AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Hva skal jeg gjøre? Må jeg teste meg for corona når jeg nettopp har fått vaksine og hvordan skal jeg komme meg til fastlegen for å få erklæring når det er helg? Anonymkode: 43e8c...916
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 Kan du ikke ta en paracet? Anonymkode: 749ce...64b 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 Ring legevakten å spør om råd. Det er jo ikke noe hastesak dette sånn medisinsk sett, men det kan jo hende de kan ta deg inn innimellom for å skrive noe, bare belag deg på lang ventetid litt avhengig av hvor og når du drar. Anonymkode: 8a929...09d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 Ja, du bør teste deg, og du bør også ta en paracet eller to. Hvis det fortsetter, bør du også kontakte lege, slik at du kan få en legeattest og dermed sikre deg så du kan få utsatt eksamen hvis helsa ikke strekker til. Det er kjedelig, fordi det ofte resulterer i at du må ta den til høsten, men du får i det minste gyldig fravær og rett på å konte uansett om det er ingen som stryker/for få som krever konte. Anonymkode: bdc60...dc0
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 Du kommer deg ikke til fastlegen i helgen. Da er det kun legevakten som kan assistere, om det er akutt fare for helse. Legeattesten kan du sende i ettertid, du har en viss frist på deg. Ring fastlegen mandags morgen om du ikke får tatt eksamen. Anonymkode: bdc60...dc0
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, du bør teste deg, og du bør også ta en paracet eller to. Hvis det fortsetter, bør du også kontakte lege, slik at du kan få en legeattest og dermed sikre deg så du kan få utsatt eksamen hvis helsa ikke strekker til. Det er kjedelig, fordi det ofte resulterer i at du må ta den til høsten, men du får i det minste gyldig fravær og rett på å konte uansett om det er ingen som stryker/for få som krever konte. Anonymkode: bdc60...dc0 Ts trenger ikke å teste seg når hen fikk feber etter å tatt vaksine. Det er sikkert en bivirkning av vaksinen. Det kommer til å gå over i morgen. Anonymkode: 749ce...64b 7
ARima Skrevet 7. mai 2021 #7 Skrevet 7. mai 2021 Det er vel bivirkning av vaksinen? Vanlig med feber etter vaksinen så det er nok over ganske raskt 3
Gjest Tamsi Skrevet 7. mai 2021 #8 Skrevet 7. mai 2021 Feber er normalt, nærmest forventet, og krever ikke test alene. Får du sår hals, hoste eller redusert lukte/smakssans må du teste.
Den Sagnomsuste Skrevet 7. mai 2021 #9 Skrevet 7. mai 2021 Tok du vaksinen midt i eksamensperioden? 😮
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #10 Skrevet 7. mai 2021 Den Sagnsomsuste skrev (1 minutt siden): Tok du vaksinen midt i eksamensperioden? 😮 Du trenger ikke å være frekk mot TS. Anonymkode: 4bd1a...ab8 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #11 Skrevet 8. mai 2021 Den Sagnsomsuste skrev (8 timer siden): Tok du vaksinen midt i eksamensperioden? 😮 Jeg blir så og si aldri syk. Jeg har ikke engang vært litt sår i halsen siden covid-19 kom. Til alle: kan jeg i verstefall dra til fastlegen på mandag og få et skriv som sier jeg har vært syk siden jeg tok vaksinen eller må jeg i såfall få et skriv på mandag som sier jeg var syk de første dagene? Legen kan ikke tilbakedatere eller? Dumme spm, men jeg er som sagt aldri syk. Anonymkode: 43e8c...916
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #12 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir så og si aldri syk. Jeg har ikke engang vært litt sår i halsen siden covid-19 kom. Til alle: kan jeg i verstefall dra til fastlegen på mandag og få et skriv som sier jeg har vært syk siden jeg tok vaksinen eller må jeg i såfall få et skriv på mandag som sier jeg var syk de første dagene? Legen kan ikke tilbakedatere eller? Dumme spm, men jeg er som sagt aldri syk. Anonymkode: 43e8c...916 Er du så svak at du ikke greier å skrive hjemmeeksamen når du kun har feber? Hvorfor skal du kaste bort tiden til legen din? Anonymkode: 749ce...64b 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #13 Skrevet 8. mai 2021 Kan du ikke få legeerklæring fra legen din og ta eksamen neste semester? Anonymkode: c8ba3...8dc
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #14 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke få legeerklæring fra legen din og ta eksamen neste semester? Anonymkode: c8ba3...8dc Glem det! Du skrev det i HI. Jeg ville ventet til mandag for å høre med legen om det. Anonymkode: c8ba3...8dc
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #15 Skrevet 8. mai 2021 Om det er på unviersitetet er det bare å ringe eksamenskontoret for hjelp, jeg ble syk en gang og det var null stress - leverte blankt og fikk ta konteeksamen noen måneder etter (mener det var i august). Trengte ikke legemelding eller noe da jeg uansett ikke ville ha behov for de tre forsøkene. Litt verre om det er siste eksamen før fullført grad, men om du er syk og ikke kan gjennomføre får du uansett ikke gjort noe annet enn å spare "et forsøk" med legemelding. Anonymkode: ba289...4e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå