AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Hei! Jeg er i et forhold hvor typen er svært glad i å kysse meg på pannen. Personlig merker jeg at jeg er litt ambivalent i forhold til dette. Føler liksom at sånne kyss er litt ovenfra og ned? At dette er noe fedre gjør med ei datter? Jeg klarer ikke helt dette ord på hvorfor jeg ikke syntes det er helt greit. Hva legger dere menn i et sånt kyss? Anonymkode: 2153f...88b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 Eg er ikkje mann. Med det er noke av det finaste eg får fra samboeren min. At han gir meg oppmerksomhet uten å forvente noko tilbake. Anonymkode: cfefd...7da 15
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 Jeg føler at det betyr: "jeg passer på deg, beskytter deg". Anonymkode: 56e7e...bb9 17
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 Enig med de to andre her 🥰 Anonymkode: 04684...0f4 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 Hvorfor kan du ikke bare spørre han rett ut og si hva du føler det betyr? Istedenfor å tilegne han handlinger han ikke evt utfører? Anonymkode: 21d73...a26 1
Gjest NoDiablo Skrevet 7. mai 2021 #7 Skrevet 7. mai 2021 Kan på en måte forstå hva du mener med datter og pappa. Handler om beskyttelse. For meg betyr det hovedsakelig; jeg er glad i deg og jeg krever ikke et kyss tilbake på munnen for å vise det.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #8 Skrevet 7. mai 2021 TS, du er bra sær som greier å dra noe negativt ut av en så fin ting. Et kyss på panna viser hengivenhet og kjærlighet. Hvor du legger noe "ovenfra og ned" i det bør du gå litt i deg selv og spørre deg hvorfor. Begynner du å diskturere dette med mannen ødelegger du noe. Anonymkode: 8983b...c75 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #9 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Jeg er i et forhold hvor typen er svært glad i å kysse meg på pannen. Personlig merker jeg at jeg er litt ambivalent i forhold til dette. Føler liksom at sånne kyss er litt ovenfra og ned? At dette er noe fedre gjør med ei datter? Jeg klarer ikke helt dette ord på hvorfor jeg ikke syntes det er helt greit. Hva legger dere menn i et sånt kyss? Anonymkode: 2153f...88b Den typen kyss er jo det fineste kyss en mann kan gi meg! Er sånn typisk "elsker deg/liker deg og jeg vil beskytte deg kyss" Anonymkode: 1b556...54c 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #10 Skrevet 8. mai 2021 Det er utvilsomt noe nedlatende med det. Men så kan man jo også si at ‘det å spørre menn om hva de mener, fremfor å våge å si at det er feil og stå for det’, er å oppføre seg som et barn, en underordnet. Hvorfor ikke være voksen nok til å si ‘slutt med det!’ og skyve han bort dersom han gjør det? Voksne kvinner driver ikke og spør menn om alt mulig - de setter sin egen agenda for hva som er greit og ikke. Anonymkode: e4ae1...e78 1
Gjest NoDiablo Skrevet 8. mai 2021 #11 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er utvilsomt noe nedlatende med det. Men så kan man jo også si at ‘det å spørre menn om hva de mener, fremfor å våge å si at det er feil og stå for det’, er å oppføre seg som et barn, en underordnet. Hvorfor ikke være voksen nok til å si ‘slutt med det!’ og skyve han bort dersom han gjør det? Voksne kvinner driver ikke og spør menn om alt mulig - de setter sin egen agenda for hva som er greit og ikke. Anonymkode: e4ae1...e78 Voksne kvinner spør også når de er usikre på noe. Hun spurte jo her, gjorde hun ikke? Et kyss på panna trenger absolutt ikke være nedlatende. Hvis hun ikke liker det ber hun ham slutte selvsagt. Men siden hun er usikker, så stemmer jeg for at hun spør.
CorvusCorax Skrevet 8. mai 2021 #12 Skrevet 8. mai 2021 Synes kyss på panna er kosete og intimt. Ser ikke på det som nedlatende... 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #13 Skrevet 8. mai 2021 NoDiablo skrev (26 minutter siden): Voksne kvinner spør også når de er usikre på noe. Nei. Er man usikker på noe - f.eks. når neste buss går, eller hvordan man lager en gryterett - så finner man det ut selv. Klarer man ikke finne det ut selv, så kan man så klart be om hjelp. Men når det gjelder hva som er greit og ikke greit, hvor egne grenser går, hva man selv føler, så har man ansvar for å bestemme dette selv. Ellers er man faktisk ikke klar for et forhold, mener jeg. Og vil man absolutt være i et, uten å ta det ansvaret, så må man nesten tåle å bli behandlet i tråd med det. Men jeg synes det er synd at så mange kvinner synes det er OK å oppføre seg som barn og la seg behandle som barn. Anonymkode: e4ae1...e78
Gjest NoDiablo Skrevet 8. mai 2021 #14 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nei. Er man usikker på noe - f.eks. når neste buss går, eller hvordan man lager en gryterett - så finner man det ut selv. Klarer man ikke finne det ut selv, så kan man så klart be om hjelp. Men når det gjelder hva som er greit og ikke greit, hvor egne grenser går, hva man selv føler, så har man ansvar for å bestemme dette selv. Ellers er man faktisk ikke klar for et forhold, mener jeg. Og vil man absolutt være i et, uten å ta det ansvaret, så må man nesten tåle å bli behandlet i tråd med det. Men jeg synes det er synd at så mange kvinner synes det er OK å oppføre seg som barn og la seg behandle som barn. Anonymkode: e4ae1...e78 Vel. Jeg er uenig igjen. Det er ikke skam å be om hjelp når man trenger det. Eller spørre når man er usikker på den andres intensjoner. Det skal være en balanse selvsagt så man ikke gjør seg avhengig av andre. Og selvfølgelig skal man sette grenser når man tydelig føler overtramp. I følge deg mener du at ts ikke skal lure eller være usikker da dette entydig med svakhet og barnslig oppførsel. Men ts skriver at hun er usikker på partneres intensjoner og er ambivalent. Hvis man virkelig ikke liker det, så er det bedre å si; "Jeg vet ikke hva du mener med dette, men jeg liker det uansett ikke. Vennligst slutt med det". Men å rope ut og dytte partneren unna for noe som kan være ment som et kjærtegn, slik du foreslo, vil jeg på ingen måte sammenlikne med finne ut av ting selv. Tvert i mot. Da handler det om mangel på god kommunikasjon.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #15 Skrevet 8. mai 2021 NoDiablo skrev (4 minutter siden): Vel. Jeg er uenig igjen. Det må du da gjerne være. Jeg mente bare å uttrykke min mening. Den er som den er, og endres ikke av at du er uenig. Så får mennesker selv bestemme hva de vil mene. NoDiablo skrev (6 minutter siden): Men å rope ut og dytte partneren unna for noe som kan være ment som et kjærtegn, slik du foreslo Det skrev jeg aldeles ikke. Får en følelse av at det jeg skrev virker truende på deg, siden du overdriver sånn. Anonymkode: e4ae1...e78
Gjest NoDiablo Skrevet 8. mai 2021 #16 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ikke være voksen nok til å si ‘slutt med det!’ og skyve han bort dersom han gjør det? Ok, jeg tok feil. Det var nok utropstegnet som gjorde at jeg tolket det som roping. Beklager det. Men ikke ta dette personlig. Jeg er verken ute etter deg, eller å endre meningene dine. Jeg mener bare at dersom man ikke kan kommunisere innad i forholdet om mulige misforståelser, så er det ikke fruktbart for noen. Selv om man har rett til å føle det man føler, så har man ikke nødvendigvis rett i hva den andre mener. Sånt bør man kunne samtale om i et voksent forhold. Og jeg tror ikke partneren til ts mener dette nedlatende. Men hva vet jeg? Jeg lufter også bare egne meninger.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #17 Skrevet 8. mai 2021 NoDiablo skrev (20 minutter siden): Beklager det. Det går bra. Du må gjerne mene hva du vil. Men kan du ikke heller presentere dette på selvstendig grunnlag, fremfor å sitere meg? Det er også en sånn ting som jeg mener en voksen bør kunne. Anonymkode: e4ae1...e78
Gjest NoDiablo Skrevet 8. mai 2021 #18 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det går bra. Du må gjerne mene hva du vil. Men kan du ikke heller presentere dette på selvstendig grunnlag, fremfor å sitere meg? Det er også en sånn ting som jeg mener en voksen bør kunne. Anonymkode: e4ae1...e78 Det er jo deg jeg diskuterte med, så jeg anså det naturlig å sitere. Men helt greit. Vi er ferdige nå. Ha en god lørdag 😊
Gjest Smeltemann Skrevet 8. mai 2021 #19 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei! Jeg er i et forhold hvor typen er svært glad i å kysse meg på pannen. Personlig merker jeg at jeg er litt ambivalent i forhold til dette. Føler liksom at sånne kyss er litt ovenfra og ned? At dette er noe fedre gjør med ei datter? Jeg klarer ikke helt dette ord på hvorfor jeg ikke syntes det er helt greit. Hva legger dere menn i et sånt kyss? Anonymkode: 2153f...88b Som mann gjør jeg det ofte. Men synes du det er kleint så synes jeg du skal dumpe han.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #20 Skrevet 8. mai 2021 NoDiablo skrev (6 minutter siden): Det er jo deg jeg diskuterte med, så jeg anså det naturlig å sitere. Men helt greit. Vi er ferdige nå. Ha en god lørdag 😊 Nå gjør du det igjen. Sier at du diskuterer med meg, og at vi er ferdige. Nei, jeg er ikke del i dette, jeg deltar i denne tråden for å hjelpe TS. At du kaster deg over meg, eller andre, får du ta ansvar for selv. Men veldig fint at du er ferdig nå. Anonymkode: e4ae1...e78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå