AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Hei jeg er en jente på 17 som ble dumpa igår.. Jeg og han hadde vært sammen i 1 og et halvt år, og jeg er helt knust.. Grunnen til bruddet er fordi bestekompisen hans har klart å få han til å tro at jeg er skikkelig dum og prøver å ødelegge vennskapet, kompisen er sjalu for at han ikke har fått kjæresten min helt for seg selv hele forholdet og han har vært grunnen til mange krangler i forholdet og at vi har slått opp en gang før... (men da kom han tilbake samme dag).. Jeg vet at de to er som 2 dråper vann, og ville aldri ha nektet de å henge uansett hvor mye jeg misliker kompisen hans. Jeg håper at «kjæresten» min kommer til fornuft, skjønner at ikke jeg har gjort noe og kommer tilbake til meg, men akkurat nå så virker det ikke som han bryr seg i det hele tatt.. Vi har hatt det kjempefint i hele forholdet og han har alltid brydd seg om meg, tatt så godt vare på meg og bare vært helt fantastisk, i de kranglene vi har hatt har begge sittet og drunknet i tårer i håp om at det ikke ender. Han har flere ganger lovet meg fremtid med han, og vi hadde planlagt MASSE, så jeg skjønner ikke hvordan han bare klarer å gå ut døra mi helt følelsesløs i ansiktet. Han ville heller ikke snakke om det, så han blokkerte meg på alle sosiale media inkludert nr mitt. Jeg begynner å lure på om jeg bare skal gå videre? Jeg klarer ikke tanken på å være uten han heller, men det virker helt håpløst... elsker han så mye, og er helt fra meg.. vet noen om det er sånn at menn/gutter blir lei seg etter et brudd i det hele tatt? Spesielt når bruddet kommer så brått på, og ut av en misforståelse/krangel? burde jeg vente på han? Eller burde jeg bare prøve å komme meg videre? (han er 2 år eldre enn meg hvis det har noe å si) Anonymkode: 635e3...fa8
Gjest Skogsalv Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 (endret) TS ❤ I går!! Altfor kort tid for konklusjon etter 1,5 år,,,selv med denne turbulensen 😉 Man blokkerer ofte i affekt! Fordi du betyr mye ❤ Ikke tenk på det!! Om vi skal hjelpe deg : hva er problemet med kompisen? Hvorfor er han den som kommer imellom dere ? Du har sagt mye,men ikke alt ..Hva er det med deg som kompisen ikke kan svelge 😎🙄🤪( ingenting å si at kjæresten er Litt eldre,,,dere er fortsatt veldig unge 😂,,, men vil gjerne hjelpe deg !!! Menn,unge som gamle kan være en utfordring,ifht " kompiser " 🙈 En kjæreste skal forsvare DEG normalt sett 🌿 Endret 8. mai 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 Kom deg videre. Du er ung og kan finne en bedre kjæreste som er der for deg, lytter til deg og ikke forlater deg pga hva andre sier. Jeg synes ekskjæresten din virker svak og usikker. Det er et veldig dårlig tegn at han ikke står på din side. Ikke vent på ham, men vær glad du kan legge dette bak deg! Hvis han plutselig sa han ville bli sammen med deg igjen hadde jeg takket pent nei hvis jeg var deg. Å slå opp to ganger er en gang for mye.. Anonymkode: 0191f...011 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 Jeg har oppdaget (til min store overraskelse - trodde ikke det var sånn da jeg var 17) at gutter og jenter er ganske like på hvor mye følelser man har. Det som er forskjellig fra person til person (uavhengig av kjønn) er hvordan man viser følelsene sine. Det er uheldigvis også en kulturell greie med at menn liksom ikke skal vise følelser- noe som bare er tull. Nå skjedde dette i går, så ta deg tid til å ikke måtte legge noen plan på akkurat hva du skal gjøre. Men etter det så gjør du deg selv en tjeneste med å fokusere på deg selv og gå videre uten å jakte på en som ikke snakker skikkelig med deg. Jeg har også blitt brått forlatt, og ble fullstendig sjokkert. Jeg tok ham på alvor og gikk videre med livet mitt. Nå har jeg vært gift i 15 år med samme mann siden vi fant ut av det senere. Poenget er at du kan gå videre og ta gode valg for deg selv uten at det betyr at du aldri skal snakke med ham igjen. Men ikke baser deg på å gå å vente på noen. Anonymkode: eeba8...66b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #5 Skrevet 8. mai 2021 Du finner nok en ny kjæreste neste gang. Anonymkode: 0846e...d61
Anine0000 Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 Skogsalv skrev (2 timer siden): TS ❤ I går!! Altfor kort tid for konklusjon etter 1,5 år,,,selv med denne turbulensen 😉 Man blokkerer ofte i affekt! Fordi du betyr mye ❤ Ikke tenk på det!! Om vi skal hjelpe deg : hva er problemet med kompisen? Hvorfor er han den som kommer imellom dere ? Du har sagt mye,men ikke alt ..Hva er det med deg som kompisen ikke kan svelge 😎🙄🤪( ingenting å si at kjæresten er Litt eldre,,,dere er fortsatt veldig unge 😂,,, men vil gjerne hjelpe deg !!! Menn,unge som gamle kan være en utfordring,ifht " kompiser " 🙈 En kjæreste skal forsvare DEG normalt sett 🌿 Ja det er sant🥺 Kompisen liker ikke meg fordi han har følt siden første stund at jeg har vært i veien for vennskapet deres, rett og slett at kompisen ikke klarer å dele han (ex) med noen andre, og har derfor flere ganger gjort ting og sagt ting for å prøve å ødelegge mellom meg og han (ex). Jeg trodde jo at forholdet vårt var såppas sterkt at dette ikke skulle gå inn på han, men nå har kompisen hans klart å overtale han til å tro at jeg er skurken, noe jeg ikke er😔
Anine0000 Skrevet 8. mai 2021 #7 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du finner nok en ny kjæreste neste gang. Anonymkode: 0846e...d61 ❤️❤️
Gjest Skogsalv Skrevet 8. mai 2021 #8 Skrevet 8. mai 2021 (endret) Anine0000 skrev (1 minutt siden): Ja det er sant🥺 Kompisen liker ikke meg fordi han har følt siden første stund at jeg har vært i veien for vennskapet deres, rett og slett at kompisen ikke klarer å dele han (ex) med noen andre, og har derfor flere ganger gjort ting og sagt ting for å prøve å ødelegge mellom meg og han (ex). Jeg trodde jo at forholdet vårt var såppas sterkt at dette ikke skulle gå inn på han, men nå har kompisen hans klart å overtale han til å tro at jeg er skurken, noe jeg ikke er😔 Hva har han sagt ? ( jeg forstår det ligger sjalusi og usikkerhet bak ) Endret 8. mai 2021 av Skogsalv
Anine0000 Skrevet 8. mai 2021 #9 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har oppdaget (til min store overraskelse - trodde ikke det var sånn da jeg var 17) at gutter og jenter er ganske like på hvor mye følelser man har. Det som er forskjellig fra person til person (uavhengig av kjønn) er hvordan man viser følelsene sine. Det er uheldigvis også en kulturell greie med at menn liksom ikke skal vise følelser- noe som bare er tull. Nå skjedde dette i går, så ta deg tid til å ikke måtte legge noen plan på akkurat hva du skal gjøre. Men etter det så gjør du deg selv en tjeneste med å fokusere på deg selv og gå videre uten å jakte på en som ikke snakker skikkelig med deg. Jeg har også blitt brått forlatt, og ble fullstendig sjokkert. Jeg tok ham på alvor og gikk videre med livet mitt. Nå har jeg vært gift i 15 år med samme mann siden vi fant ut av det senere. Poenget er at du kan gå videre og ta gode valg for deg selv uten at det betyr at du aldri skal snakke med ham igjen. Men ikke baser deg på å gå å vente på noen. Anonymkode: eeba8...66b Ja er akkurat det, vet at jeg ikke burde vente, men er bare så vanskelig å tenke seg livet med noen andre. Vi er jo så unge, og mange tenåringsforhold tar dessverre slutt, men er bare så vanskelig å se at han ikke er helt som jeg trodde😔 Var liksom så sikker på at det skulle bli oss 2 Heldig dere som fant tilbake til hverandre❤️❤️
Gjest Skogsalv Skrevet 8. mai 2021 #10 Skrevet 8. mai 2021 Konkret ??! ( mistenker kjæresten din har en rolle som har gjort det mulig ? 🙄)
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #11 Skrevet 8. mai 2021 Anine0000 skrev (2 minutter siden): Ja er akkurat det, vet at jeg ikke burde vente, men er bare så vanskelig å tenke seg livet med noen andre. Vi er jo så unge, og mange tenåringsforhold tar dessverre slutt, men er bare så vanskelig å se at han ikke er helt som jeg trodde😔 Var liksom så sikker på at det skulle bli oss 2 Heldig dere som fant tilbake til hverandre❤️❤️ Det at det er vanskelig å se for seg livet uten ham er egentlig en fin ting, det forteller deg noe om hvor stor kjærlighet du har til ham. Men- jeg må jo si at det er veldig lite imponerende av exen din å bli overtalt av vennen sin som du beskriver. Det er også lite imponerende av ham å ikke prate med deg om det dersom det handler om at følelsene hans har forandret seg. Du får ikke gjort noe med at han er umoden, du får tenke «god bedring» og fokusere på deg selv. Hva er viktig for at du skal ha det bra (utenom å ønske at dette aldri hadde skjedd)? Dere er unge begge to- husk å gi hverandre litt slack for å være unge (og umodne) da ❤️😊 Anonymkode: eeba8...66b
Gjest Skogsalv Skrevet 8. mai 2021 #12 Skrevet 8. mai 2021 Har du ikke gjort noe galt,,utenom å være deg ❤, som innfridde når dere har vært intime,,,du vet hva jeg mener... Så bør ikke din tilstedeværelse være en trussel for hverken kjæreste eller kamerat!! Da er de begge FOR umodne ,,, ifht DEG ❤,,, da har de BEGGE kun egeninteresse i tankene ... 😪 Men du er bedre enn det ! Du skal ikke gjøre NOE !!! Han må kreve deg ❣ Ellers .....takk for fine stunder og next ! ... Dette går ikke på deg 🌷 Jeg er 45 år,og snakker til deg som en datter ❤
Anine0000 Skrevet 8. mai 2021 #13 Skrevet 8. mai 2021 Skogsalv skrev (2 minutter siden): Hva har han sagt ? ( jeg forstår det ligger sjalusi og usikkerhet bak ) Han har sagt ting til meg som at «typen din og jeg skal dra til Sverige og (beklager språkbruket) knulle andre jenter og han er med» og «typen din sa at hun her var deilig» + viste et bilde, «jeg og typen din ser på rumper til andre jenter på gata og kommenterer det» liksom ikke noe store greier, men jeg tok alltid opp dette med han når vi var sammen at jeg syntes han burde si ordentlig ifra til kompisen sin at jeg ikke syntes dette er noe greit.. (vet også at kjæresten min ikke gjorde sånne ting, for stolte veldig på han), men igår så sa kompisen at jeg endret helt på det han sa og fikk kjæresten min til å tro at JEG var den som prøvde å ødelegge mellom dem... Jeg er mest skuffet over han som jeg var sammen med fordi han har tydelig sett hvordan kompisen hans har vært, og derfor ble jeg så sjokkert når han plutselig gjorde det slutt... Har heller aldri bedt dem to om å ikke henge, da jeg er veldig glad for at han har en ordentlig bestevenn😔
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #14 Skrevet 8. mai 2021 Da jeg var 18 hadde jeg også en kjæreste som gjorde det slutt fordi en kompis overbeviste han om det. Nå når jeg er blitt voksen, er jeg utrolig glad for at det ikke ble oss to. Han var veldig uselvstendig, og det er han forøvrig fremdeles, og det er vel også derfor han ikke har funnet seg en ny dame selv om det er gått veldig mange år. Anonymkode: 6550c...1e8
Gjest Skogsalv Skrevet 8. mai 2021 #15 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det at det er vanskelig å se for seg livet uten ham er egentlig en fin ting, det forteller deg noe om hvor stor kjærlighet du har til ham. Men- jeg må jo si at det er veldig lite imponerende av exen din å bli overtalt av vennen sin som du beskriver. Det er også lite imponerende av ham å ikke prate med deg om det dersom det handler om at følelsene hans har forandret seg. Du får ikke gjort noe med at han er umoden, du får tenke «god bedring» og fokusere på deg selv. Hva er viktig for at du skal ha det bra (utenom å ønske at dette aldri hadde skjedd)? Dere er unge begge to- husk å gi hverandre litt slack for å være unge (og umodne) da ❤️😊 Anonymkode: eeba8...66b Ja,lite imponerende,,,so far.....TS ❣😉
Gjest Skogsalv Skrevet 8. mai 2021 #16 Skrevet 8. mai 2021 Anine0000 skrev (1 minutt siden): Han har sagt ting til meg som at «typen din og jeg skal dra til Sverige og (beklager språkbruket) knulle andre jenter og han er med» og «typen din sa at hun her var deilig» + viste et bilde, «jeg og typen din ser på rumper til andre jenter på gata og kommenterer det» liksom ikke noe store greier, men jeg tok alltid opp dette med han når vi var sammen at jeg syntes han burde si ordentlig ifra til kompisen sin at jeg ikke syntes dette er noe greit.. (vet også at kjæresten min ikke gjorde sånne ting, for stolte veldig på han), men igår så sa kompisen at jeg endret helt på det han sa og fikk kjæresten min til å tro at JEG var den som prøvde å ødelegge mellom dem... Jeg er mest skuffet over han som jeg var sammen med fordi han har tydelig sett hvordan kompisen hans har vært, og derfor ble jeg så sjokkert når han plutselig gjorde det slutt... Har heller aldri bedt dem to om å ikke henge, da jeg er veldig glad for at han har en ordentlig bestevenn😔 Hææ??!! JEG SPYDDE I MIN EGEN MUNN akkurat nå !! Go NO CONTACT!! Om tøffelen av en venn og kjæreste søker deg opp på nytt ( hvilket han kommer til å gjøre !!) Så er kameraten avskrevet jordens overflate hva dere og han gjelder!! En klar fiende og mange diagnoser bak!! 🙄
Gjest Skogsalv Skrevet 8. mai 2021 #17 Skrevet 8. mai 2021 Vil gjerne si : MOVE ON! Men han har ennå ikke fått tid til å savne / se realiteten.... ! No contact 😉 💪 Har han de rette bein i kroppen, som du har forestilt ,,Så vil han strekke ut på nytt innen FÅ uker! Da må han VELGE !!! Toxic friend ( som trenger psykolog) eller DEG !! Vennen går lengre tilbake i TID, derav forvirringen!!! 🙄🤢,,, men DU har standard ❤
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #18 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kom deg videre. Du er ung og kan finne en bedre kjæreste som er der for deg, lytter til deg og ikke forlater deg pga hva andre sier. Jeg synes ekskjæresten din virker svak og usikker. Det er et veldig dårlig tegn at han ikke står på din side. Ikke vent på ham, men vær glad du kan legge dette bak deg! Hvis han plutselig sa han ville bli sammen med deg igjen hadde jeg takket pent nei hvis jeg var deg. Å slå opp to ganger er en gang for mye.. Anonymkode: 0191f...011 Jeg er enig i denne. Hjelper lite at han sitter å gråter gang på gang under kranglene deres, dere bør i utgangspunktet ikke ha hatt problemer som gjentagende krangling og to brudd, på to år. Og når det er sånn såpass tidlig i forholdet, så tror jeg ikke det blir bedre med tiden. Finn deg heller en som du passer bedre med, slik at ikke hver minste lille ting eskalerer til krangel. Til sammenligning har samboer og jeg vært sammen i 4 år, og vi har ikke kranglet en eneste gang. Vært uenige, ja, og vi har diskutert friskt, men vi lar det aldri eskalere til krangel, og vi respekterer hverandres mening (her vet jeg vi er ekstremt heldige, for de fleste par krangler en gang i blant uten at det er noe feil i det). Min x og jeg derimot, var alt for forskjellige. Vi kranglet omtrendt månedlig, og hadde en stor "nå er det slutt-krangel" minst en gang i året. Og tro meg, i lengden blir det sinnsykt slitsomt. Finn deg en som respekterer deg for den du er ❤ Anonymkode: 9e17e...24a 2
Gjest Skogsalv Skrevet 8. mai 2021 #19 Skrevet 8. mai 2021 Innen JUNI - hardt mot hardt om han strekker ut. Ellers drit i det ❣❣❣ Denne komposten av en kompis må VEKK om du i det hele tatt skal vurdere ham som kjæreste! Han skylder deg en massiv unnskyldning og blanke ark ❤
Gjest Skogsalv Skrevet 8. mai 2021 #20 Skrevet 8. mai 2021 Du er STERK ! Så ung kvinne som skriver på KG 😉,,, uansett utfall ! Her er de fleste gamle hekser og fulle av livserfaring ❣😈😎 Ta det som et eksperiment ! No contact.... Er det liv laga, så kommer han frem,din kjære ❣
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå