Gå til innhold

Noen som er frivillig barnløse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner at jeg har mindre og mindre lyst på barn. Har 7 kusiner som er her nesten daglig og springer rundt og kjefter og herjer. Det slår meg hvor mye arbeid det faktisk er. Full rulle konstant, søskenkrangel, sjalusi og kamp om oppmerksomheten.

Noen her som er frivillig barnløs og lever det fredelige liv?

Anonymkode: b9923...f82

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja :) Jeg er snart 34 og jeg veit at jeg ikke vil ha barn. Hr 7 nieser og nevøer og elsker å være tante....men jeg er ikke en mamma ☺️ Men når sant skal sies så har folk litt vanskelig med å tro meg, det er et tema som ofte kommer opp.

Anonymkode: 6a2d6...b56

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg.  Er 28 år og noen ganger får jeg litt panikk og tenker at jeg har lyst på alikevell, for det er ingen tvil om at å få barn er en berikelse og selvfølgelig om du får barn så angrer du som regel ikke og de blir hele verdenen din og har mange positive sider, men så kommer jeg på de negative sidene ved det som for min del er :

Søvnmangel, angst over barnets liv og alt som følger med der, ØKONOMIEN, fulltidsjobb man aldri kan slutte i, alle bekymringene, hver eneste dag er det lekser, matpakker, kveldsstell, legging og så kommer jo alt det med familiebesøk, treninger, foreldremøter, bursdager ++++  Egentlig alle de obligatoriske tingene og alt det som følger med å ha barn er ting jeg ikke tror jeg kommer til å like, for meg så er tanken på å gjøre alt dette i flere år helt forferdelig. Jeg liker å kunne styre mitt liv å gjøre det jeg vil når jeg vil. Jeg hadde satt mitt barns behov før mine egne så klart, og jeg tror egentlig ikke at jeg hadde trivdes med det, hadde blitt mer stress enn kos. Og for å ikke snakke om at oppdragelse tar mye tid. 

Jeg synes foreldrene nå i dag er helt ekstreme og bastante i sine meninger, dette ser man jo her i tråder på kvinneguiden, man må jo gå på eggeskall for foreldre er så himla hårsåre og skal legge seg opp i hver minste detalj og jeg bare ser for meg et helt liv med slike diskusjoner og andre menneskers meninger og jeg tenker bare at det orker jeg ikke. 

Jeg kjenner at jeg er lykkelig i mitt liv idag og selvom jeg vet at det er en stor glede å få barn(jeg jobber med barn og elsker de) så veier de negative sidene tyngre for min del. Jeg kjøper meg det jeg vil, sover når jeg vil, har mine venner og dyr, gjør akkurat hva jeg vil når jeg vil og jeg kjenner at jeg ikke savner noe i livet, selvom de rundt meg har fått barn og familieliv så føler jeg ikke meg utenfor. 

Noen ganger tenker jeg at «ja men hva med når jeg blir gammel og alene ++» men det er jo ingen god grunn til å få barn og ingen garanti.

Anonymkode: 02688...9f0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her! ☺️

Anonymkode: b4850...c7c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er 43 og lykkelig barnløs. Er heldig og har barnløse venner og samboer som heller ikke vil. 

Anonymkode: b4623...0bc

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja:) Men kaller meg ikke «barnløs», fordi jeg mangler ingenting.

Anonymkode: 4ae91...4e0

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn, er 44. Ser heller ikke på meg som barnløs. 

Tiden de tar, lite søvn noen år, økonom eller de bekymringer som følger med de, har aldri vært en faktor i valget.  Jeg har ikke valgt barn bort av den grunn.

Jeg har bare aldri hatt lyst på noen, det er ikke et savn og har aldri vært et ønske. Jeg har heller ingen store behov for å realisere meg selv eller bruke tiden på meg selv.

Anonymkode: 658ea...94d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 40 og anser meg som barnefri. Det samme gjør mannen min. 

Hadde det skjedd hadde det sikkert ikke vært katastrofe, man må gjøre det beste ut av det, men er fornøyd med livet mitt sånn som det er. Har visst at jeg lite sannsynlig ville ha et sånt familieliv siden jeg var 16.

Har heller aldri vært plaget av utidige spørsmål rundt dette som jeg ser flere opplever. Kommer kanskje av at mesteparten av omgangskretsen har kjent meg i 20 år eller mer, og at nyere bekjentskaper kjenner meg mest i jobbsammenheng og da er ikke familielivet noe tema i stor grad.

Anonymkode: 358b0...d97

• Liker 5
Skrevet

37 og barnfri!  Jeg er fri fra barn🤩 og lever helt strålende med det.

Jeg lever i en tilværelse hvor de fleste av mine venner som er i samme aldersgruppe ikke har barn og må si at det er utrolig greit, samles hvortid det passer for oss, gjøre hva vi ønsker.. Om det er en stille kveld på sofaen eller en spontan fjelltur sammen om sommeren.. Og således har jeg heller ikke noe forventninger og spm fra omgivelser.. Ikke dette barnevåk, natteskrik, fullamming, barnehage, knuffing og hyling og annet. Nå skal en ta det en leser på kvinneguiden om alle klagetrådene her med en klype salt, men det er ikke til å stikke under en stol at det er mye "rart" småbarnsforeldre opplever, som jeg er glad jeg slipper å forholde meg til.

Tror de fleste som blir mødre ikke angrer på dette, men det ligger virkelig ikke for meg..

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (10 minutter siden):

37 og barnfri!  Jeg er fri fra barn🤩 og lever helt strålende med det.

Jeg liker ordlyden! 33 og barnfri jeg også!  Jeg har dog vært stemor i en del år med eksen, men der hadde gutten en mor og en far, and then me, hvor vi kjørte med vinduene nede og musikken høyt, som han fortalte sine hemligheter til, som han slo high five med. Jeg var mer enn eldre søsken på en måte samt at jeg selvsagt oppførte meg som en voksen han hadde i livet sitt. Men han var 10 år når han kom inn i livet mitt så..

Jeg er ikke en mor, jeg er en god tante til mine tantebarn og venners barn, men ikke en manma,, ønsket er ikke der en gang.

Anonymkode: 12e0b...31e

• Liker 1
Skrevet

Jepp. 😄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnløs er så negativt ladet, som om man mangler noe. Jeg mangler ingenting, jeg har det minst like uten disse små «narsissistiske paradoksene».

Anonymkode: c1a40...407

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja:) Men kaller meg ikke «barnløs», fordi jeg mangler ingenting.

Anonymkode: 4ae91...4e0

Hva fyller du fritiden din med når du ikke har barn?

Anonymkode: 64f8e...762

Gjest Kaiminator
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jobber, sover, driter, lager mat og sover.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men jeg kan svare for meg selv.

Venner(fest, hytteturer, bading, fjellturer,kjentekvelder), katter, sosiale medier, interiør, frivillig arbeid og tv. Jeg vet at for mange kan det virke kjedelig men for meg som er en introvert som liker meg best i eget selskap og som har lite energi til overs så er det helt perfekt. Jeg føler ikke at jeg har mer tid å kunne gi til et barn. 

Anonymkode: 02688...9f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Intet savn, koser meg med tantebarna. Blir utrolig sliten men veldig glad av disse. Forstår ikke at uføre får barn etter barn ...

Anonymkode: 37eb0...0fb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Oi. Hvis jeg følte at jeg måtte ha barn for å fylle fritiden min hadde jeg vært et temmelig trist menneske.

Anonymkode: 4a221...650

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Merkelig spørsmål, men for min del: trener nesten hver dag, ulike treningsarter inkl konkurranser, eksperimenterer med mat, reiser på korte og lengre turer, kjører motorsykkel, går i fjellet, leser bøker, treffer venner, ski om vinteren. 

Anonymkode: b4623...0bc

• Liker 4
Skrevet

Jepp! 33år og lever ett perfekt stille og rolig liv. Har mye tid til hobbyer, friluftsliv og soving 😅

• Liker 2
Skrevet

Jepp. Helt selvvalgt og angrer ikke. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...