Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt: Jeg har hatt 50% uføretrygd siden 2017, men har fortsatt ikke klart å jobbe 50%. Jeg har tenkt mang en gang at det hadde vært mer logisk med høyere uføregrad men har ikke tatt dette opp med noen, og heller tatt fra sparepenger eller annet når jeg måtte. 

Jeg er rett og slett litt redd for å søke, og så setter de den ned eller noe i stedet. Verken diagnosen min eller jobben min er særlig "rett fram". Kan noen fortelle meg om deres opplevelse med dette, enten det gikk galt eller godt? Er det like omstendelig prosess som uføresøknaden var i utgangspunktet? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uføregraden din kan ikke bli satt ned. Du søker om AAP også blir du avklart videre og finner riktig uføregrad.

Anonymkode: ed72b...a03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mamma gikk fra 20% til 40% uføretrygd nå nylig. Dette var etter lengre delvis sykemelding fra hennes 80% stilling.

Anonymkode: b2d3a...776

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Mamma gikk fra 20% til 40% uføretrygd nå nylig. Dette var etter lengre delvis sykemelding fra hennes 80% stilling.

måtte hun ikke ha aap etter sm? kan man gå rett fra en uførgrad til ny uførgrad🧐

Anonymkode: 1349e...d7b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

måtte hun ikke ha aap etter sm? kan man gå rett fra en uførgrad til ny uførgrad🧐

Nei, måtte ikke det. Men hun er over 60 år, så mulig det hadde noe å si. Er ikke snakk om mange år før hun uansett blir alderspensjonist. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei, måtte ikke det. Men hun er over 60 år, så mulig det hadde noe å si. Er ikke snakk om mange år før hun uansett blir alderspensjonist. 

å ok☺️jeg får trolig innvilget 80% ufør, selv om legene og nav mener 100%.
så veileder har informert meg allerede nå om at den dagen jeg søker for resten, er det ny runde med sm og aap😌

er 46 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...