Gå til innhold

Skandiabanken

Anbefalte innlegg

Gjest Kid-a ikke innlogget
Skrevet

Hei!!

Jeg trenger en bankkonto uten store gebyrer i utlandet. (Stipendet mitt fra Norge vil komme inn på et norsk kontonummer da jeg bor i frankrike). Er skandiabanken brukbart? Har noen av dere erfaringer med den (i utlandet)?

Kiddis på vei utaskjærs

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sambo har studert i USA. Han og omtrent alle andre han hang sammen med der borte brukte det nettopp pga gebyrene.

De var veldig fornøyde :)

Skrevet

Skandiabanken er topp i utlandet den. Men Frankrike er veldig spesielt, mye av betalingen foregår med sjekk. Som oftest kreves også fransk bankkonto for å feks betale semesteravgift. Så sannsynligvis vil du finne ut at du trenger en fransk bankkonto og grunnet fransk byråkrati er ikke dette akkurat gjort i en håndvending.

Anbefaler deg å sjekke dette opp! :)

Skrevet

Det er viktig å huske på at du får sertifikat-koden på sms. Så for å få det til å fungere, må du ha et telefonabonnement som fungerer der du skal. Vet om flere som har hatt problemer med å få sms fra skandiabanken i utlandet, men det får du finne ut av.

Skrevet

Vet om noen som har hatt problemer med å laste ned serfikatet på internettkafeer i utlandet fordi det ikke alltid er tillatt å instalere ting på disse pc'ene. Ellers er også Storebrand blitt gebyrfritt, så det er et godt alternativ.

Skrevet

Jeg har studert i England og brukt Skandiabanken. Kjempefornøyd. Jeg hadde engelsk konto i tillegg. Hadde egen laptop hvor jeg lasta ned sertifikatet. Da jeg måtte laste det ned på nytt i UK var det ikke noe problemer med å få sendt kode til det engelsk mobil nummeret mitt. Det går ann å være registrert med flere mobil nr, altså f.eks et i Norge & et i utlandet.

Jeg annbefaler Skandiabanken på det varmeste. Men jeg tror du må ha 20 000 på konto for å få visakort?!?! Så pass på at du bestiller det med en gang lån/stipend har kommet inn på konto :) Også må du ha folkeregistrert adresse i Norge, og det er bare dit de sender Visakortet, tror jeg... Så kjekt å ordne dette før du drar til utlandet.

Lykke til!

Skrevet

Typisk meg å være altfor seint ute, da... reiser på fredag, liksom. Men har iallfall fiksa forsikring og sånn. Må ha en fransk bank også, ja. Men DNBnor har gebyrer fra helvete, og kan ikke ha dem der i det hele tatt. Det blir for dumt å betale femti kroner pr minibankuttak, liksom. Takk for respons, blir nok skandiabanken...

Kiddis

Skrevet
Det går ann å være registrert med flere mobil nr, altså f.eks et i Norge & et i utlandet.

Kan være lurt å registrere nummeret til mor/far eller en annen man stoler 110% på som er i Norge hvis man er usikker på om mobilen man selv har kan ta i mot i utlandet. Da kan man ev. få det sendt til denne personen som er i Norge og så ringe opp denne og få koden. (Obs, den varer bare 15 minutter eller noe sånt!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...