Gå til innhold

Hva skal dere barnefamilier på 17.mai?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Reise til besteforeldre på annen kant av landet. Vi feirer hjemme hos dem. 

Anonymkode: 3d18a...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vårt barn er så liten enda at han forstår ikke noe av 17 mai, men vi skal tilbringe dagen hos oldeforeldrene hans, sammen med barnets farmor. Det blir reker til servering og kake. Senere på kvelden koker vi nok noen pølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Følge Minecraft-toget.

Se på kongefamilien etc på TV.

Kose oss med god mat og drikke.

Anonymkode: df16d...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine og bror min kommer over på 17 mai buffe, som jeg og mannen min lager sammen med ungene:)  Skal en tur til byen og se i parken ved lille Lungegårdsvann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine er bare 2,5 år og 3 måneder, så har ingen formening om hva de går glipp av med 17.mai i år, heldigvis! Synes det er en flott dag for barna og gleder meg til vi kan feire vanlig igjen og barna mine kan ta del 😄

I år blir det nok is og kanskje middag og besteforeldre. Mannen min jobber kveld, så han blir kanskje med litt på formiddagen. Håper på finvær så vi kan sitte ute 🤞

Anonymkode: 24a04...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her arrangerer kommunen biltog. Så vi skal pynte bilen og kjøre i tog. Så skal vi pynte hjemme, spise rømmegrøt, spekemat, vannkringler, is og pavlova. Mine foreldre kommer på besøk 🙂 har 3 barn.

Anonymkode: b09c9...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Wow! Restaurant? Hvor i landet er de åpne?

Anonymkode: c3bb1...32d

I hele Norge, bortsett fra Bærum, Drammen, Lier, Lillestrøm, Lørenskog, Nordre Follo, Rælingen, Ullensaker og Ås... 🤔

Stor sjanse for at denne personen ikke bor i en av disse kommunene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irja skrev (19 minutter siden):

I hele Norge, bortsett fra Bærum, Drammen, Lier, Lillestrøm, Lørenskog, Nordre Follo, Rælingen, Ullensaker og Ås... 🤔

Faktisk åpne i Ullensaker nå ;)

Anonymkode: 0e7de...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irja skrev (41 minutter siden):

Stengt i OSLO også gitt.

Anonymkode: 692ec...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal spise frokost sammen med familien. Så blir det litt leker i nabolaget. Vi gjorde det samme i fjor. Det er minst en meter avstand mellom familiene og vi har kjøpt inn premier til egne barn. I år har vi samkjørt litt mer, siden en del av barna er i samme kohort og det nå er litt klarere regler for hva som er greit og ikke. Det var stor suksess i fjor, så vi gleder oss til i år og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får besøk av et vennepar med barn. Ungene er i samme kohort som mine. Så vi regner det som trygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skal på restaurant med noen venner, ellers skal vi ha is og forskjellige leker hjemme med ungene. Muligens gå i et lite lokaltog med naboungene som i fjor.

Anonymkode: c2c00...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som forelder, så hater jeg 17.mai og gleder meg til barnet blir stor nok til å ikke ville gå i tog/tivoli. Men for barnets del må vi jo likevel gjøre noe i år også. Blir vel en kosedag med god mat og noe godt, med ei venninne og hennes barn.

Anonymkode: 97158...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, nå er ikke ungen vår 1 år en gang så han vil ikke få så mye ut av det. Men vi har lyst å reise til byen og ta en softis, gå litt rundt, møte familie med god avstand, også reise hjem å grille etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Pga korona skal vi nok et år ingenting 🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉❤️❤️❤️ hater 17 mai! Fint konsept altså, men ingenting er verre enn å stå opp tidlig på en fridag for å gå ute i kaldt vær

Anonymkode: 494f2...645

Og i tillegg være nødt til å høre på ulyd fra diverse musikkorps.

Anonymkode: b6864...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Wow! Restaurant? Hvor i landet er de åpne?

Anonymkode: c3bb1...32d

Larvik, Sandefjord, Tønsberg

Anonymkode: a83a8...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi drar nok til broren min og familien, griller og koser oss ute i hagen om fint vær. Barna leker seg, hopper på trampoline osv. Blir ikke så mye «vanlig» 17.mai med bunad osv, vi benytter oss å tar det mer avslappet. Blir forhåpentligvis mange «normale» feiringer i årene fremover. 

Anonymkode: 90604...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Henge sammen med to andre familier med barn på ca samme alder, som vi er i kohort med ☺️ Elsker korona-17-mai! var fantastisk i fjor også, da var vi med en annen barnefamilie, bunader og god mat og prosecco og sekkeløp etc.

Anonymkode: 4e8ee...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...