Gå til innhold

Hvor mye sitter deres barn på skjerm på ettermiddag og helg??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I vinter var vi ganske liberale, men ser nå at den tidligere aktive 10 åringen tyr til skjerm tvert han kan. Før var han så mye ute og spilte fotball, hoppet på trampoline, møtte venner osv. Nå trives han godt hjemme, og jeg er jo glad for det... Han er flink i idrett og trener fast 4/5 dager i uken, og har mange venner.. 
Likevel føler vi at han er blitt så mye sløvere med æ gå ut selv, men det er kanskje bare slik det blir når de er større? Jeg tenker litt at når det er fint r kan de være mye ute, eller hva tenker dere?

Anonymkode: 2ab87...e34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sålenge de vil. Det viktigste hos oss er å ha oversikt over hva de driver med på internett, ikke hvor lenge de sitter på skjermen.

Anonymkode: 47e47...45b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

TV/film er greit på kveldstid, det er iPad vi er strenge på. Han får en time etter skoletid.

Anonymkode: 21dfb...09c

AnonymBruker
Skrevet

Ingen skjerm etter skoletid eller helger

Anonymkode: 4f29f...4b6

AnonymBruker
Skrevet

Så mye barnet vil

Aøt fra 2-10 t

Anonymkode: a7ba1...cbf

AnonymBruker
Skrevet

30 minutter på fredag, lørdag og søndag. 2 år gammel.

Anonymkode: afd20...950

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen begrensninger egentlig. Men de sykler til og fra skolen og alle går på håndball/fotball/dans/riding. I helgene skal det være minimum en time ute...

Anonymkode: 5d071...443

• Liker 1
Skrevet

Mine barn på 8 og 12 spiller to- tre timer om dagen, og er ute/trening og med venner ellers. De spiller vanligvis litt etter skolen, og går ut på ettermiddagen. 

Skrevet

Jeg har en gamer.... Han er 15. Han har ubegrenset tilgang til skjerm. MEN, han prioriterer å være ute med venner når været tillater det, så en helg kan han være på dataen fra tidlig til seint, neste helg kanskje et par timer til sammen. Han går tur med bikkja hver dag da, så han har jo minimum en time ute - om det ikke er for kaldt 😛 For da nekter bikkja å være ute. 

AnonymBruker
Skrevet

Min 7-åring har en halvtime etter skolen. 
I helgene ser vi det litt an; er det dårlig vær så blir det gjerne mer. Har vi planer så utgår det. Men vi har regel på at spilling ikke skal komme foran å leke med venner hvis de spør om å leke. Noen dager må jeg «kaste» ungen ut for å finne på noe annet, noen dager løper han ut etter frokost og jeg ser han ikke før til middag. 😅

Anonymkode: 015e0...72a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...