Gå til innhold

Dere som har fått lån på ca 4 millioner, hvor høy inntekt har dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

U/t

Anonymkode: 5600f...bbf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage????

Anonymkode: 9c149...3d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde inntekt på 850 000 totalt 

Anonymkode: f3401...979

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde inntekt på 850 000 totalt 

Hvor romslig følte du at økonomien deres var da?

Jeg er bekymret for at jeg skal føle at vi har alt for mye utgifter, da vi har det ganske romslig i dag (iknow luksusproblem). 

AnonymBruker
Skrevet

Mener du fire mill på to personer eller én?

Anonymkode: c3290...127

AnonymBruker
Skrevet

Vi tok opp lån på 3,9mill i fjor, tjener ca 1,6mill til sammen og har det veldig romslig . Vi kommer mest sannsynlig til å doble boliglånet i løpet av året 

Anonymkode: 84626...03a

AnonymBruker
Skrevet

Vi ble tilbudt lån på 4 og jeg mener banken IKKE tok høyde for framtidige barn, renteendringer etc. Tjente 900 000 kr totalt.

Anonymkode: 5c264...eae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor romslig følte du at økonomien deres var da?

Jeg er bekymret for at jeg skal føle at vi har alt for mye utgifter, da vi har det ganske romslig i dag (iknow luksusproblem). 

Vi valgte å kjøpe for under, 3,5mill, synes det var mer enn nok, nå har vi faktisk nok til å kose oss for, barn etc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk 3,85m alene, tjener totalt 760-860k i året.

Anonymkode: 87fd5...262

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mener du fire mill på to personer eller én?

Anonymkode: c3290...127

Det er ikke relevant egentlig 😊 lurer bare på åssen inntekt de som fikk 4 mill i lån har, uavhengig om de er en eller to.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi ble tilbudt lån på 4 og jeg mener banken IKKE tok høyde for framtidige barn, renteendringer etc. Tjente 900 000 kr totalt.

Anonymkode: 5c264...eae

Dette syns jeg er relevant og. Vi har planer om familieforøkelse, og er veldig redd for at det blir ekstremt trangt økonomisk med 4 mill i lån, banken ville til og med tilby oss mer, men ba de om å sette ned inntekten min litt, da jeg har planer om å redusere stillingen min litt. Vi tjener samme som dere.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke relevant egentlig 😊 lurer bare på åssen inntekt de som fikk 4 mill i lån har, uavhengig om de er en eller to.

Selvfølgelig er det relevant 😅

Anonymkode: 95a47...fe7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det i år. I fjor hadde jeg årsinntekt på ca 820 000 og i år på 975 000, men jeg valgte å leie og anse boligmarkedet

Anonymkode: aa59d...68b

AnonymBruker
Skrevet

vi fikk lån på 3,9 med 1,2 i samlet inntekt i 2017. Nå har vi 3,2 i lån og tjener 1,5. Har det meget romslig.

Anonymkode: 1b25d...0fb

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min og mannen har det, de har samlet inntekt på 1,5. 

Anonymkode: b7b13...a40

Skrevet (endret)

Feilposting 

Endret av tirben
AnonymBruker
Skrevet

Husleie, eiendomsskatt, kommunale avgifter er utgifter som kan variere svært ut i fra bolig/bosted, så ta det også i betraktning før du bestemmer deg for hva du tror dere tåler. 

Anonymkode: cf1df...39f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har to barn og lån på 4.2. Ingen billån eller studielån. Inntekt på ca 900 000. Har grei økonomi. :)

Anonymkode: 378c5...66d

Skrevet

En vanlig sånn tommelfingerregel på relativt høy inntekt er lån 5 x inntekt. Men å spørre om hva man får i lån utelukkende ut fra inntekt, gir ingen mening. Banken ser jo også på en rekke andre faktorer som er med på å øke kostnader for husholdninger, samt tidligere økonomisk atferd (betalingsanmerkninger, tidligere betjening av lån, annen gjeld, osv). Og hvor mye egenkapital man kan spytte inn i lånet er selvfølgelig viktig..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi vi har inntekt på 1,2 mill til sammen kanskje og lån på 2,4 og føler vi har alt for mye lån. Skal sies vi har billån og studielån også. 

Anonymkode: f265e...a3a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...