Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En av verdens mest solgte parfymer.

Lukter den godt?

Er det en typisk dame-parfyme, eller passer den også til unge jenter?

Anonymkode: 0332c...837

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Veldig dame. Tung parfyme som man kun kan bruke små mengder av. Lukter for så vidt godt om man viser moderasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Syns den er emmen og kjerringaktig.

Anonymkode: 0d12d...ae7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker på en litt eldre dame når jeg lukter den, men den er god. Litt tung, synes nesten det er litt rart parfymevalg for en veldig ung jente, da :) 

Anonymkode: ff0d5...038

• Liker 1
Skrevet

Nei, den lukter "gammel dame" på lik linje med f.eks Elnett hårspray hvis du har kjent lukten av den.  Klarer ikke slike utdaterte parfymer selv men den er jo fortsatt populær blant mange.   

• Liker 2
Skrevet
Peonjenta skrev (11 timer siden):

Nei, den lukter "gammel dame" på lik linje med f.eks Elnett hårspray hvis du har kjent lukten av den.  Klarer ikke slike utdaterte parfymer selv men den er jo fortsatt populær blant mange.   

Signerer..

Syns den er helt grusom..

Den er bare for sterk for meg, og lukter vondt :(

• Liker 2
Skrevet

Nei, syns den lukter gammel dame. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 16.55):

En av verdens mest solgte parfymer.

Lukter den godt?

Er det en typisk dame-parfyme, eller passer den også til unge jenter?

Anonymkode: 0332c...837

jeg elsker den, og har brukt den siden jeg var 15. Men jeg ser jo i etterpåklokskap at den kanskje er litt mye for en 15-åring. Med dagens duftmote passer den nok best for voksne kvinner på kveldstid tenker jeg. Dvs med "dagens duftmote" tenker jeg på litt svake, snille dufter - slik som du kun kjenner tett på, typisk Prada L'infusion-serien. Som alternativ til sterke dufter som er på moten nå vil jeg si at Chanel no 5 er bedre enn absolutt alle. Viktig å velge parfymen eller eau de toilette - eau de parfumversjonen kom på 80-tallet og er en egen komposisjon som er litt annerledes, og personlig liker jeg den ikke. Derimot liker jeg veldig godt den moderne varianten som heter Eau Premiere, som tar den gode blomsterduften fra Chanel no 5, uten de skarpe aldehydene. Aldehydene er det som gjør at mange oppfatter originalen som gammeldags. Jeg synes de gir den en interessant edge, men jeg skjønner at unge mennesker ikke liker dem. Og da velger man Eau Premiere, som er en veldig god parfyme.

Anonymkode: 18685...a4a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker den ikke. Den er alt for tung for hverdagsbruk. Jobber desverre i lag med en dame som mener den er perfekt for å gå på jobb i.   Hun tror nå at jeg elsker frisk luft og har vinduet åpent hele døgnet.... Hadde forresten måttet lufte uansett hvilken tung parfyme personer i min nærhet bruker. 

Foretrekker de hun over her skriver dagens duftmote som jeg har vært tilhenger av siden 90 tallet. Svakere dufter som man må helt innpå for å kjenne. 

Anonymkode: 01c6f...003

AnonymBruker
Skrevet

Alt for tung duft. Skal ekstremt lite til for at det lukter for mye. Den er mer "godt voksen person som skal i formelt middagsselskap"-duft enn for alle andre personer. 

Anonymkode: fb4a1...261

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...