AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Jeg var hos legen med barnet mitt på 14 måneder for å levere urinprøve. Dagen før hadde tisset luktet veldig søtt. Og hun viste tegn til at å tisse var vondt. Var Utilpass og gråt mye. Jeg ringte legekontoret og fikk beskjed om å levere urinprøve. Kom inn til ei som sa vi måtte utelukke UVI og evt sukker i urinen. Hun hadde ikke noen andre symptomer på diabetes, men alltid best å sjekke i følge henne. Vi fikk ikke fanget urin den dagen men dagen etter fikk jeg samlet opp. Jeg leverte og skulle få svar med engang. Plutselig får vi beskjed om å gå inn til legen. Kommer inn til en annen lege. Han spørr hva han kan hjelpe med. Jeg sier at vi har levert urinprøve og mistanken rundt det. At vi var hos lege igår som sa vi måtte utelukke dette. Han gir meg beskjed om at svarene på urinprøve gir han blaffen i. Om det hadde vært sukker i urinen eller UVI så hadde han ikke brydd seg om det. Han hadde uansett ikke gjort noe til eller fra. Det viktige var hva jeg fortalte. Hva jeg sa. Og jeg sa mitt. De samme tegnene og at urinen luktet søtt. Jeg skulle "drite i lukten". Han satt og lo òg ristet på hodet når jeg pratet. Så spurte han meg hvem som var i permisjon nå. Hvem som var hjemme med henne. Om hvordan far var og om jeg var sammen med han?. Tilslutt ble jeg så paff at jeg takket for hjelpen og han sa jeg skulle levere ny prøve for dyrkning av urin. Men han ville ikke skrive ut antibiotika til en så søt dame. Vanlig oppførsel? Anonymkode: 3d8dd...3f8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 Ja. Dette er ganske vanlig oppførsel. Anonymkode: b2051...4bc 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 Nei. Hadde klaget på denne legen. Be om å få oppfølging av samme lege du var til først. Anonymkode: bb24d...daa 25
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Dette er ganske vanlig oppførsel. Anonymkode: b2051...4bc Synes du? Tidlige legebesøk har jeg aldri opplevd samme oppførsel eller spørsmål som ikke er relevant til saken. Anonymkode: 3d8dd...3f8 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Hadde klaget på denne legen. Be om å få oppfølging av samme lege du var til først. Anonymkode: bb24d...daa Takk for tips. Det skal jeg. Anonymkode: 3d8dd...3f8 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 Du må klage til Statsforvalteren. Dette er jo ikke greit. Anonymkode: 33fc9...74c 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #7 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg var hos legen med barnet mitt på 14 måneder for å levere urinprøve. Dagen før hadde tisset luktet veldig søtt. Og hun viste tegn til at å tisse var vondt. Var Utilpass og gråt mye. Jeg ringte legekontoret og fikk beskjed om å levere urinprøve. Kom inn til ei som sa vi måtte utelukke UVI og evt sukker i urinen. Hun hadde ikke noen andre symptomer på diabetes, men alltid best å sjekke i følge henne. Vi fikk ikke fanget urin den dagen men dagen etter fikk jeg samlet opp. Jeg leverte og skulle få svar med engang. Plutselig får vi beskjed om å gå inn til legen. Kommer inn til en annen lege. Han spørr hva han kan hjelpe med. Jeg sier at vi har levert urinprøve og mistanken rundt det. At vi var hos lege igår som sa vi måtte utelukke dette. Han gir meg beskjed om at svarene på urinprøve gir han blaffen i. Om det hadde vært sukker i urinen eller UVI så hadde han ikke brydd seg om det. Han hadde uansett ikke gjort noe til eller fra. Det viktige var hva jeg fortalte. Hva jeg sa. Og jeg sa mitt. De samme tegnene og at urinen luktet søtt. Jeg skulle "drite i lukten". Han satt og lo òg ristet på hodet når jeg pratet. Så spurte han meg hvem som var i permisjon nå. Hvem som var hjemme med henne. Om hvordan far var og om jeg var sammen med han?. Tilslutt ble jeg så paff at jeg takket for hjelpen og han sa jeg skulle levere ny prøve for dyrkning av urin. Men han ville ikke skrive ut antibiotika til en så søt dame. Vanlig oppførsel? Anonymkode: 3d8dd...3f8 Høres ikke helt god ut han her nei. Og høres ut som han mistenker far for overgrep? Anonymkode: 51ecb...313 7
Ulven Skrevet 7. mai 2021 #8 Skrevet 7. mai 2021 Forholdsvis uvanlig oppførsel vil jeg si. Fikk du følelsen av at han mistenkte overgrep med tanke på at han dro inn faren til barnet i en samtale om uvi? 7
minister-mio Skrevet 7. mai 2021 #9 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Dette er ganske vanlig oppførsel. Anonymkode: b2051...4bc Nei 9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #10 Skrevet 7. mai 2021 Noen leger er virkelig rare. Dette er ikke normalt TS. Anonymkode: 4898a...0f5 9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #11 Skrevet 7. mai 2021 Høres jo ut som du løper ned legekontoret uten grunn. Skjønner at legen stiller spørsmål ved hjemmesituasjonen. Anonymkode: cdaa0...a47 2
Honey Dew Skrevet 7. mai 2021 #12 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja. Dette er ganske vanlig oppførsel. Anonymkode: b2051...4bc Det er da ikke vanlig oppførsel. 9
solmåneogstjerner Skrevet 7. mai 2021 #13 Skrevet 7. mai 2021 (endret) Det er slettes ikke vanlig oppførsel av en lege. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres jo ut som du løper ned legekontoret uten grunn. Skjønner at legen stiller spørsmål ved hjemmesituasjonen. Anonymkode: cdaa0...a47 Det gjør hun da ikke. Hun mistenker Uvi (evt diabetes), da bør man dra til lege. Det kan ha alvorlige følgeskader, det har jeg opplevd selv. Og med små barn skal man ihvertfall ta det seriøst. Hadde vært mye større grunn til å sette spørsmålstegn ved hjemmesituasjonen om hun ikke tok barnet til lege. Endret 7. mai 2021 av solmåneogstjerner 22
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #14 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres jo ut som du løper ned legekontoret uten grunn. Skjønner at legen stiller spørsmål ved hjemmesituasjonen. Anonymkode: cdaa0...a47 Hva baserer du dette svaret på..? Anonymkode: 240fa...a6e 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #15 Skrevet 7. mai 2021 Høres helt på trynet ut! For det første er det nedverdigende å si at han ikke skriver ut antibiotika til søt dame. Det hører ingen steder hjemme og vitner om mangel på kommunikasjonsevner. For det andre så selv om det kliniske bilde til ungen høres ut som noe som går over av seg selv så man jo forklare sine diagnostiske vurderinger i korte trekk. Tipper han begynte å spørre hvor far var fordi du er i permisjon når ungen er 14 måneder og da er det vanlig at det er far som er hjemme og du i jobb. Du skulle bare sagt "åh hvorfor lurer du på det, du var vell en som ikke tok ut permisjon med dine barn" Anonymkode: 3faac...dee 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #16 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres jo ut som du løper ned legekontoret uten grunn. Skjønner at legen stiller spørsmål ved hjemmesituasjonen. Anonymkode: cdaa0...a47 Jaja. Deg om det. 😊 Anonymkode: 3d8dd...3f8 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #17 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Høres helt på trynet ut! For det første er det nedverdigende å si at han ikke skriver ut antibiotika til søt dame. Det hører ingen steder hjemme og vitner om mangel på kommunikasjonsevner. For det andre så selv om det kliniske bilde til ungen høres ut som noe som går over av seg selv så man jo forklare sine diagnostiske vurderinger i korte trekk. Tipper han begynte å spørre hvor far var fordi du er i permisjon når ungen er 14 måneder og da er det vanlig at det er far som er hjemme og du i jobb. Du skulle bare sagt "åh hvorfor lurer du på det, du var vell en som ikke tok ut permisjon med dine barn" Anonymkode: 3faac...dee Jeg og far deler på å være hjemme med henne fremtil barnehagestart. Tenkte om han lurte av den grunn, så hadde det kanskje vært mer naturlig å spørre om barnet går i barnehage? 🙊 Anonymkode: 3d8dd...3f8 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #18 Skrevet 7. mai 2021 Tok de å målte blodsukkeret også? En venninne møtte samme belærende og ufine ansatte ved legekontoret med sin toåring. En hysterisk mor som overreagerer selvsagt 🙄🙄🙄 La meg si det sånn, når de så blodsukkerresultatene holdt sekretæren kjeft og rekvirerte ambulanse umiddelbart. Anonymkode: d8daa...f5b 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #19 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja. Dette er ganske vanlig oppførsel. Anonymkode: b2051...4bc Nei, dette er overhodet ikke normalt. Det er heller ikke ok. En UVI blir ofte tullet bort, siden det er så normalt og stort sett relativt ufarlig. Men hos et barn, som har begrensede muligheter til å uttrykke symptomer, som har et svakt og underutviklet immunforsvar, som ofte kompenserer og virker friskt frem til det er svært sykt, der skal man ta det på høyeste alvor da det potensielt er en svært farlig sykdom. Den kan gi både nyrebekkenbetennelse og blodforgiftning om ubehandlet. Derfor skal man alltid utelukke og evt. medisinere dette, som den første legen foreslo. UVI er en sykdom mange tar lett på, og selv om den lett kan behandles er det på ingen måte en ufarlig diagnose. TS, jeg ville kontaktet Statsforvalteren angående dette. De har rådgivere som kan være med å veilede om du skal melde eller ikke. Jeg ville uansett kontaktet legevakt i morgen og levere ny prøve så barnet ditt kan få antibiotika hvis nødvendig. Anonymkode: 4623f...5b5 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #20 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var hos legen med barnet mitt på 14 måneder for å levere urinprøve. Dagen før hadde tisset luktet veldig søtt. Og hun viste tegn til at å tisse var vondt. Var Utilpass og gråt mye. Jeg ringte legekontoret og fikk beskjed om å levere urinprøve. Kom inn til ei som sa vi måtte utelukke UVI og evt sukker i urinen. Hun hadde ikke noen andre symptomer på diabetes, men alltid best å sjekke i følge henne. Vi fikk ikke fanget urin den dagen men dagen etter fikk jeg samlet opp. Jeg leverte og skulle få svar med engang. Plutselig får vi beskjed om å gå inn til legen. Kommer inn til en annen lege. Han spørr hva han kan hjelpe med. Jeg sier at vi har levert urinprøve og mistanken rundt det. At vi var hos lege igår som sa vi måtte utelukke dette. Han gir meg beskjed om at svarene på urinprøve gir han blaffen i. Om det hadde vært sukker i urinen eller UVI så hadde han ikke brydd seg om det. Han hadde uansett ikke gjort noe til eller fra. Det viktige var hva jeg fortalte. Hva jeg sa. Og jeg sa mitt. De samme tegnene og at urinen luktet søtt. Jeg skulle "drite i lukten". Han satt og lo òg ristet på hodet når jeg pratet. Så spurte han meg hvem som var i permisjon nå. Hvem som var hjemme med henne. Om hvordan far var og om jeg var sammen med han?. Tilslutt ble jeg så paff at jeg takket for hjelpen og han sa jeg skulle levere ny prøve for dyrkning av urin. Men han ville ikke skrive ut antibiotika til en så søt dame. Vanlig oppførsel? Anonymkode: 3d8dd...3f8 Uforskamma ustabil fyr. Hadde skrevet på legelisten.no en "fin" omtale om ham. Anonymkode: ed790...2d0 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå