AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Hvor gammel bør ungdommen være for å være alene hjemme? Har en 14 åring, 14,5 for å være helt nøyaktig. Kan h*n være alene hjemme på natta, mellom kl 21 og 07.30? Da er jeg på jobb. H*n har aldri vært alene på nattestid før. Men nå ønsker h*n å ikke ha "barnevakt" eller sove hos familien. Sier selv at h*n er gammel nok og at det er flaut å ha "barnevakt". Hvor gammel var deres barn, når han/hun fikk lov til å være alene hjemme, de få nattetimene? Anonymkode: 42c02...d2c
Malursk Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 Det kommer jo litt an på modenheten til "ungen". Mine to kunne fint ha vært hjemme alene på natta fra den alderen. (Det er så stor aldersforskjell på dem at de regnes som to enebarn 😛 ) Min yngste er 15 nå, og kunne fint ha vært hjemme alene en helg for den del. Men du har jo jevnaldrene som ikke bør være hjemme alene mer en 15 min, max🤪. Med tanke på hvem de ville invitert hjem, eller hvem som vet at de er alene hjemme... Jeg slipper heldigvis å forholde meg til problemstillingen for min egen del. Du kjenner ditt barn, du vet hvilke venner han har og hvordan de oppfører seg. (Men hadde nok vært mer betenkt natt til lørdag og natt til søndag enn det jeg ville vært natt til tirsdag liksom..)
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 La ungdommen få prøve da. Sett regler. Rydd opp etter deg, legg deg til vettug tid, ingen besøk og annet du synes er passende. Si at om reglene ikke følges, blir det barnevakt. Jeg var hjemme alene hele helger da jeg var 14 år. Anonymkode: 25fe0...bc6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 Da jeg var 14 var jeg alene hjemme i to uker mens resten av familien var på ferie. Var alene i helger fra jeg var 12. Aldri noe problem. Bodde i middels stor by. Naboene visste at jeg var alene, og bestemor som bodde 10 minutter unna var tilgjengelig på telefon hele døgnet og kom innom av og til. Anonymkode: 1260e...002 1
Arkana Skrevet 8. mai 2021 #5 Skrevet 8. mai 2021 Jeg tenker at en normalt 14-åring kan være alene på natten ja. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da jeg var 14 var jeg alene hjemme i to uker mens resten av familien var på ferie. Var alene i helger fra jeg var 12. Aldri noe problem. Bodde i middels stor by. Naboene visste at jeg var alene, og bestemor som bodde 10 minutter unna var tilgjengelig på telefon hele døgnet og kom innom av og til. Anonymkode: 1260e...002 Hadde det vært idag hadde bv komt! Anonymkode: 11aeb...483
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå