AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Jeg fulgte 1 åringen min til legen i dag, legekontoret ligger på ett kjøpesenter. Da jeg ble ferdig med legetime stod vi å ventet på heisen. Der stod også en gjeng ungdommer gutter i 13-14 års alderen. De stod å tøyset, hylte og ropte. Jeg gikk inn i heisen med barnevogna, da den kom. De 4-5 ungdommene ville også inn i heisen med meg, men da sa jeg høflig "dere må vente, det er bare lov med 1 om gangen i heisen". Dette stod også på heisdøra. Da ropte den ene "hore" de to andre stod å trykket på heisknappen slik at døra ikke gikk igjen. Jeg synes det var veldig ubehagelig, deg var en gjeng på 4-5 ungdommer, de var høylytte og jeg følte meg utrygg. Synes også det var ekstra ubehagelig at barnet mitt var med. Jeg valgte å ignorere dem, til slutt gikk døra igjen. Jeg vet ikke om jeg gjorde det rette? Hvem kan man si ifra til i slike situasjoner? Anonymkode: 6d21b...9f7 6
Mezzosoprena Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 Du følte deg utrykk pga 13-14 år gamle barn? Det er bare å snakke normalt voksent til dem, gi beskjed om at de skal oppføre seg og forlate stedet. 19
Ullvott Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 Kjøpesenteret har kanskje en informasjonsskranke eller et senter-kontor? Det er i alle fall informasjonen eller senterledelsen som må få beskjed dersom det er forhold som oppleves som problematisk på stedet. 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 7. mai 2021 Teatrica skrev (3 minutter siden): Du følte deg utrykk pga 13-14 år gamle barn? Det er bare å snakke normalt voksent til dem, gi beskjed om at de skal oppføre seg og forlate stedet. Hva er galt med det? Ofte er disse tenåringene store og sterke og de i tillegg viser en slags utagerende atferd så er det klart at ts blir redd! Anonymkode: f7581...e00 126
solmåneogstjerner Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 (endret) Jeg ville sagt ifra til vekter eller informasjonen. Skjønner godt at du syntes det var ekkelt. Endret 7. mai 2021 av solmåneogstjerner 38
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 Å snakke tilbake til slike undermennesker, ville jeg ikke gjort alene som kvinne. Du risikerer å bli slått, angrepet med kniv, skubbet utfor et eller annet - eller lignende. Barn er ingen hindring! Jeg hadde kontaktet ledelse og vakttjeneste på aktuelt kjøpesenter og bedt de ta tak i avskummet med én jævla gang - i vesten er slik atferd totalt uakseptabel, og SKAL IKKE RESPEKTERES. Men det gjør mange nordmenn - helt forjævlig å tenke på. Anonymkode: c1745...068 43
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #7 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å snakke tilbake til slike undermennesker, ville jeg ikke gjort alene som kvinne. Du risikerer å bli slått, angrepet med kniv, skubbet utfor et eller annet - eller lignende. Barn er ingen hindring! Jeg hadde kontaktet ledelse og vakttjeneste på aktuelt kjøpesenter og bedt de ta tak i avskummet med én jævla gang - i vesten er slik atferd totalt uakseptabel, og SKAL IKKE RESPEKTERES. Men det gjør mange nordmenn - helt forjævlig å tenke på. Anonymkode: c1745...068 Støtter dette. Prater du mot disse, ville de slått deg ned. Anonymkode: 58dbb...2d5 21
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #8 Skrevet 7. mai 2021 Ville gått i en informasjonsdisk og sagt fra, kjøpesenteret ønsker ikke å ha sånne folk der, og de har vektere som kaster dem ut uten å blunke. Du kan også kontakte nå i etterkant og si fra og gi en beskrivelse av dem, sånn at de hiver dem ut neste gang de kommer. Anonymkode: ab646...305 9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #9 Skrevet 7. mai 2021 Opplevde nesten det samme, men jeg er trassig og barnslig så jeg viste finger og sa jævla drittunger, gikk ned på deres nivå på 123 gitt. Men heisen fikk jeg for meg selv, dette var før covid,men det var ikke plass fysisk til flere. Skal sies at jeg er 180 cm og har typisk resting bitch face så vet jeg kan skremme 😅. Anonymkode: 9d530...228 17
Gjest Mysticgirl Skrevet 7. mai 2021 #10 Skrevet 7. mai 2021 Teatrica skrev (1 time siden): Du følte deg utrykk pga 13-14 år gamle barn? Det er bare å snakke normalt voksent til dem, gi beskjed om at de skal oppføre seg og forlate stedet. 13-14 gamle ungdommer kan voldta og drepe deg, så at hun følte seg utrygg kan jeg godt skjønne. Ikke alltid det nytter å snakke til dem heller 😏
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #11 Skrevet 7. mai 2021 Teatrica skrev (1 time siden): Du følte deg utrykk pga 13-14 år gamle barn? Det er bare å snakke normalt voksent til dem, gi beskjed om at de skal oppføre seg og forlate stedet. Du har kanskje ikke så mye erfaring med utagerende og aggressive tenåringer? Selvfølgelig kan de gjøre en utrygg, særlig når de er en gjeng. Anonymkode: ce56b...f05 31
Mezzosoprena Skrevet 7. mai 2021 #12 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har kanskje ikke så mye erfaring med utagerende og aggressive tenåringer? Selvfølgelig kan de gjøre en utrygg, særlig når de er en gjeng. Anonymkode: ce56b...f05 Jeg bor vel heldigvis på riktig sted 🤣
Hannah80 Skrevet 7. mai 2021 #13 Skrevet 7. mai 2021 Teatrica skrev (1 time siden): Du følte deg utrykk pga 13-14 år gamle barn? Det er bare å snakke normalt voksent til dem, gi beskjed om at de skal oppføre seg og forlate stedet. Broren min, en voksen mann, ble ranet for noen år siden. Av en gjeng med 13-14 år gamle gutter. Han ga fra seg lommeboka med én gang. Svarer man tilbake eller nekter, så har man plutselig en kniv fektende foran seg. 29
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #14 Skrevet 7. mai 2021 Teatrica skrev (Akkurat nå): Jeg bor vel heldigvis på riktig sted 🤣 Det kan jo være, men da syns jeg man kan holde kjeft om hvordan andre kan oppleve det https://www.nettavisen.no/nyheter/ble-ranet-av-ungdomsgjeng-en-av-guttene-tok-fram-en-kniv-og-la-den-pa-laret-sitt/s/12-95-3423906041 Anonymkode: ce56b...f05 17
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #15 Skrevet 7. mai 2021 Jeg hadde nok ikke klart meg (desverre) fra å gå ned på deres nivå og klikke helt. Men jeg syns din måte å håndtere det på er bedre. Det beste er nok å overse, særlig når du har med deg barn. Dersom du ønsker å konfrontere dem en annen gang, sørg for at det er vitner rundt deg. Gjerne en sterk mann i umiddelbar nærhet. Sånn ellers for sikkerhet, tror jeg heisen evt har en nødknapp? Anonymkode: f8920...aa1 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #16 Skrevet 7. mai 2021 Teatrica skrev (1 time siden): Du følte deg utrykk pga 13-14 år gamle barn? Det er bare å snakke normalt voksent til dem, gi beskjed om at de skal oppføre seg og forlate stedet. Det handler ikke bare om å føle seg utrygg. Hun sto med en 1 åring, og det er ikke noe morsomt å bli kalt hore. Anonymkode: f8920...aa1 17
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #17 Skrevet 7. mai 2021 Var det sånn at disse ungdommene sto i kø for å ta heisen? Anonymkode: cca05...b9f 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #18 Skrevet 7. mai 2021 Kanskje tatt opp telefonen, filmet dem og true med å ringe politiet. Anonymkode: 9fbbd...06a 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #19 Skrevet 7. mai 2021 Det beste er å ikke gjøre noe, yter man motstand så risikerer man å bli knivstukket eller banket opp og i verste fall anklaget for rasisme hvis ungdommen er av rette sorten. Anonymkode: 7bddd...82d 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #20 Skrevet 7. mai 2021 Rist det av deg. Ungdommer skal ofte bare tøffe seg. De vet sikkert ikke hva en hore betyr en gang Anonymkode: 499ee...914 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå