AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Del Skrevet 8. mai 2021 Har ønsket oss barn lenge og prøvd aktivt i ett års tid. Har mistet en gang(helt i starten), ellers har det ikke skjedd noe. Har flere ganger tatt opp med kjæresten at det er vanskelig å bli gravid, når man kun har samleie 2-4 ganger i måneden, for da skal det mye til for å treffe eggløsning. Nå endelig forrige måned virket det som kjæresten skjønte dette og sier at nå fremover er det bare å kjøre på og legge inn skikkelig innsats for at det skal gå. Han sier at han er trist for at vi ikke har lykkes ennå. Så kommer vi til tiden det nærmer seg eggløsning og jeg sier ifra om det og så blir det kun samleie en gang den perioden. Kjenner jeg blir så frustrert, for da føler jeg at vi bare snakker også har han enten ikke forstått det eller velger å ikke gjøre noe med det. Blir så usikker på hva jeg skal gjøre? Føler ikke jeg kan mase, men jeg viser tydelig interesse, så det er han som avviser. Men hvordan skal vi få det til når kjæresten ikke gjør en innsats? Blir så lei av å bli skuffet hver måned og at vi hele tiden prater om alt vi gleder oss til når vi blir foreldre, når jeg vet at det kommer vi ikke til å bli om han ikke gidder å legge ned innsats når det gjelder. Han er en veldig fysisk person som koser mye hver dag, men har ikke det behovet for sex, så derfor "må" vi planlegge litt i forhold til eggløsning for å treffe, da ønsket frekvens for han er 2.-4.hver uke. Hva gjør jeg? Begynner å bli sliten av denne prøvingen når jeg ikke føler vi legger inn samme innsats og når det ikke skjer noe. Vi har heller ikke tiden med oss mtp alder, så jeg begynner å bli litt stresset for om det i det hele tatt vil skje. Anonymkode: 40533...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #2 Del Skrevet 8. mai 2021 Manglende interesse for sex er som regel tegn på at noe er galt. Om han er overvektig og drikker mye øl, så reduserer det testosteron og reduserer sjansen for å bli gravid. Om han har lite driv og orker lite, så kan det være et symptom. Lite sexlyst er også symptom Om det ikke er fysisk hadde jeg ærlig talt tenkt at mannen ikke lenger er forelsket når han ikke vil ha sex Anonymkode: 084f3...374 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Del Skrevet 8. mai 2021 Høres tafatt ut. Skjønner virkelig ikke at du orker dette her. Han får ta seg sammen, det tar han to minutter å knulle deg i doggy. Det klarer han om han vil ha barn. Anonymkode: eff65...51f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Del Skrevet 8. mai 2021 Kan hende han syns det er mega-turn-off med sex når man er "prøvere". Kanskje dere trenger å spice opp sexlivet litt på tross av denne sterile rammen av prøving som ligger rundt, ha mye annen sex også som ikke går ut på å bli gravid (analsex, oralsex etc.). Anonymkode: 20efb...d0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #5 Del Skrevet 8. mai 2021 Dette var som å lese om meg selv for ett år siden. Måtte faktisk sjekke dato om det kunne vært jeg som skrev innlegget da😂 Å ikke ha sex mer enn 2-4 ganger i mnd har INGENTING å si for om forholdet er dårlig eller ikke. På samme måte som for oss damer er det jo ikke alle menn som er kaniner (selv om veldig mange er det). At han vil ha barn med deg tenker jeg er den tydeligste beskjed i verden om at han vil være sammen med deg. Etter ett år med prøving på det viset dere gjør nå, tok jeg en ordentlig prat med samboer. Sa jeg følte meg alene om prosjekt baby, og det gjorde at jeg ikke syntes det var noe gøy lengre. Han fikk dårlig samvittighet og hadde nok ikle skjønt hvordan jeg følte det. Vi ble enige om å gjøre en større innsats begge to, ved at jeg ga tydelige beskjed om når tiden var riktig i mnd. Siden den gang har hele prosessen blitt mye enklere for meg, og det har vært reelle forsøk hver måned siden da. Vi har fortsatt ikke lyktes, men nå er det ihvertfall ikke forsøkene det står på. Og det føles faktisk mye bedre! Anonymkode: 2079d...f73 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 8. mai 2021 #6 Del Skrevet 8. mai 2021 (endret) Hva med å ikke tenke baby og prøving, men heller bare nyte livet og hverandre. Ha sex fordi dere tenner på hverandre, er kåte, og vil. Kanskje når dere stresser mindre med tanken på datoer, eggløsning, prosjekt baby - at du helt naturlig blir gravid? Stress kan påvirke lyst, så ikke stress hverandre opp. Endret 8. mai 2021 av Snabeltann 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiffig Skrevet 8. mai 2021 #7 Del Skrevet 8. mai 2021 Reagerer veldig på innleggene her om hvilket enormt faresignal manglende sexlyst er; for det er faktisk normalt. Hverdagen kommer og selvfølgelig går man ikke rundt som nyforelska gjennom et årelangt forhold, det ville vært slitsomt for en sjøl og for omgivelsene, forelskelsen er jo tross alt som en mild psykose. Det betyr ikke at man trenger å miste all piff for alltid. Den kommer og går. Samboeren min blir veldig påvirka av stress på jobb, og selv om han er slank og har god helse, så har han ikke alltid lyst til å ha sex flere ganger i uka. Det sagt; jeg har testa for eggløsning og vi har klart å bli gravide på to av to forsøk ved å ha sex kun en til to ganger i den aktuelle perioden, så det er ikke nødvendigvis sånn at kvanitet er alt. Følger du app-er eller tester du for eggløsning? For min del har app-ene vært veldig unøyaktige, og hvis man har sex i feil vindu, så vil man uansett ikke lykkes. Men etter prøving i ett år, har dere også rett på utredning? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 8. mai 2021 #8 Del Skrevet 8. mai 2021 Forstår det er kjipt. Men husk også på at du sannsynligvis har mye mer kunnskap enn han rundt hva som er forutsetninger for å bli gravid. Her var det i alle fall slik at samboer hadde hørt noen kjerringråd, og tenkte veldig urealistisk på hva som må til for å bli gravid. Leste opp litt statistikk og tall til han, hjalp han til å få samme kunnskap som meg så vi hadde like forutsetninger. Kanskje det kan være greit å gjøre? Legge frem litt fakta og fagkunnskap. Gi han innsikt i alt det du allerede kan 😊 Skal sies at jeg ikke hadde noe utfordring med sjelden sex, men det var uansett godt å vite at vi begge to hadde like mye kunnskap. Lettere å bli forstått da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #9 Del Skrevet 8. mai 2021 TS her. Takk for mange gode svar. Jeg har fortalt han om at jeg føler meg til tider alene om prøvingen og synes det er trist, når det i utgangspunktet var han som hadde et stort ønske om barn. Det har han beklaget og sagt at jeg ikke er, men at han ikke har behov for å snakke så mye om det, da han blir trist av at vi ikke får det til. I begynnelsen trodde han at jeg kunne bli gravid når som helst, så forklarte han da om at det kun er en kort periode hver måned hvor sjansen for å bli gravid er til stede. Den første tiden prøvde vi bare, uten å vite noe om når eggløsning er. Men da det ikke skjedde noe, så begynte jeg etter ca 1/2 år å sjekke litt når eggløsning faktisk er, så jeg vet derfor hvilke dager vi bør prøve. Og det som frustrerer meg er at vi har snakket om dette og når vi snakker så er han så klar for at vi virkelig skal legge inn noen forsøk de dagene sjansen for å bli gravid er tilstede, men når de dagene kommer så skjer det liksom ingenting?! Da føler jeg litt at han ikke kan gå rundt å være trist for at det ikke blir noe barn heller... Og vi har sex utenom de dagene det er mulig å bli gravid også, men jeg føler at etter ett år så kan man ikke bare sveve rundt og ta det som det kommer. Da må man prøve litt systematisk, for ellers kan det hende det aldri blir noe barn, for vi er ikke lengre i tjueårene og har ikke all verdens av tid. Anonymkode: 40533...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #10 Del Skrevet 8. mai 2021 Dette var kjipt å lese... Ingen grunn til å krisemaksimere, men med det sagt: det ER et faresignal når et ungt par i sin beste alder ikke har sex, spesielt når det skyldes manglende sexlyst fra den ene parten. Hvordan tror du sexlivet blir med et lite barn? Og dessuten virker han veldig tafatt som ikke forstår at for å ha barn må man ha sex? Har du pratet skikkelig med han om hans manglende sexlyst, hva det egentlig skyldes? Om det er fysisk og/eller psykisk? Anonymkode: 0054a...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #11 Del Skrevet 8. mai 2021 TS: Har tatt det opp på en forsiktig og forståelsesfull måte, men da ble han veldig sur og sa at det sikkert er han som er unormal og feilen ligger hos. Også nektet han å snakke med meg resten av dagen. Så jeg traff nok et veldig ømt punkt. Har også spurt om han kanskje kan ta en samtale og blodprøve hos lege for å se om han mangler noe eller for å sjekke at alt er bra, men han nekter å gå til lege og snakker det bare bort. Jeg har tilbydd meg å gjøre det samme, selv om jeg vet med ganske stor sikkerhet at det ikke er noe feil hos meg(ikke så lenge siden det ble sjekket). Anonymkode: 40533...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #12 Del Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): TS: Har tatt det opp på en forsiktig og forståelsesfull måte, men da ble han veldig sur og sa at det sikkert er han som er unormal og feilen ligger hos. Også nektet han å snakke med meg resten av dagen. Så jeg traff nok et veldig ømt punkt. Har også spurt om han kanskje kan ta en samtale og blodprøve hos lege for å se om han mangler noe eller for å sjekke at alt er bra, men han nekter å gå til lege og snakker det bare bort. Jeg har tilbydd meg å gjøre det samme, selv om jeg vet med ganske stor sikkerhet at det ikke er noe feil hos meg(ikke så lenge siden det ble sjekket). Anonymkode: 40533...c32 Ja.. For det er jo noe galt når en ung mann i sin beste alder ikke har lyst på sex med kjæresten sin. Vet du om han runker? Anonymkode: 0054a...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #13 Del Skrevet 8. mai 2021 Men 2-4 ganger i mnd burde være mer enn nok om det times til før/ved EL! Anonymkode: d5742...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #14 Del Skrevet 8. mai 2021 Bruk EL tester, så er dere sikre på at dere treffer på rett dag(er). Vi brukte det, og hadde kun sex 2 ganger under EL, samme dag som positiv test og dagen etter. Satt som et skudd på første prøveperiode. Sier ikke at det fungerer for alle, men da er man iallfall sikker på å ikke telle feil eller bomme på når man har EL. Anonymkode: d050b...857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #15 Del Skrevet 9. mai 2021 Kanskje han innerst inne ikke har særlig lyst på barn? Mange menn er utrolig konfliktsky på sånt, og jatter bare med når det konfronteres. En venninne opplevde dette. Fryktelig trist og til slutt hadde hun ventet så lenge at hun det var for sent å få barn med en ny mann. Anonymkode: 2ac3d...607 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #16 Del Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 8.24): Har ønsket oss barn lenge og prøvd aktivt i ett års tid. Har mistet en gang(helt i starten), ellers har det ikke skjedd noe. Har flere ganger tatt opp med kjæresten at det er vanskelig å bli gravid, når man kun har samleie 2-4 ganger i måneden, for da skal det mye til for å treffe eggløsning. Nå endelig forrige måned virket det som kjæresten skjønte dette og sier at nå fremover er det bare å kjøre på og legge inn skikkelig innsats for at det skal gå. Han sier at han er trist for at vi ikke har lykkes ennå. Så kommer vi til tiden det nærmer seg eggløsning og jeg sier ifra om det og så blir det kun samleie en gang den perioden. Kjenner jeg blir så frustrert, for da føler jeg at vi bare snakker også har han enten ikke forstått det eller velger å ikke gjøre noe med det. Blir så usikker på hva jeg skal gjøre? Føler ikke jeg kan mase, men jeg viser tydelig interesse, så det er han som avviser. Men hvordan skal vi få det til når kjæresten ikke gjør en innsats? Blir så lei av å bli skuffet hver måned og at vi hele tiden prater om alt vi gleder oss til når vi blir foreldre, når jeg vet at det kommer vi ikke til å bli om han ikke gidder å legge ned innsats når det gjelder. Han er en veldig fysisk person som koser mye hver dag, men har ikke det behovet for sex, så derfor "må" vi planlegge litt i forhold til eggløsning for å treffe, da ønsket frekvens for han er 2.-4.hver uke. Hva gjør jeg? Begynner å bli sliten av denne prøvingen når jeg ikke føler vi legger inn samme innsats og når det ikke skjer noe. Vi har heller ikke tiden med oss mtp alder, så jeg begynner å bli litt stresset for om det i det hele tatt vil skje. Anonymkode: 40533...c32 Hvorfor prøver du å skaffe deg barn med en som ikke vil ligge med deg? Sørger du for å være på topp så han slipper å gjøre all jobben hver gang? Anonymkode: d68c0...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #17 Del Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 12.55): TS: Har tatt det opp på en forsiktig og forståelsesfull måte, men da ble han veldig sur og sa at det sikkert er han som er unormal og feilen ligger hos. Også nektet han å snakke med meg resten av dagen. Så jeg traff nok et veldig ømt punkt. Har også spurt om han kanskje kan ta en samtale og blodprøve hos lege for å se om han mangler noe eller for å sjekke at alt er bra, men han nekter å gå til lege og snakker det bare bort. Jeg har tilbydd meg å gjøre det samme, selv om jeg vet med ganske stor sikkerhet at det ikke er noe feil hos meg(ikke så lenge siden det ble sjekket). Anonymkode: 40533...c32 Ts dette går faktisk ikke. Du får pent sette deg ned å stille litt krav her. Gi han noen mnd på å skjerpe seg å gi en innsats, og om det ikke skjer noe, så må han faktisk sjekke seg. Din biologiske klokke tikker. Du har ikke tid til å styre med en slik tafatt å barnslig holdning. En voksen mann i 30 årene som sutrer fordi man har en voksen samtale er virkelig ikke et godt tegn. Om han nekter å sjekke seg må du faktisk ta et valg. Barn eller han. Og om valget er barn så får du si det til han så han får en oppvåkning. Er det verdt å være så sta på bekostning av forholdet tenker nå jeg da. Anonymkode: fdcfd...8a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #18 Del Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kanskje han innerst inne ikke har særlig lyst på barn? Mange menn er utrolig konfliktsky på sånt, og jatter bare med når det konfronteres. En venninne opplevde dette. Fryktelig trist og til slutt hadde hun ventet så lenge at hun det var for sent å få barn med en ny mann. Anonymkode: 2ac3d...607 TS Er ganske sikker på at han ønsker barn, for det var han som begynte å snakke om det og som har vært veldig på at det skal vi ha. Så det var ikke jeg som begynte å ta opp det. Anonymkode: 40533...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #19 Del Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 22.59): Bruk EL tester, så er dere sikre på at dere treffer på rett dag(er). Vi brukte det, og hadde kun sex 2 ganger under EL, samme dag som positiv test og dagen etter. Satt som et skudd på første prøveperiode. Sier ikke at det fungerer for alle, men da er man iallfall sikker på å ikke telle feil eller bomme på når man har EL. Anonymkode: d050b...857 TS Har brukt test de siste månedene for å kartlegge når eggløsning er, nettopp for at vi skal treffe bedre. Problemet har bare vært at det virker ikke som infoen om at nå er det eggløsning går inn... Anonymkode: 40533...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #20 Del Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ts dette går faktisk ikke. Du får pent sette deg ned å stille litt krav her. Gi han noen mnd på å skjerpe seg å gi en innsats, og om det ikke skjer noe, så må han faktisk sjekke seg. Din biologiske klokke tikker. Du har ikke tid til å styre med en slik tafatt å barnslig holdning. En voksen mann i 30 årene som sutrer fordi man har en voksen samtale er virkelig ikke et godt tegn. Om han nekter å sjekke seg må du faktisk ta et valg. Barn eller han. Og om valget er barn så får du si det til han så han får en oppvåkning. Er det verdt å være så sta på bekostning av forholdet tenker nå jeg da. Anonymkode: fdcfd...8a1 Ts Ja, tenker at han får noen måneder til på å endre seg/vise at han faktisk ønsker det her, for det er såpass viktig for meg med barn at jeg ikke klarer å se for meg et liv uten. Så vi må nok sette oss ned nok en gang og prøve å snakke om det her, selv om han synes det er irriterende,sårt,masete og ubehagelig. Anonymkode: 40533...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå