Gå til innhold

Ammer baby på 2mnd, men hun blir så raskt sulten igjen. Normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler hun blir sulten bare etter et par timer igjen, med mindre hun sovner skikkelig i vogna på tur. Kan det være at hun ikke blir ordentlig mett?

Hun får mme av og til pga jeg ikke har nok melk døgnet rundt, og da kan det gå timesvis før hun blir sulten igjen 😕 så føler jeg produserer for lite melk til å dekke ett måltid engang nå :( 

Anonymkode: 13ae0...436

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ammer du til brystet er tomt? Slik at barnet får den fete melken. 

Amming hver 2. Time er ikke unormalt når barnet er 2 mnd. 

Har du lest deg opp på hvordan du kan øke melkeproduksjonen din? Du kan lese om dette på ammehjelpen. Det er nesten ingen kvinner som har for lite melk egentlig.

Anonymkode: 91594...5f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ganske normalt å spise hver andre time, spesielt i perioder henger de jo på pupp hele dagen :)

anbefaler også å lese godt på Ammehjelpen, ble mye tryggere av å lese der :)

Anonymkode: ae94f...31f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig hun gjør det for å få deg til å produsere mer melk:) les om økedøgn eller økeperiode

Anonymkode: a7f95...efd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt.

Anonymkode: bd22f...a95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammet mitt barn hver time døgnet rundt i lang tid... Altså inkl om natten også. Sov han to timer i strekk på natten var vi heldige. Det var MYE amming.

Anonymkode: 50951...e76

• Liker 2
Gjest Albbas
Skrevet

Heeeeelt normalt. :)

MME er tyngre fordøyelig, derfor holder de seg mette lenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Hver 2 time er ikke spesielt ofte. Vertfall ikke på en 2 måneder gammel baby☺️

Anonymkode: e17be...80b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hver 2 time er ikke spesielt ofte. Vertfall ikke på en 2 måneder gammel baby☺️

Anonymkode: e17be...80b

Så godt å høre ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Tenk på så bitteliten babyen er, og hvor liten magesekken da må være - og hvor mye babyen skal vokse fra uke til uke,

Helt normalt, de trenger enormt mye mat i denne perioden :)  

Anonymkode: 09a1e...2c0

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Føler hun blir sulten bare etter et par timer igjen, med mindre hun sovner skikkelig i vogna på tur. Kan det være at hun ikke blir ordentlig mett?

Hun får mme av og til pga jeg ikke har nok melk døgnet rundt, og da kan det gå timesvis før hun blir sulten igjen 😕 så føler jeg produserer for lite melk til å dekke ett måltid engang nå :( 

helt vanlig at de blir sulten igjen etter 2 timer ja. Med mme er det annerledes. Mme metter jo mer

Endret av Maleficenta
AnonymBruker
Skrevet

De bør spise minst hver 3.time på dagtid. Min er fire mnd ca, spiser hver andre time stort sett. Bortsett fra på natta, da er det to ganger bare.

Mulig at melkeproduksjonen kommer mer igang og av at hun ofte drikker.

Anonymkode: 33629...ad5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er helt helt normalt. Spis rikelig med fiber og grønnsaker som kan øke melkeproduksjonen din. Mandel melk dadler og slikt er utrolig gunstig og rikt på jern og vitaminer for babyen. Vi er så vanvittig flinke til og ty til alt prosessert om dagen fordi det er så mye lettere og gjøre det på den måten. Min spiser også hver 2 time og jeg merker hvordan han snikende viser tegn til sult. 

Babyer har noe som heter økedøgn. Hvis man bare er tålmodig de 5 første ukene selv om det er beinhardt så regulerer disse. Små krabatene alt sammen selv. Du kan pumpe I imellom og forsøk og la baby suge så mye som baby ønsker. Ås skal du se at du til slutt ikke vil trenge mme. Jeg trodde det selv tro meg at jeg trengte mme. Men fytti rakker aldri i livet har det vært så tøfy og gå så mange netter uten særlig yme søvn og en baby som konstant tkonstsnt var på meg de første ukene. Det bedrer seg. Og det vil dette også. 

Anonymkode: 51769...f8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt helt normalt. Spis rikelig med fiber og grønnsaker som kan øke melkeproduksjonen din. Mandel melk dadler og slikt er utrolig gunstig og rikt på jern og vitaminer for babyen. Vi er så vanvittig flinke til og ty til alt prosessert om dagen fordi det er så mye lettere og gjøre det på den måten. Min spiser også hver 2 time og jeg merker hvordan han snikende viser tegn til sult. 

Babyer har noe som heter økedøgn. Hvis man bare er tålmodig de 5 første ukene selv om det er beinhardt så regulerer disse. Små krabatene alt sammen selv. Du kan pumpe I imellom og forsøk og la baby suge så mye som baby ønsker. Ås skal du se at du til slutt ikke vil trenge mme. Jeg trodde det selv tro meg at jeg trengte mme. Men fytti rakker aldri i livet har det vært så tøfy og gå så mange netter uten særlig yme søvn og en baby som konstant tkonstsnt var på meg de første ukene. Det bedrer seg. Og det vil dette også. 

Husk også på at hjernen deres er på sitt sterkeste under utvikling de 2 første årene. Morsmelken din er det beste du kan gi. Ingenting annet. Det vil ha så vanvittig mye og si for babyen når den vokser opp. Vi er skapt for dette her. Du kan alltids. Oppsøke helsestasjon for og veie baby så vet du også om baby har lagt på seg når du ammer for fullt. Prøv det i noen dager og spis rikelig. Jevnlig. Så skal du se. Jeg spiste mye sunt og mye frukt som pærer. Bananer. Melk. Juice. Stappet i meg alt. Babyen min  gikk sånn på overskudd at han nå har greid og gå over vekstkurven sin.de skal ikke legge på seg mer minimum  150 gram men min gikk opp 400 gram på en uke. 180 forrige uke.. 600 for 2 uker siden. Det er bare bra.  Det er også  bevist at babyer som får regulert ammingen helt selv er de som oftest ikke blir vanskelig og lære og spise fast føde. Heller. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ammet mitt barn hver time døgnet rundt i lang tid... Altså inkl om natten også. Sov han to timer i strekk på natten var vi heldige. Det var MYE amming.

Anonymkode: 50951...e76

Super flink er du :) det har du vunnet ekstremt mye på ❤️🌼 stå på super mamma :) :) :) for det er DU

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...