AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Hei, Postet originalt i tråden om sjalu partnere, men tenkte jeg skulle lage en egen tråd.. Dere som har hatt en sykelig sjalu kjæreste og holdt ut i lang tid. Typ som ikke lar dere snakke med andre eller blir sur fordi dere er sosiale. Hvordan har det påvirket dere i ettertid? Hva har vært mest vanskelig med ny kjæreste? Spør fordi jeg har nå møtt en mann som hadde en veldig sjalu dame før. Hun var ekstrem. Og jeg merker at han er ganske innesluttet av seg og ikke så frempå på en måte. Litt vanskelig å komme innpå han. Jeg lurer på hvordan jeg kan best hjelpe han med det da jeg tenker at man blir kjempestresset av slike vonde og kontrollerende typ relasjoner. Jeg er selv ikke sjalu i det hele tatt, heldigvis og skal så klart gi han masse tid. Jeg har sjekket på nett etter informasjon om hva effekten er av å leve med noen som er ekstremt kontrollerende og sjalu, men fant ikke så mye. Anonymkode: b5585...c51
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 Ble psykisk nedbrutt, når jeg fikk ny kjæreste så hjalp det at han bare var fantastisk snill og avslappet. Jeg kan av og til bli redd for at han mistenker meg for noe når jeg ikke har gjort noe, men er klar over at dette stammer fra tidligere forhold og klarer å kontrollere mine følelser...men ja det setter sport! Anonymkode: e084b...a82 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 For alt du vet, er det han som er sykelig sjalu. Ikke tro blindt på en du ikke kjenner 😉 Anonymkode: 29bff...e20 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 Jeg ble sykelig sjalu med eksen. Var aldri det i tidligere forhold. Men han var masse utro og lovet bot og bedring. Skjedde ikke, så nå er vi ekser. Har han gitt deg noen eksempler på hendelser/ beskyldninger? Hvor gamle er dere? Anonymkode: 1e194...2b5 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #5 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ble sykelig sjalu med eksen. Var aldri det i tidligere forhold. Men han var masse utro og lovet bot og bedring. Skjedde ikke, så nå er vi ekser. Har han gitt deg noen eksempler på hendelser/ beskyldninger? Hvor gamle er dere? Anonymkode: 1e194...2b5 Jeg og ble det med en som løy til meg. Var aldri sånn før!! Ble syk .. Typisk sånne menn og snakke ned om eksene.. så er det de som er de verste... Anonymkode: 29bff...e20 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 Hvis min neste kjæreste sier at eksen var sykelig sjalu, tror jeg at jeg avslutter der og da. Ikke rart eksen til min nåværende var sjalu når han lyver om diverse og er underlagt regime til barnemor. Jeg har ikke blitt sykelig sjalu, men har opplevd mye usikkerhet pga dette og blitt en dårlig versjon av meg selv som blir sint for ting jeg ellers ikke ville reagert på. Ikke ta det for gitt at han snakker sant. Tror det er sjelden folk blir sjalu / mistenksomme uten grunn. Anonymkode: d5eaa...f8f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #7 Skrevet 8. mai 2021 Nei, jeg tror ikke han var utro, men at hun var ekstrem. Ønsker å bli mer kjent med hva slags skader slik sjalusi kan gjøre på psyken til mennesker. Jeg er ikke sjalu selv og hadde han sett på andre hadde jeg bare blitt nyskjerrig og spent. Jeg er kjemperar sånn sett. Merket feks at eksen ble helt mo av damer hele tiden, og ble ikke sjalu av det. Anonymkode: b5585...c51
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #8 Skrevet 8. mai 2021 Vi er ca 40 begge too, han litt eldre. Anonymkode: b5585...c51
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #9 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, Postet originalt i tråden om sjalu partnere, men tenkte jeg skulle lage en egen tråd.. Dere som har hatt en sykelig sjalu kjæreste og holdt ut i lang tid. Typ som ikke lar dere snakke med andre eller blir sur fordi dere er sosiale. Hvordan har det påvirket dere i ettertid? Hva har vært mest vanskelig med ny kjæreste? Spør fordi jeg har nå møtt en mann som hadde en veldig sjalu dame før. Hun var ekstrem. Og jeg merker at han er ganske innesluttet av seg og ikke så frempå på en måte. Litt vanskelig å komme innpå han. Jeg lurer på hvordan jeg kan best hjelpe han med det da jeg tenker at man blir kjempestresset av slike vonde og kontrollerende typ relasjoner. Jeg er selv ikke sjalu i det hele tatt, heldigvis og skal så klart gi han masse tid. Jeg har sjekket på nett etter informasjon om hva effekten er av å leve med noen som er ekstremt kontrollerende og sjalu, men fant ikke så mye. Anonymkode: b5585...c51 Var han utsatt for vold i nære relasjoner? Her kan man lese om bl.a. skadevirkningene av vold i nære relasjoner: Anonymkode: 0cb90...1c8 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #10 Skrevet 8. mai 2021 Her er det mange som deler om sine erfaringer med å ha blitt utsatt for vold i nære relasjoner: Anonymkode: 0cb90...1c8 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #11 Skrevet 8. mai 2021 Psykisk vold, i så fall.. Anonymkode: b5585...c51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå