helst 3) hva med kunder som ikke har smarttelefon eller mobildata? Anonymkode: 55611...028 Kan nettbutikkene velge å levere til pakkeboks, selv om kunden ikke har krysset av på dette valget ved bestilling? Jeg ønsker heller ikke app. Anonymkode: 94157...47a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #8 Del Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Neida, det er en stor metallboks. Så hva gjør jeg nå? Jeg vil ha pakken min, men den er i boksen. På nettsiden til butikken hvor jeg har bestilt står det: «Pakken vil leveres i løpet av 2-4 arbeidsdager til det utleveringsstedet du valgte i kassen». Riktig. Jeg har valgt post-i-butikk med en hentekode, jeg har IKKE valgt noen app/pakkeboks. Anonymkode: 55611...028 Da ville jeg kontaktet nettbutikken, og bedt de om å ordne opp i dette og få de til å få Posten til å levere pakken din på ditt nærmeste Posten utleveringssted. Anonymkode: 94157...47a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #9 Del Skrevet 8. mai 2021 Takk for advarselen ts! Jeg skal vurdere å holde meg unna nettbutikker som bruker den løsningen. Jeg så at en nettbutikk tilbyr gratis frakt mot at de velger sendingsmåte. Da velger de kanskje pakkeboks? Anonymkode: 94157...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #10 Del Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan nettbutikkene velge å levere til pakkeboks, selv om kunden ikke har krysset av på dette valget ved bestilling? Jeg ønsker heller ikke app. Anonymkode: 94157...47a Tydeligvis. Det er jo det som har skjedd med min pakke Anonymkode: 55611...028 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #11 Del Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tydeligvis. Det er jo det som har skjedd med min pakke Anonymkode: 55611...028 Det er veldig synd. Har du snakket med avsenderen og bedt de om å ordne opp i dette og få de til å få Posten til å levere pakken din på ditt nærmeste Posten utleveringssted? Anonymkode: 94157...47a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #12 Del Skrevet 8. mai 2021 Spoiler Nettbutikker som leverer til pakkeboks. (Se spoiler) Anonymkode: 94157...47a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #13 Del Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er veldig synd. Har du snakket med avsenderen og bedt de om å ordne opp i dette og få de til å få Posten til å levere pakken din på ditt nærmeste Posten utleveringssted? Anonymkode: 94157...47a Ja, har ringt dem, og de sa: «Det er opp til posten». Dette er jo bare tull! Ba avsenderen om å ta kontakt med posten og fikse dette. Hvis ikke, finner jeg en annen nettbutikk. Anonymkode: 55611...028 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #14 Del Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, har ringt dem, og de sa: «Det er opp til posten». Dette er jo bare tull! Ba avsenderen om å ta kontakt med posten og fikse dette. Hvis ikke, finner jeg en annen nettbutikk. Anonymkode: 55611...028 Det er bra at du ringte dem. Enig med deg. Anonymkode: 94157...47a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #15 Del Skrevet 8. mai 2021 Gjør Posten dette for å skjære ned utgiftene? Vi forbrukere får jo et dårligere og dårligere tilbud. Anonymkode: 94157...47a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #16 Del Skrevet 8. mai 2021 Jeg har omvendt problem. Vil heller ha levering til pakkeboksen i nærheten, enn postkontoret i nabo-kommunen. Har valgt Pakkeboks, men får hentekode til postkontoret. Anonymkode: 3a279...82e 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 8. mai 2021 #17 Del Skrevet 8. mai 2021 Jeg ser egentlig helt ærlig ikke problemet, men det burde gå an å velge nærmeste utleveringssted. Ville heller hatt pakkeboks enn sånn som helt hjem gjør det. De bare henger pakken på postkassen. I en slik pakkeboks er det i det minste innelåst. Mange steder i Norge har vel ikke slike pakkebokser engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #18 Del Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har omvendt problem. Vil heller ha levering til pakkeboksen i nærheten, enn postkontoret i nabo-kommunen. Har valgt Pakkeboks, men får hentekode til postkontoret. Anonymkode: 3a279...82e Har du forsøkt å snakke med avsenderen og/eller med Posten for å få pakken omdirigert dit du ønsker å hente den? Anonymkode: 94157...47a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #19 Del Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjør Posten dette for å skjære ned utgiftene? Vi forbrukere får jo et dårligere og dårligere tilbud. Anonymkode: 94157...47a Det er bare vås. En slik pakkeboks er praktisk og fleksibel for de fleste om man har det i nærheten. Det er døgnåpent og man slipper å forholde seg til folk, kø og stress. Spesielt nå som det er pandemi. Hvis du absolutt vil ha pakken til utleveringstedet kan du kontakte posten selv, så ordner de det. Anonymkode: ee14c...70c 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #20 Del Skrevet 8. mai 2021 TheCatLady skrev (Akkurat nå): Jeg ser egentlig helt ærlig ikke problemet, men det burde gå an å velge nærmeste utleveringssted. Ville heller hatt pakkeboks enn sånn som helt hjem gjør det. De bare henger pakken på postkassen. I en slik pakkeboks er det i det minste innelåst. Mange steder i Norge har vel ikke slike pakkebokser engang. AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du må laste ned noen app og sånn...Negativ fordi 1) det var ikke det jeg bestilte 2) jeg vil ikke laste ned noe som helst 3) hva med kunder som ikke har smarttelefon eller mobildata? Anonymkode: 55611...028 Her forteller jeg hva «problemet» er. Anonymkode: 55611...028 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå