AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Fått tilbud om en jobb som medfører at barna på snart 10 og 12 må være alene fra ca kl 14 til 20 noen hverdager i mnd... ville du gjort det? Anonymkode: 7b035...fd0
Ulrikke Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 Hvor ofte er "noen hverdager i mnd"? Er det snakk om en gang i uka og ungene er normalt modne vil jeg si at det er helt greit. Ihvertfall hvis du er tilgjengelig på telefonen og de kanskje har noen de kan kontakte om det skjer noe eller de lurer på noe. Er det flere ganger i uka hver uke ville jeg kanskje valgt bort jobben, rett og slett fordi man ser ungene for lite... 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 Jeg tenker de er store nok til å være alene hjemme, men 6 timer på ettermiddagen? Det synes jeg var veldig mye. Anonymkode: e6727...dd1
GammelKaktus Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 Spørs hvor mange dager det gjelder? Det hadde forsåvidt ikke vært et problem her i huset, guttungen hadde nok vært glad for alenetiden. 😄 Men vet ikke selv om jeg kunne tenkt meg dette flere dager i uken, men 2-4 dager i måneden det hadde vært greit.
Daria Skrevet 8. mai 2021 #5 Skrevet 8. mai 2021 Hva tenker ungene om det? Første bud er jo at de er positive til det og synes det høres greit ut (og har vært alene før). Jeg har alltid likt å være alene hjemme og ville kost meg, lillebror på samme alder ville på ingen måte det. Er de modne og disiplinerte nok til å gjøre lekser, lage og spise middag osv på egen hånd? Stelle seg for kvelden, være inne i tide, ikke finne på for mye tull? Har de voksne i nærheten de kan ty til ved behov? Dette er en typisk problemstilling hva svaret både kan være at det er helt uproblematisk og at det er fullstendig uaktuelt, det kommer så an på både ungene og omstendighetene for øvrig. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fått tilbud om en jobb som medfører at barna på snart 10 og 12 må være alene fra ca kl 14 til 20 noen hverdager i mnd... ville du gjort det? Anonymkode: 7b035...fd0 Nei...... Anonymkode: 366d8...899
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå