Gå til innhold

Er pc/smartphonen / internett nåtidens største felle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar meg i å spørre meg mer og mer "hva hadde jeg gjort nå om jeg ikke hadde pc?" "hva hadde jeg gjort i stedet alle gangene jeg skroller på mobilen?" 
Det er ekstremt med tid som går med der. Det har vært forskjellige grunner til at jeg har skrollet. Men det har vært å sjekke svar fra forum, sjekke om crushet har lagt ut noe på story, et bilde, hvem som likte. Kan være å skrive et nytt innlegg på forum, sjekke face, om crushet er aktiv, gå inn på Finn, Tise, nettbutikker. 
Jeg kan ikke åpne pcn eller mobilen det første jeg gjør om dagen for da blir jeg sittende i mange timer. Egentlig så bør jeg gjøre alt før jeg gjør det der, prøve å leve mer som før. Det deiligste jeg vet er å gjøre ting fysisk, enten jeg er ute og trener, på butikken, lager mat osv, for da gjør jeg noe annet enn den helvetes skrollinga! Tenker om jeg hadde brukt all tiden jeg bruker her på å lære språk i stedet, da hadde jeg vært flink i mange språk. Om jeg hadde vært sosial i stedet, da hadde jeg hatt mange bekjente. 
Studert, hadde nok hatt temmelig god kunnskap og utdannelse. 
Jeg vet at pcn ikke kan få skylden for at vi blir deprimert, men det er vår evne til å håndtere dette som er problemet. Før så møtte man folk ute, nå rekker du folk på sosiale medier. Gatene er tomme, og nei det er ikke bare pga Covid. 

Anonymkode: 95a08...89d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, i alle fall ikke langt unna. Mennesker takler ikke andre mennesker lenger. Tragisk.

Anonymkode: 2ace3...31a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, i alle fall ikke langt unna. Mennesker takler ikke andre mennesker lenger. Tragisk.

Nja.. jeg synes nå folk er ganske sosiale med andre, det bare er vanskelig for oss som ikke har så mange. 
Men dette med felle. Hva hadde vi gjort om ikke pcn fantes? Om det ikke fantes noe slik her.. 

AnonymBruker
Skrevet

Før telefon, pc og nett var tilgjengelig døgnet rundt, kastet jeg bort like mye tid, men jeg brukte det på å se TV, lese blader og bøker, og litt annet. 

Anonymkode: c69c9...a7e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke mennesker er sosiale lenger, ikke i samme grad som før i tiden, men det er kanskje en naturlig utvikling. Jeg mener mennesker ikke har klart å tilpasse seg den nye tidsalderen, med internett, sosiale medier, og at alt er tilgjengelig hele tiden. Jeg synes synd på de som vokser opp i dagens samfunn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg synes ikke mennesker er sosiale lenger, ikke i samme grad som før i tiden, men det er kanskje en naturlig utvikling. Jeg mener mennesker ikke har klart å tilpasse seg den nye tidsalderen, med internett, sosiale medier, og at alt er tilgjengelig hele tiden. Jeg synes synd på de som vokser opp i dagens samfunn.

ja altså... jeg elsket jo dette her, for jeg synes nesten synd på de som vokste opp før, der de alltid måtte gjøre ting mer selv og ikke hadde like mye hjelpemidler. Men jeg synes ikke jeg hadde det verre da jeg selv vokste opp. 
Jeg savner at vi var sosiale. Nå kommuniserer nesten alle over snap. Inviterer du til noe felles nå er det liksom et stort avvik, og alle skal sette pris på at noen tar steget, men det bare skjer ikke til vanlige lenger. 
Og all tiden man bruker på å sjekke.... man er ikke tilstede der man er lenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...