Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet ei god venninne som jeg hadde kontakt med i 12 år. Det er forskjelle ting, ikke noe alvorlig. Konfrontasjon osv. 

Jeg har ikke hatt kontakt på 1 og et halvt år. Jeg angrer skikkelig og vil så gjerne ha kontakt igjen. Det var konfrontasjon om at jeg ikke følte jeg ble prioritert nok. Bare sånn helt udramatisk men over år så ble kontakten mindre.vi hade god kjemi å jeg satte veldig pris på henne. 

Jeg ble ufør og hun jobber. Mye med det å gjøre å at hun ble mindre interessert. 

Om så bare en gang og 2 i året. Har prøvd men da ville hun ikke. Sist vi pratet var på telefon for ca 8 måneder siden. Hun kunne prate på telefon, men det har vært stille etter det.. 

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre? 

Anonymkode: a26e7...722

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send hun melding og snakk om det. 

Men det aller viktigste. Var det et godt vennskap? Var det sunt? 

For jeg opplevde nesten det samme med ei venninne. Jeg følte at alt handlet om henne hele tiden. (jeg ble også brukt til en slags psykolog)- Til slutt fikk jeg nok og fortalte hvordan jeg følte vårt vennskap var og at jeg følte meg lite sett. Jeg fikk ikke fortalt noe uten at hun snudde alt over på seg selv. Noe som er usunt i seg selv. Og det tok hun som et personangrep mot henne. Og slettet meg. 

Det var en grunn til at det vennskapet tok slutt fordi vi ikke klarte tilpasse våre behov i vennskapet. Jeg må ærlig innrømme at jeg fikk det mye bedre da vennskapet tok slutt. 

Selvom man er veldig glad i personene, så er det ikke alltid man klarer å ha et sunt vennskap. Det handler bare om at mennesker er forskjellige 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper noen ganger å ikke snakke om det dessverre. Fordi noen personer ønsker ikke å snakke om det og legger skyld på den andre og er veldig egosentriske. Men det varierer jo så klart i fra person til person. 

Grunnen til at jeg sier dette er fordi at jeg har prøvd å snakke ut om ting og då har jeg fått spydige ting tilbake av en person.  Følte at hun angrep istedenfor å lytte da jeg prøvde å gi en forklaring. 

Det viste seg at personen var en som manipulerte meg i mange år. Kjenner nå at jeg har det mye bedre etter at jeg avsluttet vennskapet og blokkerte vedkomne (dette vet vedkomne ingenting om.) Har slete mye med depresjon pga vedkomne og etter oppførselen. 

Anonymkode: 969fe...db2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det hjelper noen ganger å ikke snakke om det dessverre. Fordi noen personer ønsker ikke å snakke om det og legger skyld på den andre og er veldig egosentriske. Men det varierer jo så klart i fra person til person. 

Grunnen til at jeg sier dette er fordi at jeg har prøvd å snakke ut om ting og då har jeg fått spydige ting tilbake av en person.  Følte at hun angrep istedenfor å lytte da jeg prøvde å gi en forklaring. 

Det viste seg at personen var en som manipulerte meg i mange år. Kjenner nå at jeg har det mye bedre etter at jeg avsluttet vennskapet og blokkerte vedkomne (dette vet vedkomne ingenting om.) Har slete mye med depresjon pga vedkomne og etter oppførselen. 

Ja kjenner meg igjen. Hun la alt skyld over på meg og jeg beklaget meg og. Likevel var det ikke godt nok. 

Syns det er merkelig at hun bare kunne droppe meg slik. Vi hadde det jo fint i sammen og. 

Tar jeg jeg kontakt er risikoen stor for at jeg blir avist. Men er det et tips å sende et brev eller blomster gave i posten? Jeg vet ikke. Isåfall så har jeg gjort alt og mitt. Og hvis det ikke er nok er det jo ikke mitt tap eller jeg som må leve med den samvittigheten

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja kjenner meg igjen. Hun la alt skyld over på meg og jeg beklaget meg og. Likevel var det ikke godt nok. 

Syns det er merkelig at hun bare kunne droppe meg slik. Vi hadde det jo fint i sammen og. 

Tar jeg jeg kontakt er risikoen stor for at jeg blir avist. Men er det et tips å sende et brev eller blomster gave i posten? Jeg vet ikke. Isåfall så har jeg gjort alt og mitt. Og hvis det ikke er nok er det jo ikke mitt tap eller jeg som må leve med den samvittigheten

Da hun sa at hu var gravid så spurte jeg hu noen spm som hu ikke likte. Så sa jeg at jeg ikke gadd å bli behandlet mer slik av hu. Då blei hu sur og blokkerte meg. Sa at jeg måtte tenke igjennom hvordan jeg snakka til andre. At hu savna meg osv.

Hu har også snakket nedverdig om en kompis av meg også siden jeg likte han osv. Sier nei takk til sånne personer i livet mitt. 

Hadde ikke gjort noe ts

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men da er det heller ikke et godt og vennskap. 

et godt vennskap, så skal man tåle å snakke om utfordringer og tåle noen justeringer uten at man tar det som et personangrep. 

Endret av Traktorlesba96
Skrevet (endret)

.

Endret av Traktorlesba96
Skrevet

Jeg synes det høres ut som dette kanskje ikke er et vennskap verdt å redde? For at det skal være det, må det jo være noe godt i det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du fortjener bedre. Hun behandler deg jo åpenbart ikke bra. Hadde ikke giddet å brukt noe mer energi på dette. 

ikke send noe i posten. Hun er jo åpenbart ikke bra for deg. 

gå heller videre og finn de som bryr seg om deg. Det finnes mange av de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...