AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Del Skrevet 8. mai 2021 Jeg skal snart ta skriftlig eksamen VG3 som helsefagarbeider. Det føles som over hundre år siden jeg gikk på VGS forrige gang, så jeg er litt usikker på hvordan dette foregår. Det som bekymrer meg mest er om man er nødt til å skrive kildehenvisning på stoffet man henter ut av fagbøkene man har med seg? Det er jo påkrevd ved høyere utdanning, men hvordan er det på VGS? Snakket med en som har tatt eksamen for et par år siden, og han mente han ikke hadde brukt noen kilder/hatt kildehenvisning i eksamensoppgaven sin, og han fikk bestått. Dersom dere har tips og råd til hvordan man best forbereder seg til eksamen (annet enn å lese pensum selvfølgelig), må dere gjerne dele det her. :) Takk! Anonymkode: 8b37d...73d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #2 Del Skrevet 15. mai 2021 Ingen som vet? Anonymkode: 8b37d...73d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #3 Del Skrevet 15. mai 2021 Dette bør du vel spørre læreren om? Anonymkode: abe13...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #4 Del Skrevet 15. mai 2021 Siden jeg er praksiskandidat har jeg ingen lærer og har ingen andre å spørre Anonymkode: 8b37d...73d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #5 Del Skrevet 15. mai 2021 Om du skal bruke fagbøkene du har med aktivt i din besvarelse, så bør skrive kildehenvisning og litteraturliste. Du kan bli tatt for plagiering. All informasjon du henter andre steder (fagbøker, artikler osv), skal henvises til, også på VGS. Vet ikke hvor høye kravene er til henvisningen, men anbefaler deg å gjøre deg kjent med kildekompasset.no. Litt vanskelig å komme med tips til lesing da jeg ikke helt vet hvordan en helsefagarbeiders eksamen ser ut. Et generelt tips er å få overblikk i alle bøkene du kunne tenke deg å bruke. Dermed slipper du å bruke mye tid på finne fram i bøkene om du skulle trenge det. Anonymkode: ee242...0ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #6 Del Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Siden jeg er praksiskandidat har jeg ingen lærer og har ingen andre å spørre Anonymkode: 8b37d...73d Du skal spørre de som er ansvarlig for utdanningen din Anonymkode: 9d4ca...1da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå