Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Hvordan skal man skrive en god jobbsøknad når man er nyutdanning? Tar imot alt av tips og råd.

Anonymkode: 2b67f...3fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriv at du kan jobbe gratis for at du ønsker å vise dine kvalifikasjoner. Kjenner veldig mange som har fått sin første jobb slikt.

Anonymkode: 84928...610

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skriv at du kan jobbe gratis for at du ønsker å vise dine kvalifikasjoner. Kjenner veldig mange som har fått sin første jobb slikt.

Anonymkode: 84928...610

Jeg søker på stillinger i staten og kommune. Tror du at jeg jobber gratis. Det er vel en grunn til at jeg søker jobber 🙈

Anonymkode: ae830...17e

AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som har tips eller råd? 

Anonymkode: ae830...17e

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver hvorfor du søker på akkurat den stillingen, hvorfor du valgte å utdanne deg innen det du har gjort, om du har noen jobberfaring før eller under utdannelsen som er nyttig, hvordan du er som person og evt fritidsinteresser.  

Anonymkode: 970c1...597

AnonymBruker
Skrevet

Siden du er nyutdannet er du vel tørst på å arbeidslivet? Motivasjon, lærevillighet, kunnskapstørste, og at du har den nyeste kunnskapen på feltet. Og selvfølgelig at jobben du søker har vært drømmen og målet fra starten av utdanningen. (Smisk). 

Anonymkode: d7c7f...74f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg la vekt på motivasjon og interesse for fagfeltet deres. Så knyttet jeg de aktuelle arbeidsoppgavene opp med erfaringer jeg hadde hatt i arbeidslivet fra før. Jeg jobber som jurist i kommunen nå, og la vekt på min erfaring med kundeservice, effektivt og nøyaktig arbeid i søknaden. Det ble tatt veldig godt imot.  

Anonymkode: a705d...25d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...