Gå til innhold

Jeg har eksamen som skal være ferdig tirsdag formiddag. Fikk coronavaksine og har feber

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Må jeg teste meg for corona når jeg nettopp har fått vaksine og hvordan skal jeg komme meg til fastlegen for å få erklæring når det er helg? 

Anonymkode: 43e8c...916

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ta en paracet? 

Anonymkode: 749ce...64b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakten å spør om råd. Det er jo ikke noe hastesak dette sånn medisinsk sett, men det kan jo hende de kan ta deg inn innimellom for å skrive noe, bare belag deg på lang ventetid litt avhengig av hvor og når du drar. 

Anonymkode: 8a929...09d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du bør teste deg, og du bør også ta en paracet eller to. Hvis det fortsetter, bør du også kontakte lege, slik at du kan få en legeattest og dermed sikre deg så du kan få utsatt eksamen hvis helsa ikke strekker til. Det er kjedelig, fordi det ofte resulterer i at du må ta den til høsten, men du får i det minste gyldig fravær og rett på å konte uansett om det er ingen som stryker/for få som krever konte.

Anonymkode: bdc60...dc0

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer deg ikke til fastlegen i helgen. Da er det kun legevakten som kan assistere, om det er akutt fare for helse. Legeattesten kan du sende i ettertid, du har en viss frist på deg. Ring fastlegen mandags morgen om du ikke får tatt eksamen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, du bør teste deg, og du bør også ta en paracet eller to. Hvis det fortsetter, bør du også kontakte lege, slik at du kan få en legeattest og dermed sikre deg så du kan få utsatt eksamen hvis helsa ikke strekker til. Det er kjedelig, fordi det ofte resulterer i at du må ta den til høsten, men du får i det minste gyldig fravær og rett på å konte uansett om det er ingen som stryker/for få som krever konte.

Ts trenger ikke å teste seg når hen fikk feber etter å tatt vaksine. Det er sikkert en bivirkning av vaksinen. Det kommer til å gå over i morgen. 

• Liker 7
Skrevet

Det er vel bivirkning av vaksinen? Vanlig med feber etter vaksinen så det er nok over ganske raskt :) 

• Liker 3
Gjest Tamsi
Skrevet

Feber er normalt, nærmest forventet, og krever ikke test alene. Får du sår hals, hoste eller redusert lukte/smakssans må du teste.

Skrevet

Tok du vaksinen midt i eksamensperioden? 😮

AnonymBruker
Skrevet
Den Sagnsomsuste skrev (1 minutt siden):

Du trenger ikke å være frekk mot TS.

Anonymkode: 4bd1a...ab8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den Sagnsomsuste skrev (8 timer siden):

Jeg blir så og si aldri syk. Jeg har ikke engang vært litt sår i halsen siden covid-19 kom. 

Til alle: kan jeg i verstefall dra til fastlegen på mandag og få et skriv som sier jeg har vært syk siden jeg tok vaksinen eller må jeg i såfall få et skriv på mandag som sier jeg var syk de første dagene? Legen kan ikke tilbakedatere eller? Dumme spm, men jeg er som sagt aldri syk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir så og si aldri syk. Jeg har ikke engang vært litt sår i halsen siden covid-19 kom. 

Til alle: kan jeg i verstefall dra til fastlegen på mandag og få et skriv som sier jeg har vært syk siden jeg tok vaksinen eller må jeg i såfall få et skriv på mandag som sier jeg var syk de første dagene? Legen kan ikke tilbakedatere eller? Dumme spm, men jeg er som sagt aldri syk. 

Er du så svak at du ikke greier å skrive hjemmeeksamen når du kun har feber? Hvorfor skal du kaste bort tiden til legen din? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke få legeerklæring fra legen din og ta eksamen neste semester? 

Anonymkode: c8ba3...8dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke få legeerklæring fra legen din og ta eksamen neste semester? 

Glem det! Du skrev det i HI.

Jeg ville ventet til mandag for å høre med legen om det. 

AnonymBruker
Skrevet

Om det er på unviersitetet er det bare å ringe eksamenskontoret for hjelp, jeg ble syk en gang og det var null stress - leverte blankt og fikk ta konteeksamen noen måneder etter (mener det var i august). Trengte ikke legemelding eller noe da jeg uansett ikke ville ha behov for de tre forsøkene. Litt verre om det er siste eksamen før fullført grad, men om du er syk og ikke kan gjennomføre får du uansett ikke gjort noe annet enn å spare "et forsøk" med legemelding.

Anonymkode: ba289...4e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...