AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Jeg synes ekteskap er en one time thing og at hvis man ikke klarer å holde løftene man har gitt så har man "forspilt" den sjansen. Det er så hellig og jeg synes ekteskap nr to, tre osv. mister betydningen. Når det er sagt så har jeg full forståelse for skilsmisse og det at noen ganger kan man ikke leve sammen med den andre av forskjellige grunner. Flere som tenker likt? Anonymkode: c68e0...e31 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 Skjønner ikke hvorfor ukristne folk gifter seg i kirken i det hele tatt. Bare tull. Dåp også forresten. De lyver jo presten rett opp i trynet. Anonymkode: 21fee...97e 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 Man kan prøve å oppfylle løftene så mye man orker, men det må to til for å klare det. I bibelen er faktisk skilsmisse og gjengifte lov, dersom ektefellene ikke behandler hverandre bra. Hvorfor skal man ikke få lov å prøve på nytt? Anonymkode: 90f7b...d2d 10
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke hvorfor ukristne folk gifter seg i kirken i det hele tatt. Bare tull. Dåp også forresten. De lyver jo presten rett opp i trynet. Anonymkode: 21fee...97e Hvem snakker om kirkebryllup? Jeg er ateist og gift, men giftet meg naturligvis borgerlig. Jeg tenker ikke så mye om de som gifter seg flere ganger. Særlig ikke de som gifter deg for andre gang. Men blir det tredje og fjerde så kan jeg kanskje undre meg litt over hvorfor man velger ekteskap og ikke bare er samboere. Men, når alt kommer til alt så heier jeg alltid på kjærligheten! Anonymkode: 8ac76...cda 8
stan Skrevet 8. mai 2021 #5 Skrevet 8. mai 2021 Det er veldig mange som gifter seg to ganger. Og veldig mange som er mer fornøyd gang nummer to. Jeg tror det har med at første gang vet man ikke egentlig hva man trenger i en partner. Gang nummer to, kjenner man seg selv bedre og har mer realistiske forventninger til partner og samliv. 5
Cuntzilla Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 Uenig. Om man har vært gift før og finner kjærligheten igjen, så er ikke den mindre verdt eller mindre betydningsfull andre gang. Noen ganger er jo ekteskap nummer to mer riktig eller ekte eller hva man skal kalle det. 11
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #7 Skrevet 8. mai 2021 Jeg mener at ekteskap kun er for de som skal få barn sammen. Ekteskap gir felles økonomi, det er ikke rettferdig når det er ulikhet i inntekt. Anonymkode: 1b08e...116
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #8 Skrevet 8. mai 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke hvorfor ukristne folk gifter seg i kirken i det hele tatt. Bare tull. Dåp også forresten. De lyver jo presten rett opp i trynet. Anonymkode: 21fee...97e ? Anonymkode: fbe07...6b3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #9 Skrevet 8. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg mener at ekteskap kun er for de som skal få barn sammen. Ekteskap gir felles økonomi, det er ikke rettferdig når det er ulikhet i inntekt. Anonymkode: 1b08e...116 Hva mener du egentlig med det? Anonymkode: fbe07...6b3 5
Gjest Skogsalv Skrevet 8. mai 2021 #10 Skrevet 8. mai 2021 (endret) Ræva mi ler av dette innlegget 🤣Så direkte og ærlig ,fordi du trenger det ❣🌷❣Gift én gang på Tinghus. ( forhold 21 år i dass ) VOLD KOM INN I BILDET,- psykisk og økonomisk, med trusler ifht barna og meg .( ett multihandikappet) Håper på et ordentlig kirkebryllup neste gang! - or nothing....Midt i livet. Still standing! Og jeg tror på den hellige pakt, som du etterlyser! Samt jeg er åndelig utenfor boksen !! 😉 LIVSERFARING ❤ Hva er grunnen til DITT innlegg ? Svar direkte eller på pm om du trenger hjelp 🙂🌷 Er du med i en menighet ? Skal svare deg ifht det også ( oss imellom ) ❤ #adventist# Endret 8. mai 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #11 Skrevet 8. mai 2021 Jeg giftet meg i kirken da jeg var 20 år. Ung og dum, jeg burde jo sett de røde flaggene lang vei.. Nå er jeg 30, og har ny samboer. Og visst skal jeg gifte meg igjen! Skal jeg virkelig aldri kunne gjøre det igjen, fordi jeg tok et dumt valg da jeg var 20 år? Nei, nå har jeg funnet mannen jeg har lyst til å gifte meg og få barn med, selvsagt skal jeg ikke la et ti år gammelt feiltrinn stå i veien for det. Anonymkode: 0d507...be0 8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #12 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvem snakker om kirkebryllup? Jeg er ateist og gift, men giftet meg naturligvis borgerlig. Jeg tenker ikke så mye om de som gifter seg flere ganger. Særlig ikke de som gifter deg for andre gang. Men blir det tredje og fjerde så kan jeg kanskje undre meg litt over hvorfor man velger ekteskap og ikke bare er samboere. Men, når alt kommer til alt så heier jeg alltid på kjærligheten! Anonymkode: 8ac76...cda Du ja. Men det er fortsatt sånn at alt for mange ukristne gifter seg og døper barna sine i kirken. Presten spør om de vil at barnet skal vokse opp i kristen tro og de sier ja, selv om alle vet at det er blankt løgn. Jeg er ikke kristen selv forresten, men respekterer kirken. Anonymkode: 21fee...97e 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #13 Skrevet 8. mai 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du egentlig med det? Anonymkode: fbe07...6b3 Forskjellen på ekteskap og samboere er at om man er gift har man felles økonomi. Det gir mening om man skal ha barn sammen, da dette gjør at inntektsevnen til den ene parten (som regel mor) blir redusert. Men om man bare skal leve sammen er jo ikke felles økonomi rettferdig. Anonymkode: 1b08e...116
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #14 Skrevet 8. mai 2021 Anser ikke mitt ekteskap som hellig nei. Det var en veldig fin og romantisk dag og har juridiske fordeler ved barn osv. Men om jeg ble skilt hadde jeg ikke sett helt poenget med å gifte meg på nytt sånn sett. Mest fordi det jo bare er snakk om en ring, en kort seremoni og eventuell middag/fest e.l. Var voldsomt romantisk innstilt til dette i tjueårene, men nå som Familien AS regjerer 😅 Anonymkode: a00e8...f0c 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #15 Skrevet 8. mai 2021 Jeg føler det samme. Har vært gift og barn med eksmannen og er nå samboer med 2 nye barn, men jeg vil ikke gifte meg igjen! Anonymkode: 08266...cf5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #16 Skrevet 8. mai 2021 Jeg syns ekteskap nummer to er uproblematisk. Jeg er selv i nummer to. Hvorfor ble jeg skilt? Jeg hadde tenkt å leve med han resten av livet. Men så fort vi var gift endret han seg. Han ble psykisk voldelig, og nektet å gå i behandling eller terapi verken alene eller med meg. Han ødela meg nesten. Jeg kom meg vekk, og godt er det. Viste seg at det var dype psykologiske problemer som kom opp. Jeg hadde gjerne hjulpet og stått i det, men når han nektet hjelp så er det lite man kan gjøre. I tillegg så skadet han meg. Heldigvis for meg så vet min nåværende mann om hva som var grunnen til at jeg ble skilt. Det var ikke fordi jeg gikk lei eller ville se om gresset var grønnere. Jeg ble mishandlet. Skulle gjerne ha strøket det første ekteskapet ut av historiebøkene, for det jeg er i nå er totalt annerledes, på den gode måten. Mannen min brydde seg ikke om jeg var skilt, han syns bare det var trist at noen kunne gjøre slikt mot andre. Så ja, jeg er for å gifte seg på nytt. Det var ikke ekteskapet som var problemet. Problemet var psykisk vold, og feil mann. Alle kan gjøre feil, men den skilsmissen var ikke bare min skyld for å si det slik. I tillegg ville jeg aldri giftet meg i kirken, for jeg syns ikke at en så slem gud skal måtte godkjenne hvem jeg er med. Jeg gifter meg borgerlig, takk som spør. Anonymkode: 8eb5e...f66 5
Gjest Skogsalv Skrevet 8. mai 2021 #17 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg giftet meg i kirken da jeg var 20 år. Ung og dum, jeg burde jo sett de røde flaggene lang vei.. Nå er jeg 30, og har ny samboer. Og visst skal jeg gifte meg igjen! Skal jeg virkelig aldri kunne gjøre det igjen, fordi jeg tok et dumt valg da jeg var 20 år? Nei, nå har jeg funnet mannen jeg har lyst til å gifte meg og få barn med, selvsagt skal jeg ikke la et ti år gammelt feiltrinn stå i veien for det. Anonymkode: 0d507...be0 Nettopp ❤❤❤
Gjest Skogsalv Skrevet 8. mai 2021 #18 Skrevet 8. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg syns ekteskap nummer to er uproblematisk. Jeg er selv i nummer to. Hvorfor ble jeg skilt? Jeg hadde tenkt å leve med han resten av livet. Men så fort vi var gift endret han seg. Han ble psykisk voldelig, og nektet å gå i behandling eller terapi verken alene eller med meg. Han ødela meg nesten. Jeg kom meg vekk, og godt er det. Viste seg at det var dype psykologiske problemer som kom opp. Jeg hadde gjerne hjulpet og stått i det, men når han nektet hjelp så er det lite man kan gjøre. I tillegg så skadet han meg. Heldigvis for meg så vet min nåværende mann om hva som var grunnen til at jeg ble skilt. Det var ikke fordi jeg gikk lei eller ville se om gresset var grønnere. Jeg ble mishandlet. Skulle gjerne ha strøket det første ekteskapet ut av historiebøkene, for det jeg er i nå er totalt annerledes, på den gode måten. Mannen min brydde seg ikke om jeg var skilt, han syns bare det var trist at noen kunne gjøre slikt mot andre. Så ja, jeg er for å gifte seg på nytt. Det var ikke ekteskapet som var problemet. Problemet var psykisk vold, og feil mann. Alle kan gjøre feil, men den skilsmissen var ikke bare min skyld for å si det slik. I tillegg ville jeg aldri giftet meg i kirken, for jeg syns ikke at en så slem gud skal måtte godkjenne hvem jeg er med. Jeg gifter meg borgerlig, takk som spør. Anonymkode: 8eb5e...f66 En slem Gud ? Mannen som var problemet... Men ifht vielse,ditt valg 🙂❤ Vi har MYE felles 🌷 Endret 8. mai 2021 av Skogsalv
Pia Sofia Skrevet 8. mai 2021 #19 Skrevet 8. mai 2021 Jeg tenker at du tenker som du gjør helt til du selv blir skilt og etter en tid forelsker deg hodestups 😏 Jeg hadde ihvertfall aldri tenkt jeg skulle gifte meg igjen, og det har jeg heller ikke gjort. Enda. Men det kan hende jeg gjør det en dag, og det er fordi det er en skikkelig stor kjærlighetserklæring og veldig romantisk. Det er noe med at man hører eeeenda mer sammen. Man gjør selvfølgelig ikke det, samboere kan elsker hverandre like høyt, men jeg liker tanken. Etter at man er 40 har man mye bedre grunnlag for valg av partner enn man har som 20, hva man trenger og hvor man selv kan skjerpe seg, hvis man da ikke kaster seg ut i noe bare fordi man er redd for a være alene. Isafall gjentar man nok bare samme feil som i første ekteskap. Men uansett: la folk gjøre som de vil. Ang kirken giftet jeg meg der kun fordi mannen ville det. Fordrar ikke religion, tro burde vært personlig, ikke satt i et nedlatende og undertrykkende system. 2
Jadzia Skrevet 8. mai 2021 #20 Skrevet 8. mai 2021 Folk kan gifte seg ti ganger for min del. Selv om jeg synes det mister litt poenget etter noen ekteskap. Klarer ikke helt å ta det på alvor når folk skal gifte seg for tredje gang eller er forlova for fjerde gang. for min egen del, så kommer jeg aldri til å gifte meg igjen. Det er noe jeg gjorde en gang. Jeg har hatt min dag på en måte. Og nå som jeg er i 40-årene, og flere barn osv ikke kommer på tale lenger heller, så ser jeg ikke en eneste grunn for å gifte meg igjen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå