AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Jeg veier meg en gang i uka. Forrige lørdag var jeg 78, 3 kg og i dag var jeg 78,9 kg! Jeg har altså gått opp i vekt, men jeg VET at jeg har vært i underskudd. Har logget hver eneste drue i vektklubb. Har ligget på mellom 1500-1700 kcal. Ble så trist og demotivert. Jeg spiste pizzabakeren pizza i går kveld (men holdt meg innafor kalorimessig). Kan det ha noe å si? Trente også styrke i går og 10 km, så i teorien var jeg kanskje 1000 kcal i underskudd🥴 Vet syklus har litt og si, men jeg er midt i syklusen nå, altså 2 uker til neste mens. Har kanskje eggløsning nå, går ikke på p-piller. Har det noe å si? var nesten overbevist om at vekta skulle tilsi iallfall en kg mindre pga har vært veldig flink med kostholdet og vært aktiv hver eneste dag. Anonymkode: 5b9d3...2e2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg spiste pizzabakeren pizza i går kveld (men holdt meg innafor kalorimessig). Kan det ha noe å si? Anonymkode: 5b9d3...2e2 Ja. Salt binder vann: Ikke la deg lure av «vannvekta» Trening kan også gjøre at det samler seg litt ekstra vannvekt. Ikke heng deg opp i de daglige variasjonene. Ligger du i underskudd vil du gå ned i (fett)vekt over tid. Anonymkode: d4a08...3f6 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 Les hvordan vekt og trening fungerer. Man går ikke nødvendigvis ned i vekt selv om man mister fett Anonymkode: a33d2...e21 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 Opplever det samme selv og jeg synes det har noe å si hva jeg har spist og hvor jeg er i syklusen min. Av og til virker det som kroppen min binder masse vann og jeg kan plutselig veie en kg mer enn jeg gjorde to dager tidligere. Så kan det gå noen dager/uker og plutselig slipper kroppen min masse vann og jeg er en kg lettere. Og en del mat føler jeg gjør at kroppen holder mer på vann. Synes også kroppen jobber veldig imot når jeg når en vekt jeg tidligere har ligget lenge på, før kroppen "gir opp" og jeg går ned mer. Anonymkode: 63b23...275 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #5 Skrevet 8. mai 2021 Muskler veier mer en fett, salt binder vann i kroppen. Ikke vær så fokusert på vekt, mål cm på kroppen i stedet:-) Anonymkode: 464cf...480
Sharon90 Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 Jeg hadde samme nå, kan ha vært salt og slik for min del. Og helt sikkert deg også mtp pizzaen Her er meg siste uka nå; Forrige fredag; 89.4, Onsdag; 91, Torsdag; 91, Fredag; 89,3 og i dag; 89... Så her slapp det jo egentlig plutselig! Men ble jo kjempelei meg over at vekta viste opp igjen, og selv om jeg vET at man må være tålmodig blir man kjempefrustrert. Logget alt, ligget i godt underskudd og for min del er nok mye av frustrasjonen/ panikken at 'hvis dette ikke fungerer så er det ingenting som fungerer?' keep up the good work ! 1
BethB Skrevet 8. mai 2021 #7 Skrevet 8. mai 2021 Ikke heng deg opp i vekta på den måten. Å ikke overreager som du gjør nå.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #8 Skrevet 8. mai 2021 Tusen takk for svar. Ble glad av å lese kommentarerene deres! Er bare så kjipt når man har lagt inn så mye innsats, men skal prøve å ikke henge meg opp i det😊 Da er ikke alt håp ute likevel! Anonymkode: 5b9d3...2e2
Gjest Albbas Skrevet 8. mai 2021 #9 Skrevet 8. mai 2021 Pizza dagen før veiing er aldri lurt. 🙈 Da må du hvertfall akseptere ekstra vannvekt. Mener ikke du ikke burde spise pizzaen, men dagen etter den type mat dropper jeg å veie meg, venter 2-3 dager.
Ugresset Skrevet 8. mai 2021 #10 Skrevet 8. mai 2021 Signerer Albbas kommentar. Hvis jeg spiser junk går jeg alltid opp i (vann)vekt dagen etter. Vekten din vil gå ned, men saltrik mat binder vann. You go girl 💪💪💪 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #11 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Opplever det samme selv og jeg synes det har noe å si hva jeg har spist og hvor jeg er i syklusen min. Av og til virker det som kroppen min binder masse vann og jeg kan plutselig veie en kg mer enn jeg gjorde to dager tidligere. Så kan det gå noen dager/uker og plutselig slipper kroppen min masse vann og jeg er en kg lettere. Og en del mat føler jeg gjør at kroppen holder mer på vann. Synes også kroppen jobber veldig imot når jeg når en vekt jeg tidligere har ligget lenge på, før kroppen "gir opp" og jeg går ned mer. Anonymkode: 63b23...275 Min opplevelse er den samme som din (det du skriver i siste avsnitt). Sto en gang stille i fire laaaange uker på en vekt jeg hadde ligget lenge på tidligere. Var egentlig i ferd med å gi opp, så løsnet det plutselig og jeg fortsatte jevnt og trutt nedover. Det vanskeligste er jo å være tålmodig og akseptere at ting tar mye lengre tid enn du tror og vil. Kroppen har sitt eget tempo og det går i rykk og napp. To skritt fram, ett tilbake. Anonymkode: 0eb6d...259
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #12 Skrevet 8. mai 2021 Du har sikkert bare fylt på glycogenlageret samt at salt binder vann. Det går over etter et par dager. Anonymkode: 3b38b...c6f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #13 Skrevet 10. mai 2021 Som mange skriver: salt mat har mye å si. Det betyr også noe hvor mye mat som er i systemet. Det tar litt tid å fordøye, så om du spiser volummessig mye mat sent på kvelden så er ikke dette prosessert og kommet ut neste morgen. Det samme gjelder drikke. En annen ting er at du trener styrke. En kilo fett tar stor plass, en kilo muskler tar liten plass. Om du forbrenner en kilo fett og legger på deg en kilo muskler vil jo vekta være lik, men du minker i omkrets. Har du målt andre ting enn vekt? Ac rundt mage/hofter/lår osv eller fettprosenten din? Jeg er av de som anbefaler daglig veiing. For meg er det mye bedre enn ukentlig. Om jeg veier en gang i uken får jeg sånne opplevelser som du har nå. Jeg blir usikker og frustrert, og går hele uken og plages med det. Når jeg veier meg hver dag, så ser jeg at det svinger, til tider mye, selv om grafen sakte men sikkert går nedover. Jeg lærer hvordan daglig inntak påvirker, og stresser ikke når jeg svinger opp. Jeg er i dag opp900g fra i går, men jeg vet jo at jeg spiser det jeg skal og har på ingen måte lagt på meg et kilo fett på et døgn. Anonymkode: 30af9...174 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå