tussi84 Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Lurer litt på dette, da babyen ikke er noe glad i å drikke kaldt vann så mye. Mme glir ned raskt som bare det, men vann er noen få dråper eller ingenting. Baby er 7 mnd. Tenker ikke hver dag, men feks en gang inne i mellom
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 Usikker siden mange får luft i magen av produkter med sukkererstatning. Jeg får f.eks vondt i magen av 2-3 Läkerolpastiller. Så jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen. Hva med å presse saft av en appelsin og blande med litt vann istedet? Anonymkode: 638f4...88a 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 Tenker du typ Fun Light? Det skal ikke baby ha. Finnes det ikke produkter spesielt for babyer da? Anonymkode: bd68b...ef8 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 Barn skal ikke ha produkter som inneholder kunstig søtning. Du kan lese om dette på helsemyndighetene sine nettsider. Anonymkode: bbfae...30b 14
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 Blande med litt eplejus isteden? Uten kunstig søtning, og kan være bra for magen. Anonymkode: ce5a3...944 3
Unika Skrevet 7. mai 2021 #8 Skrevet 7. mai 2021 NEI. En baby trenger ikke saft, de trenger knapt vann. Morsmelk/MME gir nok væske. Les dette: https://www.babyverden.no/blogg/ammehjelperbloggen/trenger-ammede-barnet-vann/ 13
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #9 Skrevet 7. mai 2021 Barn skal ikke ha sukkerfrie produkter før de er over 3 år. Hvorfor tenker du forøvrig at det er nødvendig å gi et barn på 7 måneder så mye vann? Det får jo MME, og jeg vil tro du også blander vann i grøten? Anonymkode: d07e0...34b 14
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #10 Skrevet 7. mai 2021 Hva med å prøve litt lunkent vann? Baby er vant til varm morsmelk. Kan være det ikke er så godt for den lille med kaldt vann. Bare husk å varme kaldt vann, ikke bruke lunkent vann fra springen. Jeg ville ikke gitt noe annet enn vann, det er bare å be om at barnet ikke vil ha vann senere. Og juice, som noen her foreslår, er basically vann og sukker. Anonymkode: 66838...c8a 9
Kenelz Skrevet 7. mai 2021 #11 Skrevet 7. mai 2021 Søk det opp og du finner fort ut at svaret er.. nei. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #12 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blande med litt eplejus isteden? Uten kunstig søtning, og kan være bra for magen. Anonymkode: ce5a3...944 Det er mildt sagt spesielt å anbefale å gi juice til en 7 mnd gammel baby.. MME gir i hovedsak nok vann til babyen. Anonymkode: d07e0...34b 14
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #13 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kødder du? Anonymkode: 0ec32...c23 Hvorfor så frekk? Hun spør jo for at hun ikke vet. Det er 100 millioner ting å tenke på når man er forelder, alle kan ikke vite alt. Det er helt sikkert ting som du ikke vet enda som er åpenbart for andre. Anonymkode: 63112...aba 13
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #14 Skrevet 7. mai 2021 Kunne Pepsi max vært noe? Anonymkode: e49fa...161 11
tussi84 Skrevet 7. mai 2021 Forfatter #15 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor så frekk? Hun spør jo for at hun ikke vet. Det er 100 millioner ting å tenke på når man er forelder, alle kan ikke vite alt. Det er helt sikkert ting som du ikke vet enda som er åpenbart for andre. Anonymkode: 63112...aba Jeg spurte fordi at når jeg vokste opp så jeg både min søster og mine søskenbarn få saft på flaske fra de var babyer. Det var helt normalt. Det var til og med egen barne saft i baby avdelingen i butikkene. Det var 90 tallet, men tidene og rådene forandres jo. Vi har forresten fått råd om at babyen skal drikke vann utenom måltidene, og aller helst også drikke vann til de to måltidene med fast føde som vi har om dagen istedenfor mme til disse måltidene. 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #16 Skrevet 8. mai 2021 tussi84 skrev (7 timer siden): Lurer litt på dette, da babyen ikke er noe glad i å drikke kaldt vann så mye. Mme glir ned raskt som bare det, men vann er noen få dråper eller ingenting. Baby er 7 mnd. Tenker ikke hver dag, men feks en gang inne i mellom Nei, det er ikke anbefalt. Prøv heller med litt mer lunket vann, babyen er vant til temperert mat/væske hittil. I begynnelsen er dette med vann for at barnet skal bli vant til det som tørstedrikk. Væskebehovet dekkes av mm/mme og væske i mat. Anonymkode: cf9e0...fc1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #17 Skrevet 8. mai 2021 Hva med juice og vann? Ta Max like mye juice som du ville tatt saft, og resten vann, bare for å få litt smak? Anonymkode: 630aa...90c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #18 Skrevet 8. mai 2021 tussi84 skrev (7 timer siden): Jeg spurte fordi at når jeg vokste opp så jeg både min søster og mine søskenbarn få saft på flaske fra de var babyer. Det var helt normalt. Det var til og med egen barne saft i baby avdelingen i butikkene. Det var 90 tallet, men tidene og rådene forandres jo. Vi har forresten fått råd om at babyen skal drikke vann utenom måltidene, og aller helst også drikke vann til de to måltidene med fast føde som vi har om dagen istedenfor mme til disse måltidene. De gjorde mye feil før i tiden. Aldri hør på råd fra de eldre når det kommer til barn i dag! Anonymkode: cfb78...f87 10
GammelKaktus Skrevet 8. mai 2021 #19 Skrevet 8. mai 2021 (endret) Jeg ville ikke gjort det, blir en dårlig uvane som er helt unødvendig. Er en grunn for at mange av oss som vokste opp på 90-tallet fikk hull i tennene. Gi vann, er baby tørst så drikker hen. Hun får nok i seg nok væske gjennom MME og maten og nå kommer sommeren og varmen og da øker nok behovet. Endret 8. mai 2021 av FrøkenMånestråle 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #20 Skrevet 8. mai 2021 Som en annen her skriver, gi vann som ikke er kaldt. Baby er ikke vant til kald drikke, og det kan hende det er det som er problemet. Anonymkode: a745d...1e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå