AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Jeg synes det gjør så vondt i tissen når jeg sitter på do. Særlig kjenner jeg det hvis jeg må sitte litt lenger enn bare å tisse raskt, men generelt sett kjenner jeg det hver gang jeg setter meg ned. Etter sex blir det mye verre før det roer seg litt igjen. Noen som har opplevd lignende? Eller har tips? Jeg gruer meg jo både for sex og dogåing. Det er akkurat som om det er trykksmerter i skjeden, ikke helt oppe i livmorhalsen liksom, jeg føler bare at selve vaginaen gjør skikkelig vondt og verker, nesten som om den hovner opp. Jeg er nå ca 30 uker på vei, aldri opplevd lignende i tidligere svangerskap. Jeg glemte helt å nevne dette på forrige svangerskapskontroll, og det er jo ikke en sak jeg bekymrer meg for så jeg tenkte jeg kunne høre her om noen har noen erfaringer å komme med. Anonymkode: dc3ae...d4e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 Jepp har hatt det siden 2 trimester startet. Er dessverre normalt, tok det opp med legen min og sjekket på nett. Legen forklarte det som om man har hemoroider i vagina/kjeden men uten klumpene. Kun Bulende og trykkende smerte. Noen kan også få åreknuter i kjeden. har ikke hatt sex , da det gjør for vondt. Sykt plagsomt 🥺 Anonymkode: 5c8e7...5f2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 Jeg får et press i kjønnsleppene når jeg sitter på do. En venninne av meg fikk åreknute i kjønnsleppa. Men den gikk heldigvis bort etter fødsel. Jeg er vant til å få vondt samme sted når jeg har mensen, og har hatt det helt siden starten av graviditeten. Tenkte kanskje det skyldtes mer blodsirkulasjon til området, eller bare trykket. Anonymkode: 6fa57...586 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 Det kan også skyldes mer bukbelastning. Anbefaler å gjøre gode bekkenbunnsøvelser. Anonymkode: f7c23...d90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå