Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått fast til samme frisør i 2 år nå. Farging av ettervekst 1090kr og av og til stusse håret til 300kr. Økte litt med koronatillegg, men det er innafor.

Nå har hun mammaperm og måtte bytte frisør i samme firma. Siden hun var ny, så sa jeg at vi prøver med etterveksten først og så stusser vi håret neste gang. Pris 1977kr!!! Hun sa at prisene hadde gått opp, men det er jo nesten det dobbelte. 

Jeg nektet selvsagt å betale, og hun tilkalte vektere. Vekter truet med politiet og ba dem gjøre det, for frisøren prøver å rane meg. 

Enden på visa var at jeg fikk betale originalprisen og en sur frisør. Hvorfor opererer frisører med så ulike priser? 

Det er ikke første gangen jeg har opplevd dette på andre salonger. Og det er så jævlig irriterende. Man klarer aldri å slappe av hos frisør, for jeg føler at hver bevegelse de gjør koster i tillegg. 

Anonymkode: 422f5...439

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette var en kjent problemstilling for deg, hvorfor spurte du ikke om pris på forhånd?

Jeg er klar over at forskjellige frisører tar forskjellig pris, så jeg spør alltid på forhånd. De spør også alltid underveis om det er noe som vil koste ekstra etter min erfaring.

• Liker 8
Skrevet

Det er fri prisfastsettelse her til lands. Frisørene kan sette de prisene de ønsker. 

Du er heldig frisøren ikke ringte politiet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er da mange som har fastpris, mannen og guttene blir klippet i en lokal frisørsalong (ikke kjede) til 250kr. Cutters har vel også lignende tilbud? Selv klipper og farger jeg håret selv, men om jeg går til en frisør spør jeg om pris på forhånd.

Kan selvfølgelig ikke nekte å betale etter at man har fått tjenesten.

Anonymkode: 80850...f03

• Liker 3
Skrevet

Her er det fastpris, du liksom klikker på det du skal ha på nettsiden når du bestiller time. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er bra frekk som nekter å betale for en tjeneste du har benyttet deg av. Du får lære deg til å spørre om pris FØR du klipper deg. 

Anonymkode: 7c4fe...567

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt den samme tjenesten og betalt for det samme i 2 år. Hvis det er stor forskjell i pris fra frisør til frisør i samme salong, er det da frisøren sin plikt til å informere dette. 

Jeg hadde aldri i verden trodd at prisen skulle dobles bare jeg bytter frisør i samme salong. Det er jo galskap. 

TS

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har hatt den samme tjenesten og betalt for det samme i 2 år. Hvis det er stor forskjell i pris fra frisør til frisør i samme salong, er det da frisøren sin plikt til å informere dette. 

Jeg hadde aldri i verden trodd at prisen skulle dobles bare jeg bytter frisør i samme salong. Det er jo galskap. 

TS

Selv om de jobber i samme salong kan de ha sine egne firma og leie "stol" i salongen. Da er det den enkelte frisør som bestemmer sine priser.

Anonymkode: b6100...235

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår Ts, samme sted, samme vare og prishopp på 80 %.

Anonymkode: 2650a...6bd

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med ts. Uansett om man spør på forhånd får ikke man et klart svar. Det virker som at prisene de reklamerer med er beregnet på tynt og kort hår, så må alle andre betale mer

Anonymkode: 2933f...919

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det har vel litt med at noen salonger opererer med pris utifra utdannelse og erfaring. Hvis du får en senior frisør er det dyrere enn en relativt nyutdannet. 

Anonymkode: ea0e1...629

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er faktisk litt enig med ts. Uansett om man spør på forhånd får ikke man et klart svar. Det virker som at prisene de reklamerer med er beregnet på tynt og kort hår, så må alle andre betale mer

Prisen står i appen når jeg bestiller og jeg har ikke opplevd at den ikke stemmer. Jeg har tykt og langt hår.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Prisen står i appen når jeg bestiller og jeg har ikke opplevd at den ikke stemmer. Jeg har tykt og langt hår.

Så heldig du er da, jeg opplevde å måtte betale nesten 4000 for stuss og farge pga tykkelsen på håret. De mente de måtte bruke så mye farge... synes det er helt sykt.. ifølge prislisten skulle jeg ha betalt 1200

• Liker 10
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS

Om dette ikke er troll burde du gå noen runder med deg selv hvor du tenker over hvordan man oppfører seg ovenfor andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Er der en løsning å akseptere din naturlige hårfarge? Da vil du spare massevis av penger. 

Anonymkode: 245da...f02

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har gått fast til samme frisør i 2 år nå. Farging av ettervekst 1090kr og av og til stusse håret til 300kr. Økte litt med koronatillegg, men det er innafor.

Nå har hun mammaperm og måtte bytte frisør i samme firma. Siden hun var ny, så sa jeg at vi prøver med etterveksten først og så stusser vi håret neste gang. Pris 1977kr!!! Hun sa at prisene hadde gått opp, men det er jo nesten det dobbelte. 

Jeg nektet selvsagt å betale, og hun tilkalte vektere. Vekter truet med politiet og ba dem gjøre det, for frisøren prøver å rane meg. 

Enden på visa var at jeg fikk betale originalprisen og en sur frisør. Hvorfor opererer frisører med så ulike priser? 

Det er ikke første gangen jeg har opplevd dette på andre salonger. Og det er så jævlig irriterende. Man klarer aldri å slappe av hos frisør, for jeg føler at hver bevegelse de gjør koster i tillegg. 

Du må jo ha laget et skikkelig spetakkel. De tilkaller ikke akkurat vektere, som igjen truer med politi, ved en vanlig diskusjon om pris. 😂😂

Anonymkode: 5071b...14d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Shit du er gal dame! Stakkars frisør som har hatt deg som kunde 

Anonymkode: a758a...5a4

• Liker 4
Skrevet

300 kr for klipp er jeg rimelig. I denne kommunen koster det minst 500 - 600 kr for dameklipp selv om du bare skal ta tupper. Legger du på hårvask blir det fort 750 /800 kr. Farge av hår ligger på 1000 - 1500 kr. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (28 minutter siden):

300 kr for klipp er jeg rimelig. I denne kommunen koster det minst 500 - 600 kr for dameklipp selv om du bare skal ta tupper. Legger du på hårvask blir det fort 750 /800 kr. Farge av hår ligger på 1000 - 1500 kr. 

Samme hos min frisør. Tok farge og klipp, ble vel rundt 1300 

Anonymkode: 7c4fe...567

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det samme, flere ganger. Prislisten sier «stuss» 450kr, men når jeg skal betale er det alltid en annen pris. Noen ganger 500, noen ganger 700, eller noe midt i mellom, og det er  samme frisør hver gang.Merk- dette er enkel stuss av langt hår, ca 10 minutter. 

Anonymkode: f65fd...14f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...