Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på dette, da babyen ikke er noe glad i å drikke kaldt vann så mye. Mme glir ned raskt som bare det, men vann er noen få dråper eller ingenting. Baby er 7 mnd.

Tenker ikke hver dag, men feks en gang inne i mellom

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kødder du?

Anonymkode: 0ec32...c23

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Usikker siden mange får luft i magen av produkter med sukkererstatning. Jeg får f.eks vondt i magen av 2-3 Läkerolpastiller. Så jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen. 
Hva med å presse saft av en appelsin og blande med litt vann istedet?

Anonymkode: 638f4...88a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du typ Fun Light? Det skal ikke baby ha. Finnes det ikke produkter spesielt for babyer da?

Anonymkode: bd68b...ef8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barn skal ikke ha produkter som inneholder kunstig søtning. Du kan lese om dette på helsemyndighetene sine nettsider. 

Anonymkode: bbfae...30b

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Blande med litt eplejus isteden? Uten kunstig søtning, og kan være bra for magen.

Anonymkode: ce5a3...944

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Test og se

Anonymkode: e49fa...161

AnonymBruker
Skrevet

Barn skal ikke ha sukkerfrie produkter før de er over 3 år.

Hvorfor tenker du forøvrig at det er nødvendig å gi et barn på 7 måneder så mye vann? Det får jo MME, og jeg vil tro du også blander vann i grøten?

Anonymkode: d07e0...34b

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å prøve litt lunkent vann? Baby er vant til varm morsmelk. Kan være det ikke er så godt for den lille med kaldt vann. Bare husk å varme kaldt vann, ikke bruke lunkent vann fra springen. 

Jeg ville ikke gitt noe annet enn vann, det er bare å be om at barnet ikke vil ha vann senere. Og juice, som noen her foreslår, er basically vann og sukker. 

Anonymkode: 66838...c8a

• Liker 9
Skrevet

Søk det opp og du finner fort ut at svaret er.. nei. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Blande med litt eplejus isteden? Uten kunstig søtning, og kan være bra for magen.

Anonymkode: ce5a3...944

Det er mildt sagt spesielt å anbefale å gi juice til en 7 mnd gammel baby.. MME gir i hovedsak nok vann til babyen.

Anonymkode: d07e0...34b

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kødder du?

Anonymkode: 0ec32...c23

Hvorfor så frekk? Hun spør jo for at hun ikke vet. Det er 100 millioner ting å tenke på når man er forelder, alle kan ikke vite alt. Det er helt sikkert ting som du ikke vet enda som er åpenbart for andre.

Anonymkode: 63112...aba

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kunne Pepsi max vært noe?

Anonymkode: e49fa...161

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor så frekk? Hun spør jo for at hun ikke vet. Det er 100 millioner ting å tenke på når man er forelder, alle kan ikke vite alt. Det er helt sikkert ting som du ikke vet enda som er åpenbart for andre.

Anonymkode: 63112...aba

Jeg spurte fordi at når jeg vokste opp så jeg både min søster og mine søskenbarn få saft på flaske fra de var babyer. Det var helt normalt. Det var til og med egen barne saft i baby avdelingen i butikkene. Det var 90 tallet, men tidene og rådene forandres jo.

Vi har forresten fått råd om at babyen skal drikke vann utenom måltidene, og aller helst også drikke vann til de to måltidene med fast føde som vi har om dagen istedenfor mme til disse måltidene. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (7 timer siden):

Lurer litt på dette, da babyen ikke er noe glad i å drikke kaldt vann så mye. Mme glir ned raskt som bare det, men vann er noen få dråper eller ingenting. Baby er 7 mnd.

Tenker ikke hver dag, men feks en gang inne i mellom

Nei, det er ikke anbefalt. Prøv heller med litt mer lunket vann, babyen er vant til temperert mat/væske hittil. 
I begynnelsen er dette med vann for at barnet skal bli vant til det som tørstedrikk. Væskebehovet dekkes av mm/mme og væske i mat. 

Anonymkode: cf9e0...fc1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med juice og vann? Ta Max like mye juice som du ville tatt saft, og resten vann, bare for å få litt smak?

Anonymkode: 630aa...90c

AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (7 timer siden):

Jeg spurte fordi at når jeg vokste opp så jeg både min søster og mine søskenbarn få saft på flaske fra de var babyer. Det var helt normalt. Det var til og med egen barne saft i baby avdelingen i butikkene. Det var 90 tallet, men tidene og rådene forandres jo.

Vi har forresten fått råd om at babyen skal drikke vann utenom måltidene, og aller helst også drikke vann til de to måltidene med fast føde som vi har om dagen istedenfor mme til disse måltidene. 

De gjorde mye feil før i tiden. Aldri hør på råd fra de eldre når det kommer til barn i dag! 

Anonymkode: cfb78...f87

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg ville ikke gjort det, blir en dårlig uvane som er helt unødvendig. Er en grunn for at mange av oss som vokste opp på 90-tallet fikk hull i tennene.

Gi vann, er baby tørst så drikker hen. Hun får nok i seg nok væske gjennom MME og maten og nå kommer sommeren og varmen og da øker nok behovet.

Endret av FrøkenMånestråle
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Som en annen her skriver, gi vann som ikke er kaldt. Baby er ikke vant til kald drikke, og det kan hende det er det som er problemet. 

Anonymkode: a745d...1e9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...