AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Litt usikker på følelsene mine rundt dette, men hva hadde dere syntes om at kjæresten deres dro på hytta til ekskona med deres felles barn? Altså uten henne, da.. Hytteturer i helger og langhelger, ferier osv. (Det var deres felles hytte før skilsmissen.) Hun har gitt klar beskjed at JEG får ikke være med der. Altså verken jeg eller mine barn. Hadde det vært greit? Anonymkode: 1dd46...12f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 Selvfølgelig er det greit at hun bruker den. Men hvorfor får ikke du være med? Anonymkode: 09922...bcb 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Litt usikker på følelsene mine rundt dette, men hva hadde dere syntes om at kjæresten deres dro på hytta til ekskona med deres felles barn? Altså uten henne, da.. Hytteturer i helger og langhelger, ferier osv. (Det var deres felles hytte før skilsmissen.) Hun har gitt klar beskjed at JEG får ikke være med der. Altså verken jeg eller mine barn. Hadde det vært greit? Anonymkode: 1dd46...12f Høres rart ut. Hva mener du med "klar beskjed"? Anonymkode: e2ab5...dc6 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 Jeg skjønner ikke problemet. Anonymkode: f55c4...564 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 Tenker at det er greit at han er der med deres felles barn ja. Og hennes hytte så bestemmer hun det. Dere kan jo dra på en annen hytte sammen? Leie eller låne av noen dere kjenner? Anonymkode: 5b57d...6c6 16
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 Jeg hadde ikke syntes det var greit hvis ikke barna mine og jeg også fikk være der. Det lyser sjalusi lang vei fra eks kona. Hvorfor får ikke dere være der? Har eks kona tenkt å dukke opp uanmeldt og leke lykkelig familie igjen? Skjønner meg ikke på slike ekser. Anonymkode: 2bfb6...0b9 11
Biloba Skrevet 7. mai 2021 #7 Skrevet 7. mai 2021 Greit nok at han er der med barna sine iblant. Ikke greit å tilbringe mye tid der hvis det går på bekostning av deres tid som par og storfamilie, at det blir vesentlig ekskluderende mot deg og dine barn. Felles familie må også være en prioritet. 11
Lønnesirup01 Skrevet 7. mai 2021 #8 Skrevet 7. mai 2021 Hvis mannens ekskone hadde en hytte han ville dra der hun spesifikt sa at jeg ikke fikk bli med, så hadde jeg sagt nei. Dersom hun har slike følelser rundt denne hytta, så er det et sted hun kan ta med barna når hun har dem. Så får mannen din, med deg eller uten deg, velge nye steder når han har barna. 5
liljene Skrevet 7. mai 2021 #9 Skrevet 7. mai 2021 Jeg hadde også sagt nei. Av den enkle grunnen at man gjerne ville kost seg litt, og der går min grense for hva som er ok i MIN seng. 17
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #10 Skrevet 7. mai 2021 Lønnesirup01 skrev (16 minutter siden): Hvis mannens ekskone hadde en hytte han ville dra der hun spesifikt sa at jeg ikke fikk bli med, så hadde jeg sagt nei. Dersom hun har slike følelser rundt denne hytta, så er det et sted hun kan ta med barna når hun har dem. Så får mannen din, med deg eller uten deg, velge nye steder når han har barna. Det er slik jeg også har tenkt. At hun har slike følelser rundt hytta, at jeg ikke får sette min fot der. Med tydelig beskjed har hun sagt til ham at «kjæresten din får ikke være i min hytte i mine ting». Jeg kan forstå den, at hun ikke vil ha andre folk der, men da tenker jeg egentlig at den hytta får være en hytte barna får være på når hun har dem, ikke han. Og at vi som storfamilie heller kan leie en hytte eller dra på andre turer de helgene og feriene han har barna. Han er uenig da. Når barna har lyst å dra på hytta, synes han at de må få lov til det, det er jo «deres» (barnas) hytte, sier han. Ser for meg at det blir veldig koselig når vi flytter sammen og de drar av gårde, mens jeg og barna mine som ikke har noen hytte må bli sittende hjemme. Anonymkode: 1dd46...12f 6
Lønnesirup01 Skrevet 7. mai 2021 #11 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er slik jeg også har tenkt. At hun har slike følelser rundt hytta, at jeg ikke får sette min fot der. Med tydelig beskjed har hun sagt til ham at «kjæresten din får ikke være i min hytte i mine ting». Jeg kan forstå den, at hun ikke vil ha andre folk der, men da tenker jeg egentlig at den hytta får være en hytte barna får være på når hun har dem, ikke han. Og at vi som storfamilie heller kan leie en hytte eller dra på andre turer de helgene og feriene han har barna. Han er uenig da. Når barna har lyst å dra på hytta, synes han at de må få lov til det, det er jo «deres» (barnas) hytte, sier han. Ser for meg at det blir veldig koselig når vi flytter sammen og de drar av gårde, mens jeg og barna mine som ikke har noen hytte må bli sittende hjemme. Anonymkode: 1dd46...12f Det vil jo ikke fungere i lengden. For meg virker dette helt feil. Jeg går utifra at din mann ikke har noen hytte? Har hans ekskone ingen ny kjæreste som hun vil dra på hytta med? Det naturlige ved en skilsmisse er at feriesteder, litt som venner og familie, fordeles litt mellom partene. Det er naturlig å være på hennes familiesteder når hun har barna, og hans steder når han har barna. Litt på samme måte som at barna treffer sin besteforeldre og tanter/onkler på hennes side når de er hos henne, og hans familie når de er hos ham. 6
McMary Skrevet 7. mai 2021 #12 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er uenig da. Når barna har lyst å dra på hytta, synes han at de må få lov til det, det er jo «deres» (barnas) hytte, sier han. Ser for meg at det blir veldig koselig når vi flytter sammen og de drar av gårde, mens jeg og barna mine som ikke har noen hytte må bli sittende hjemme. Det blir for dumt. Skjønner ikke voksne folk som skal gi etter for barna i alt i stedet for å forklare at dette blir feil og at de får dra på hytta med mamma. Hva hvis barna vil sove hjemme hos mamma i pappas helg, skal han blir med dem dit også da? 🙄 Ja, det er synd på barna når foreldre blir skilt, men de må lære seg å tilpasse seg allikevel. Å skjemme dem bort er å gjøre dem en bjørnetjeneste. De lider ingen nød av å ikke dra på den hytta når de er sammen far. Skjønner han ikke den siste du skriver der heller? Jeg hadde også hytte sammen eksmannen min, jeg har valgt alt av interiør der, men den er bare ikke min lenger. Har ikke vært der siden det ble slutt. Ikke aktuelt for hverken meg eller den nye kjæresten hans tenker jeg. 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #13 Skrevet 7. mai 2021 Barna kommer før ny kjæreste, sånn skal det være. Det er barnas hytte, de har vokst opp med den, de trives der, og som du selv skriver så vil de dit. Du har ansvaret for deg selv og dine barn, han har ansvar for seg og sine barn. Vil dere være kjærester så vær for all del det når det passer inn med barnas liv og hverdag. Dere bor heller ikke sammen, og dere er ikke en storfamilie, som du skriver. Vil du på hytte så får du enten kjøpe deg en hytte eller leie. Så drar du med dine barn. Du kan invitere med kjæresten din hvis du har lyst, og du kan invitere med kjæresten sine barn om du ønsker det. Ved å gjøre dette er ingen skyldig deg noe. Man inviterer fordi man har lyst, ikke for å få noe i gjengjeld. Tenker umiddelbart at du helst burde finne en partner som ikke har barn fra før, og som kan bruke tiden og pengene sine på deg og dine barn. Sikkert enkleste for alle parter. Anonymkode: 349f6...c2a 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #14 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Barna kommer før ny kjæreste, sånn skal det være. Det er barnas hytte, de har vokst opp med den, de trives der, og som du selv skriver så vil de dit. Du har ansvaret for deg selv og dine barn, han har ansvar for seg og sine barn. Vil dere være kjærester så vær for all del det når det passer inn med barnas liv og hverdag. Dere bor heller ikke sammen, og dere er ikke en storfamilie, som du skriver. Vil du på hytte så får du enten kjøpe deg en hytte eller leie. Så drar du med dine barn. Du kan invitere med kjæresten din hvis du har lyst, og du kan invitere med kjæresten sine barn om du ønsker det. Ved å gjøre dette er ingen skyldig deg noe. Man inviterer fordi man har lyst, ikke for å få noe i gjengjeld. Tenker umiddelbart at du helst burde finne en partner som ikke har barn fra før, og som kan bruke tiden og pengene sine på deg og dine barn. Sikkert enkleste for alle parter. Anonymkode: 349f6...c2a Å herregud. Her har vi en forsmådd eks, skjønner jeg. Jeg har full forståelse for at TS ikke synes det er noe hyggelig å få beskjed fra kjæresten om at han akter å tilbringe framtidige påskeferier/vinterferier/helger etc på en hytte som TS og hennes barn ikke har adgang til. Det er rett fram utrivelig. Anonymkode: e8b15...6e5 10
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #15 Skrevet 7. mai 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Å herregud. Her har vi en forsmådd eks, skjønner jeg. Jeg har full forståelse for at TS ikke synes det er noe hyggelig å få beskjed fra kjæresten om at han akter å tilbringe framtidige påskeferier/vinterferier/helger etc på en hytte som TS og hennes barn ikke har adgang til. Det er rett fram utrivelig. Anonymkode: e8b15...6e5 Lite forsmådd her i gården. Vi har begge nye partnere, MEN vårt felles barn kommer først. Om nye partnere ikke aksepterer det, eller forstår at barn kommer før ny kjæreste, ja da er det ikke en match eller noe som er liv laga. Mann med barn = mye bagasje og ekstra mennesker og relasjoner på kjøpet. Deriblant tradisjoner og hytter og ferier og gamle vennskap og historier osv osv. Vil man ikke ha det så må man for guds skyld ikke velge en mann med egne barn som kjæreste. Jeg og min eks (far til mine barn) ringes ukentlig, snakker om alt og ingenting i tillegg til barna.. Drøfter jobb, dilemma, ny bil, osv.. Min nye samboer har kontakt med han utenom meg, og min eks nye samboer har barn fra før, skjønn liten jente, hun ringer meg for å fortelle noe gøy som har hendt. Altså, vi er kompatible. Og jeg og min eks er ansvarlig for å velge partner som passer inn i vår familiesituasjon. Høres ikke ut som Ts gjør det. Hennes ønsker og preferanser stemmer ikke overens med barna, kjæresten eller eks sin situasjon. Ergo, svært dårlig match og Ts burde gå videre og finne en mann som passer bedre det hun ser etter. Anonymkode: 349f6...c2a 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #16 Skrevet 7. mai 2021 Jeg bestemmer hvem jeg inviterer inn på privaten, og jeg ville sagt det samme som henne. Det er ikke sånn at hun MÅ låne ut hytta. Anonymkode: ac592...447 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #17 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Litt usikker på følelsene mine rundt dette, men hva hadde dere syntes om at kjæresten deres dro på hytta til ekskona med deres felles barn? Altså uten henne, da.. Hytteturer i helger og langhelger, ferier osv. (Det var deres felles hytte før skilsmissen.) Hun har gitt klar beskjed at JEG får ikke være med der. Altså verken jeg eller mine barn. Hadde det vært greit? Anonymkode: 1dd46...12f Med fellesbarn så er selvfølgelig dette helt greit. Moren er en del av pakken. Anonymkode: 43e06...8a4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #18 Skrevet 8. mai 2021 Kjæresten din er vel voksen nok til å bestemme selv? Anonymkode: d1475...1bd 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #19 Skrevet 8. mai 2021 Jeg er skilt og har to barn med ex mannen min. Han har ny kjæreste, jeg ikke. Hytta er 100% min og barna skal arve den. Jeg er ofte på hytta med og uten barn. Mannen og hans kjæreste har ingen ting der å gjøre. Når han skal på hyttetur med barna (og evt kjæresten sin), leier han hytte et annet sted. Helt uaktuelt at han skulle låne hytta mi, selv når han er med barna. Nå må det sies at han var utro mot meg med den nye kjæresten sin, så ja, har nok litt ekstra behov for at de holder seg borte fra meg og mitt. Anonymkode: 9f26b...045 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #20 Skrevet 8. mai 2021 Kjekt å vite at der har de kost seg både med og uten klær. Nei, jeg ville ikke likt det. Slutt er slutt. De burde funnet en annen hytte og latt eksen ha hytta i fred. Skal du være med der de har hatt seg både her og der, og bli påminnet deres koselige ferier? Anonymkode: 9b039...f2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå