Gå til innhold

Barn som skader seg mye

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har barn som er uheldig ?.Skader seg mye?

11 åringen ramlet på ski i vinter. Fikk vondt i albuen. Gikk over etter noen uker. 

Så hoppet han på trampoline og fikk vondt i ryggen. 

Spilte fotballkamp og slo håndleddet. 

Og nå er det kneet som fikk seg en trøkk🙈

Er han veldig uheldig eller er dette vanlig?

Anonymkode: cabc8...3a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var litt sånn. Aktivt barn som ikke var redd for fart, hopp og sprell. 😊

Anonymkode: 4834e...374

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Barn som kommer gjennom barndommen uten skrammer har ikke fått lov til å være barn er min mening.

Jeg lar mine barn utfolde seg og det har blitt noen sting her og der, men de er ikke klønete og redd for å bruke kroppen, i motsetning til klassekompiser som skader seg bare ved å gå vanlig. Mine barn lærer å forstå kroppslige grenser. 

Ditt barn høres ikke ut som en som skader seg sååå mye, det er mer hvordan dere eventuelt hauser det opp og håndterer det som avgjør om barna blir mer pysete av dette og da trekker seg i situasjoner- som lett kan føre til større skader.   Er de overrasket over å  få vondt av å stå på ski, på trampolinen har ikke blitt godt nok forberedt.  Har en 11-åring som jeg har fortalt at alt kan gjøre vondt, og vær forberedt på det. Så en ball rett i nesa så blodet fosser skremmer henne ikke. 

Anonymkode: 985b7...335

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Flere som har barn som er uheldig ?.Skader seg mye?

11 åringen ramlet på ski i vinter. Fikk vondt i albuen. Gikk over etter noen uker. 

Så hoppet han på trampoline og fikk vondt i ryggen. 

Spilte fotballkamp og slo håndleddet. 

Og nå er det kneet som fikk seg en trøkk🙈

Er han veldig uheldig eller er dette vanlig?

Anonymkode: cabc8...3a9

Har en aktiv gutt og han har knekt noe, blødd og skrapt seg opp/trynt på sykkel, løpt, klatret,fotball, sparkesykkel,blåmerker, slått hull i hodet 2ganger(i bhg). Men stortsett går det bra. Utrolig at det ikke har vært mer.Og jeg passer godt på. Har vært verst når han ble større og fartet mer rundt alene og med venner. Håper det blir bedre! Men han tåler en støyt og leker bare videre oftere.. Huff.

Anonymkode: e0ef6...0e8

AnonymBruker
Skrevet

Noen barn er enten mer fryktløse enn andre barn eller har mer uflaks enn andre barn. Barn er barn.

Anonymkode: 2c97c...180

AnonymBruker
Skrevet

Noen unger har «klippekort på legevakta», sånn er det bare. Jeg var en sånn unge, og det har gått bra med meg. Mine foreldre laget aldri noen stor sak av det når jeg kom hjem med ødelagte klær og blodet silende fra kutt og skrubbsår. De bare spurte hva jeg hadde lært. Og jeg lærte. Skadet meg aldri på samme måte to ganger.

Anonymkode: 9ec7b...a7b

AnonymBruker
Skrevet

Alle barn bør ha blåmerker her og der. Hvor vondt det gjør blir ofte i stor grad påvirket av hvordan foreldrene reagerer.

Selv hadde jeg sjeldent vondt, selv om jeg falt og slo meg både nå og da. De gangene jeg virkelig hadde vondt, var de gangene jeg brakk noe, måtte sy noen sting ol.

Helt innafor, og både sunt og normalt.

Anonymkode: 893f8...4ee

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn har det ei nevnte her nemlig klippekort på legevakt og røntgen. Her har det vært diverse skader og brudd. Hun har alltid fått lov til å være aktiv selv om det har medført diverse skader.

Anonymkode: 9e40d...6e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...