Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått innvilget lån fra husbanken, ønsker å legge inn bud på en leilighet NÅ! 
Men så står det jo at megler skal kontakte boligkontoret etter jeg har lagt inn bud for finansieringsbevis.. Kan jeg bruke annen dokumentasjon som bevis? Jeg har jo papirer på at lån er innvilget, eller skjermbilde av det. 
Noen som kan mer om dette? Eller er det slik at jeg bare kan legge inn bud mellom 0900-1400? 

Anonymkode: 419b5...919

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok skjermbildet av lånebeviset mitt. Dette holdt sa megleren som jeg kjøpte av.

Anonymkode: 11bcf...27e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tok skjermbildet av lånebeviset mitt. Dette holdt sa megleren som jeg kjøpte av.

Var det husbanken og hvor lenge siden?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var det husbanken og hvor lenge siden?

Husbanken ja. 2 år siden. 

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp kjøpt med lån fra husbanken selv. Det sto veldig tydelig i lånebeviset mitt at husbanken måtte kontaktes før bud ble gitt.

Dette fordi de må godkjenne den boligen, å de må være sikre på at de har midlene. 

Var hvertfall det det sto hos meg. Men vet ikke om de opererer forskjellig.

Men når jeg hadde fått klarsignal var det bare å gi bud.

Anonymkode: faa1b...74b

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vis megler hvor mye du kan kjøpe for i alle fall. 

Anonymkode: f2c07...496

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg gi bud nå om jeg ønsker? Det er visning neste uke

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nettopp kjøpt med lån fra husbanken selv. Det sto veldig tydelig i lånebeviset mitt at husbanken måtte kontaktes før bud ble gitt.

Dette fordi de må godkjenne den boligen, å de må være sikre på at de har midlene. 

Var hvertfall det det sto hos meg. Men vet ikke om de opererer forskjellig.

Men når jeg hadde fått klarsignal var det bare å gi bud.

Anonymkode: faa1b...74b

Har fått klarsignal fra husbanken. De har sett annonsen og alt, men det står at megler skal ringe husbanken etter jeg har gitt bud for finansieringsbevis. På et nummer jeg selv prøvde å ringe hvor jeg kom til svarer at de hadde åpent fra 9-2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan jeg gi bud nå om jeg ønsker? Det er visning neste uke

Jeg ville ikke gitt bud før jeg hadde sett boligen på visning. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ville ikke gitt bud før jeg hadde sett boligen på visning. 

Har sett boligen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har sett boligen

Har du hatt privat visning?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har fått innvilget lån fra husbanken, ønsker å legge inn bud på en leilighet NÅ! 
Men så står det jo at megler skal kontakte boligkontoret etter jeg har lagt inn bud for finansieringsbevis.. Kan jeg bruke annen dokumentasjon som bevis? Jeg har jo papirer på at lån er innvilget, eller skjermbilde av det. 
Noen som kan mer om dette? Eller er det slik at jeg bare kan legge inn bud mellom 0900-1400

Jeg holdt på å miste leiligheten min fordi saksbehandleren min i husbanken ikke var tilstede da megler ringte🙈 Heldigvis var det ingen som bød høyere. Kunne ikke vise finansieringsbeviset da det sto hvor mye jeg hadde fått innvilget å bruke på bolig der. Det skal jo ikke de se. 

Men nå jobber jo meglere som regel på dagtid og da. Selvsagt kan du legge inn bud når som helst. Om noen legger inn bud klokken 22 for eksempel, får jo ikke megler ringt banken/ husbanken før dagen etter uansett.

Anonymkode: ca3a9...de0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte sende prospektet/annonsen til kommunen før jeg bydde og de var oppdatert i budrunden. Megler var og informert om at jeg finansierte med startlån.

Anonymkode: c5b6f...352

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...