AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Jeg har jobb, den er krevende, starter i tillegg rundt 05.00 om morgenen (lang reisevei) og er hjemme ca 17.30 hver dag. Slik har jeg holdt på lenge, og er sliten. Ser meg derfor om etter ny jobb, jeg søker og kommer på intervju, det har gått i ett fra tidlig morgen til sent på ettermiddag, pakker ekstra skift i bag og skynder meg til intervjuet. Intervjuet gikk bra, men var nok litt preget av at jeg var litt sliten. På slutten av intervjuet ( noe jeg aldri har opplevd tidligere) løp to av de som intervjuet meg ( veldig unge) nesten fnisende ut. Mulig de synes jeg svarte helt håpløst på spørsmålene jeg ble stilt, men er da vant til at mennesker behandler meg med respekt også i arbeidslivet. Nå er jeg skikkelig lei meg og bare må få det ut. Ikke kan jeg ringe og gi høflig beskjed heller, det passer seg ikke og høres bare bittert ut. Anonymkode: 2e18e...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 Eh..... Hadde ikke takket ja til et eventuelt tilbud. Merkeligste jeg har hørt. Anonymkode: a05e7...032 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh..... Hadde ikke takket ja til et eventuelt tilbud. Merkeligste jeg har hørt. Anonymkode: a05e7...032 Enig, den var ny også for meg. Anonymkode: 2e18e...5f3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 Synes du kan ringe/ sende e-post og si at du ønsker å trekke søknaden din ettersom bedriften ikke svarte til dine forventninger. Anonymkode: 5db89...a56 12
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 I all verden! Hva slags oppførsel er nå det da? Anonymkode: 50e1b...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 Er du sikker på at de lo av deg da? Anonymkode: 85ae8...c11 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #7 Skrevet 7. mai 2021 Veldig lite profesjonelt! Hva sa de andre som satt igjen da? Anonymkode: 39739...dc2 3
Mezzosoprena Skrevet 7. mai 2021 #8 Skrevet 7. mai 2021 De snakket sikker om noe seg i mellom som gjorde at de begynte å fnise - hvorfor skulle det dreie seg om deg? 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #9 Skrevet 7. mai 2021 Teatrica skrev (1 minutt siden): De snakket sikker om noe seg i mellom som gjorde at de begynte å fnise - hvorfor skulle det dreie seg om deg? Om det er dette som er forklaringen er det nesten mer uproft enn om de fikk latterkrampe av en filleting, under et intervju skal fokuset være på intervjuobjektet, en sitter ikke og slarver seg i mellom. TS: det kan være så enkelt at de har hatt latterkrampe for noe helt tåpelig før intervjuet, og at et blikk dem i mellom var nok til å sette i gang igjen. Uansett synes jeg de burde ha forklart seg etterpå. Gjorde de det, eller ble de bare borte til du hadde gått? Ville vurdert og gitt en tilbakemelding på at du syntes situasjonen ble ubehagelig og at du er usikker på om dette er en bedrift du ønsker å jobbe i. Anonymkode: 77379...d98 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #10 Skrevet 7. mai 2021 Teatrica skrev (4 minutter siden): De snakket sikker om noe seg i mellom som gjorde at de begynte å fnise - hvorfor skulle det dreie seg om deg? Man snakker da ikke sammen om irrelevante ting på et intervju og begynner å fnise.. Anonymkode: a2964...17c 2
stan Skrevet 7. mai 2021 #11 Skrevet 7. mai 2021 Veldig uvanlig. Jeg deltar på mange intervjuer, det hender at vi ler sammen med kandidater særlig om personkjemien er god. Aldri opplevd noen kandidater det er noe å le av, enkelte vi blir oppgitte over og synes synd på. Jeg ville bare droppet det hele. Hvis du får et tilbud, så spør: "Hva var det for noe?" 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #12 Skrevet 7. mai 2021 Takk for svar, jeg er ganske sikker det dreide seg om meg. Det er siste gangen jeg går på jobbintervju sliten, er lei meg. Anonymkode: 2e18e...5f3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #13 Skrevet 7. mai 2021 stan skrev (1 minutt siden): Veldig uvanlig. Jeg deltar på mange intervjuer, det hender at vi ler sammen med kandidater særlig om personkjemien er god. Aldri opplevd noen kandidater det er noe å le av, enkelte vi blir oppgitte over og synes synd på. Jeg ville bare droppet det hele. Hvis du får et tilbud, så spør: "Hva var det for noe?" Fikk avslag, det var over 80 søkere-jeg var en av fire på intervju. Vurderer å ringe og gi høflig beskjed. Anonymkode: 2e18e...5f3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #14 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Veldig lite profesjonelt! Hva sa de andre som satt igjen da? Anonymkode: 39739...dc2 Hun bare viste meg runt og spurte om jeg kunne starte tidligere, noe jeg bekreftet. I dag kom avslaget, det var da jeg tenkte meg skikkelig om og husket den episoden. Anonymkode: 2e18e...5f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå