Gå til innhold

Linsebrukere: Hva bruker dere til å tørke hendene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg trenger tips til håndklær som ikke loer. Eller andre måter å tørke hendene etter håndvask.

Bruker håndklær fra Princess, og jeg får alltid lo/«støv»/småhår på hendene etter å ha tørket hendene mine. Dette er en utfordring når jeg bruker dagslinser.

Kan det hjelpe å kjøpe dyrere håndklær? Av bedre kvalitet. Vet at papir blant annet er anbefalt, men har ikke funnet en god løsning på det. 

Anonymkode: 0d101...925

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har håndklær av merket Cannon, og de loer lite. Jeg sjekker dog alltid fingrene etter å ha tørket dem pg risker eller blåser vekk eventuelt lo.

Anonymkode: 2264f...767

AnonymBruker
Skrevet

Dyrere håndklær loer ikke mindre.

Bruk de eldste du har. Tørketromle dem.

Er helt håpløst med nye håndklær.

Anonymkode: d84d8...d3b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, jeg trenger tips til håndklær som ikke loer. Eller andre måter å tørke hendene etter håndvask.

Bruker håndklær fra Princess, og jeg får alltid lo/«støv»/småhår på hendene etter å ha tørket hendene mine. Dette er en utfordring når jeg bruker dagslinser.

Kan det hjelpe å kjøpe dyrere håndklær? Av bedre kvalitet. Vet at papir blant annet er anbefalt, men har ikke funnet en god løsning på det. 

Anonymkode: 0d101...925

Har ikke brukt dagslinser  lenge, så har egentlig ikke så god løsning på det selv enda. Men har frem til nå  hatt en kleenex-boks stående på badet. Den typen som man kan ta papir fra med en hånd. 

Anonymkode: 726b0...245

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker hendene og rister av meg vannet før jeg tar på meg linser- fungert i 30 år😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tørker meg på det håndkleet som henger på plassen sin. Har aldri vært noe problem. Tidligere hadde jeg papirtørkler, men gikk litt lei. 

Anonymkode: 3efdb...45f

• Liker 2
Skrevet

Jeg tørker ikke hendene etterpå, da får jeg bare lo på hendene. Jeg tar enten linsene på med våte hender, eller fukter fingrene i munnen. Det siste høres litt sært ut men fungerer faktisk når jeg er på steder med dårlig tilgang til vann. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare klapper hendene tørre med håndklær. Så lenge du har fått vasket av all såpen så er det ikke et problem at hendene er litt fuktige. 

Anonymkode: feab4...b46

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tørker ikke hendene. Vil heller ha vann enn lo i øynene.

Anonymkode: 62e1a...ac2

Skrevet

Vasker hendene og bruker det håndkleet som henger der. I mitt tilfelle er det Kronborg, kjøpt hos Jysk, men har opp gjennom årene brukt litt forskjellig. 

Tar en liten ekstrasjekk av fingertuppene som er i kontakt med linsene og børster unna fibre hvis jeg ser noen før jeg tar på linsene. En sjelden gang mislykkes jeg, men en slik fiber på linsa er såpass vondt at det bærer fort av med linsa igjen om det skjer. Da er det bare å skylle finger og linse i saltvann og klaske den på igjen. 

Har fungert greit i snart 40 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Er dette virkelig et problem? Jeg har brukt linser siden jeg var 11 år, og har aldri opplevd at dette har vært problematisk. 

Anonymkode: 1b979...548

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Derfor jeg sjeldent bytter ut håndkler, lo er irriterende. Kjøper håndkler på ikea, de loer lite :)

Men ja, jeg tørker dem på håndkle og sørger for at det ikke er noe rust på de to fingrene jeg bruker for å få på linsene.

Anonymkode: 23c66...587

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er dette virkelig et problem? Jeg har brukt linser siden jeg var 11 år, og har aldri opplevd at dette har vært problematisk. 

Anonymkode: 1b979...548

Kanskje noen er nye til linsebruk og spør om råd? Ikke alle har brukt linser i mange år.

Anonymkode: 23c66...587

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tørker meg på Lexington håndklærne mine😊 De loer ikke og har god kvalitet. Hatt de i åresvis og de ser like nye og fine ut. 

Anonymkode: ab6cf...8e6

Skrevet

Tørker ikke av hendene før jeg tar på linsene. Jeg vasker hendene, rister av meg vannet og tar på linsene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tenkt tanken på om at jeg kan få lo på linsa. Man berører jo uansett ikke den delen av linsa som sitter på øyeeple. 

Bruker håndkle etter å ha vasket meg med såpe. Bruker papir for å tørke vekk tårer(fortsatt like ukomfortabelt å ta de på, 10 år etter).

Anonymkode: 77918...041

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har aldri tenkt tanken på om at jeg kan få lo på linsa. Man berører jo uansett ikke den delen av linsa som sitter på øyeeple. 

Bruker håndkle etter å ha vasket meg med såpe. Bruker papir for å tørke vekk tårer(fortsatt like ukomfortabelt å ta de på, 10 år etter).

Anonymkode: 77918...041

Man gjør jo det om linsa er feil vei. 

Anonymkode: feab4...b46

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har nylig lært meg å bruke linser, og fikk klar  beskjed fra optikeren om at man ikke skal  ta på linser med fingrer som er fuktige av vann pga risikoen for infeksjon. 

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/kontaktlinser-og-vann/

Anonymkode: 726b0...245

Kan ikke huske et slikt råd. Betyr det at man risikerer infeksjon i øyene om man dusjer uten briller, linser og får vann i øynene? 
så lenge vannet i øyet er rent så kan det vel ikke føre til infeksjon???

AnonymBruker
Skrevet

Pipaluk skrev (4 timer siden):

Jeg tørker ikke hendene etterpå, da får jeg bare lo på hendene. Jeg tar enten linsene på med våte hender, eller fukter fingrene i munnen. Det siste høres litt sært ut men fungerer faktisk når jeg er på steder med dårlig tilgang til vann. 

Dette er ikke å anbefale tror jeg, munnen din er jo full av bakterier..?

Bruker rent håndkle, og børster bort rusk hvis jeg ser noe på fingertuppen. Enig med brukeren over som anbefaler å ikke bruke helt nye håndklær😊

Anonymkode: 788d7...2c2

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...