AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Har akkurat fått en mikrobølgeovn for første gang, og bestemte meg for å teste om den fungerte. Kjørte den tom i 1,5 minutt. Så rett etterpå at man aldri skal kjøre en mikrobølgeovn tom, siden det ødelegger ovnen. Den ble ganske varm og lukter litt rart, men ser ikke at noe har smeltet eller noe... Dro ut kontakten og har ikke turt å prøve den igjen. Er den ødelagt nå? Kan det være farlig å bruke den? PS: Ja, jeg vet jeg er dum, trenger ikke noe kommentarer om det... Anonymkode: 10c44...160
stan Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 Den kan være ødelagt, men ikke farlig å bruke. Det er først og fremst magnetotronen som vil absorbere mikrobølgene og som vil varmes opp. Magnetotronen er det som lager mikrobølgene. Prøv ovnen, men ha noe inni, feks en kopp vann. 2
Taluno Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 Man skal ikke kjøre dem tom nei, men en gang på 1,5 min er ikke så lenge Ny mikro lukter ofte litt funky! Alle nye varmekilder lukter ofte litt funky første gang! Det er ofte litt belegg fra produksjon som avgir lukt ved første gangs oppvarming, uten at dette er farlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå