AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Bordet får ekstremt lett det jeg antar er vannskader, så tenkte det ville hjelpe om jeg forsøkte pusse det ned også lakkere det. Det er i heltre(eik tror jeg), og jeg mener å huske fra sløyden at man bruker grovt pussepapir først også fint, men utenom det er jeg rimelig blank 🙃 Tenker jeg skal google litt, men er det noen som har noen nyttige erfaringsbaserte tips? Anonymkode: 4ac2c...17c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 Slipe med maskin, ikke bruk for grovt papir, maks 100. Avslutt med 240. Vask av, la tørke. Deretter lakk, tynne lag, 2-3 lag. Anonymkode: 7a14f...285 2
Taluno Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 Jeg ville startet med ett ganske fint papir, for å unngå ta for mye, og heller bruke ekstra tid og gå over flere ganger. Jeg ville ha startet med grovhet maks 180, og så gå videre til 240. Når jeg har pusset ned ulike møbler, så har jeg brukt kun fint pussepapir på flater hvor man ikke skal pusse bort mye, og flater som man ser hele tiden. Og bruk en god lakk med høy kvalitet. Gulvlakk, bistrotlakk eller annen lakk som er ment for flater med høy slitasje. Vet ikke med deg, men jeg tørker over stuebordet nesten hver eneste dag, og det sliter jo på overflaten, derfor viktig med lakk som tåler mye slitasje Litt avsporingstips: de bordene er også veldig pene med hvit bordflate, så maling kunne også vært alternativ Har Lejre-bordet fra Jysk selv, ganske lik form som ditt, men med eik-foter og hvit overflate Det vil også matche kommoden din! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå