Gå til innhold

Skal snart bli onkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg skal altså ganske snart bli onkel (ja ja, da kan jeg endre brukernavnet mitt litt...)

Jeg har jo noen ideer, men er det noen her som enten har gitt en gave eller fått noe som ble satt stor pris på? Ingen vet om det blir jente eller gutt og det er første barn i den familien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med f.eks. barnebestikk i sølv? Der kan det også etterhvert graveres inn både navn og fødselsdata. Kan dog ikke brukes med engang riktignok, men blir satt stor pris på av såvel foreldre som de små i en årrekker!

Skrevet

En fin innbundet eventyr eller barnesang bok

Sparebøsse i sølv/sølvplett

Fotoalbum med pynt i sølv slik at det kan settes inn bilder av den små

Baby bruksanvisning. Kanskje mer en morogave til de voksne.

En sånn babybok hvor foreldrene kan skrive inn ting om babyen, lime in bilder, hårlokk osv. slik at det blir som en slags minnebok. De fleste bokhandlere har slike.

Skrevet

Penger på bok. Det beste du kan gi barnet. Hvilken femtenåring, eller voksen bryr seg om en ting i sølvplett.............

Skrevet

Takk for nyttige forslag.

Tenker jeg satser på den boken som en fødselsgave (foreldrene tar slik humor), så skal det bli mer seriøst ved dåpen. Er enig i at penger på en bankbok er fint (det fikk jeg også - de ble "frigjort" ved konfirmasjonen og jeg hadde mye glede av de), men jeg antar besteforeldrene tar ansvaret for akkurat den saken.

Skrevet

Eller en fin uro som an henge over senga?

Eller et kortklipt lammeskinn (deilig å ha både i vogna og i senga).

Eller en Babybjørn bæresele.

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Jeg kan jo ikke svare for andre enn meg selv, men rent personlig synes jeg alle sølvtingene jeg fikk ved fødsel, dåp og konfirmasjon er det minst nyttige jeg noengang har fått... Ikke kan det brukes til noe, ikke er det pent og ikke kan jeg for skams skyld rydde det helt bort heller... De mente det jo godt de som gav det.

De to gavene jeg fikk som liten som jeg derimot har slitt i filler, men som jeg fortsatt setter stor pris på og tar frem innimellom, er en samling av Astrid Lindgren-bøker og en samling med klassiske eventyr. Det ville jeg anbefale.

Andre typer bøker som passer er jo feks Torbjørn Egner sine. Eventuelt lydbøker, eller hva med video/DVD med filmatiseringene av Lindgren?.

Skrevet

Men jeg synes slike ting er mer til dåp/navnedag/jul el. Ikke til velkommen-til-verden gave.

Skrevet

Jeg liker forslaget om Babybjørn bæreselen. Foretrekker å gi presanger som kan brukes hver dag. Tenker den kan passe dåpen. Dessuten ville det glede meg å ta noen bilder av faren i det utstyret :sjarmor:

Gjest Madeleine
Skrevet

Klær til den lille og et godt. søtt teppe?

Noen forslag fra meg bare ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...