Gå til innhold

Trenger råd for norges familie ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Trenger hjelp med  Norges familie ferie i sommer i år.

Kriterier og fakta 

•  Har barn 7 og 3 år
  • Skal reise via bil (ikke camping vogn) bare bil  , bor ved stavanger område , så ønsker ikke lange kjøringer  (5-6 timer kjøre lengde )
  • Varighet :6-9 dager ( vil komme hjem)
  • Ønsker blanding  opplevelser (by + naturopplevelser, noe fjellturer , men den yngste klarer ikke vanskeligste tur og lange fjell turer.

Har tenkt på følgende tur men ikke landet på hva slags aktiviteter 

Som vist på bildet så har tenkt 2-3 dager i bergen (Aquarium, andre ting for barn) og så det rundt Odda område. (Trolltunga er et av målene for å se ) . Jeg er åpen for nye forslag men også har følgende spørsmål 

-  Er troll tunga  aktuelt å prøve med barn som 3 år ellers litt hardt fjell tur for barna 

-  Noen andre aktiviteter som man kan gjøre med barn i det område. 

- Gjerne vil høre andre ting som kan være aktuelt for oss å ta som en del av ferien i det område. 

image.thumb.png.d7341a1c2115c2358e6ec657381373fc.png

Takk 

Anonymkode: 3652b...877

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så vidt meg bekjent er det ikke anbefalt å gå til Trolltunga med små barn, det er en lang og krevende tur på 8-12 timer. Ikke en tur jeg hadde tatt med meg små barn på. Så ville lest meg litt opp før jeg vurderte det.

https://no.fjordnorway.com/topp-attraksjoner/trolltunga/vandretur

En mer barnevennlig aktivitet er Mikkelparken i Kinsarvik, midt i blinken for en 3-åring. Gå heller for det.

Anonymkode: 6260a...a79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Så vidt meg bekjent er det ikke anbefalt å gå til Trolltunga med små barn, det er en lang og krevende tur på 8-12 timer. Ikke en tur jeg hadde tatt med meg små barn på. Så ville lest meg litt opp før jeg vurderte det.

https://no.fjordnorway.com/topp-attraksjoner/trolltunga/vandretur

En mer barnevennlig aktivitet er Mikkelparken i Kinsarvik, midt i blinken for en 3-åring. Gå heller for det.

Anonymkode: 6260a...a79

Takk for råd. og særlig rundt mikkelparken. Gjerne vil høre flere forslag i det område. 

Noe lett fjell turer som vi kan velge på vårt tur ? 

Er troll tunga bare tilgjengelig via den 8-12timer tur ? bare lurte . Allerede tatt ut av planen bare forsøker hvis det er muligheter :)

AnonymBruker
Skrevet

Trolltunga kan du nok desverre glemme med så små barn. Mikkelparken som nevnt over er veldig fin. 

På vei fra Mikkelparken på vei til Bergen ville jeg stoppet ved fossen i Norheimsund, der kan man gå bak selve fossefallet, kult for de små! Ellers er ikke Vøringfossen ikke langt unna, de har laget en slags bro over så man kan se fossen fra oppsiden, altså gå over. 

Anonymkode: 3af1a...24c

• Liker 1
Skrevet

I Bergen kan du gå i de små butikkene langs bryggen. Barna våre ble elleville da vi fant en butikk som solgte fossiler og haitenner! 

En tur opp Fløyen er også en fin tur med barn. Ta banen opp og så kan de leke på lekeplassen på toppen, dere kan nyte utsikten og spise en is 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/10/2021 at 2:53 PM, AnonymBruker said:

Trolltunga kan du nok desverre glemme med så små barn. Mikkelparken som nevnt over er veldig fin. 

På vei fra Mikkelparken på vei til Bergen ville jeg stoppet ved fossen i Norheimsund, der kan man gå bak selve fossefallet, kult for de små! Ellers er ikke Vøringfossen ikke langt unna, de har laget en slags bro over så man kan se fossen fra oppsiden, altså gå over. 

Anonymkode: 3af1a...24c

Takk for tipset for norheimsund. Vøringfossen er allerede på lista men takk for at du nevnte. 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, PM75 said:

I Bergen kan du gå i de små butikkene langs bryggen. Barna våre ble elleville da vi fant en butikk som solgte fossiler og haitenner! 

En tur opp Fløyen er også en fin tur med barn. Ta banen opp og så kan de leke på lekeplassen på toppen, dere kan nyte utsikten og spise en is 😊

Takk for tipsene for ting å gjøre i bergen. 

Gjerne vil høre flere forslag, ser ut at mangler 1-2 dags aktiviteter fortsatt for å fullt plan for turen. 

AnonymBruker
Skrevet

Voss❤️ Ofte varmere der enn i Bergen. Vossevangen har et flott område hvor dere kan bade, leke, se på paraglidere og fallskjermhoppere. Det er en fin Gondolbane, masse fine turområder og ikke minst om været er dårlig finnes det bibliotek og kino. Det er en «høyt og lavt» klatrepark som nok er fin for 7 åringen.  Og MIXen i Vangsgata er berømt for sin fantastiske is. 
Mellom Øystese og Granvin finnes Gullfiskdammen. Gøy å dra dit for å mate Karpene, det er tilrettelagt med grillplass og toalett.  Hardangerbadet i Øystese er også et godt alternativ ved dårlig vær. Om dere bor på hotellet er det gratis adgang😁
I Bergen er den fineste lekeplassen på Fløyen, geiter som går rundt er spennende vil jeg tro for alle.  Det er en bitteliten bystrand ved Vil vite senteret. Nygårdsparken har også en fin lekeplass. På Bontelabo er det en liten zoo. 
Håper dere får en fin tur. 

Anonymkode: e55a3...e90

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...