Gå til innhold

Ulønnet permisjon og redd for å bli syk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i ulønnet permisjon på grunn av manglende barnehageplass. Vi har en arvelig kreftform i familien vår og nå begynner jeg selvsagt å kjenne på symptomer. Det kan godt være det er psykisk, men er livredd for å gå til legen nå for da har jeg jo ingen rettigheter. Jeg er såpas stresset at jeg vurderer at jeg  bare må begynne å jobbe igjen og heller skaffe dagmamma. 

hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 5f919...902

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er i ulønnet permisjon på grunn av manglende barnehageplass. Vi har en arvelig kreftform i familien vår og nå begynner jeg selvsagt å kjenne på symptomer. Det kan godt være det er psykisk, men er livredd for å gå til legen nå for da har jeg jo ingen rettigheter. Jeg er såpas stresset at jeg vurderer at jeg  bare må begynne å jobbe igjen og heller skaffe dagmamma. 

hva hadde dere gjort? 

Du kan ha rettigheter om du tok permisjonen rett etter lønnet permisjon og har skriftlig avtale om når du skal gjenoppta arbeid.

Anonymkode: 38a8e...97f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan ha rettigheter om du tok permisjonen rett etter lønnet permisjon og har skriftlig avtale om når du skal gjenoppta arbeid.

Jeg tok permisjon etter ferie (som jeg forlenget permisjonen med)  og har ingen skriftlig avtale om tidspunkt, fordi vi ikke visste når vi fikk barnehageplass. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tok permisjon etter ferie (som jeg forlenget permisjonen med)  og har ingen skriftlig avtale om tidspunkt, fordi vi ikke visste når vi fikk barnehageplass. 

ts

Vi er i samme situasjon og jobber 60% hver. Har barnepass siste dagen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er i samme situasjon og jobber 60% hver. Har barnepass siste dagen.

Da er vi vel ikke helt i samme situasjon? Hvis du jobber 60% så har du vel rettigheter? Jeg er redd for å bli alvorlig syk på et tidspunkt da jeg står helt utenfor arbeidslivet.

ts

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du med rettigheter? Du har alltid rettigheter her i landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...