Gå til innhold

Pakke mistet av Post Nord... hvordan er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte et service hos nille som var på 30% tilbud. Dette kom på ca 4500 kr.

Pakken var stor, veide 36 kilo stod det og den ble sendt med sporing med Post nord. 

Så begynte tiden å gå og pakken befant seg på et sorteringspunkt hos Post Nord i en mnd.... Til slutt fikk jeg beskjed om at pakken er borte. 

Jeg fikk pengene refundert av Nille. Men hvordan klarer PostNord å rote bort en svær eske på 36 kilo??

Min mor har brukt PostNord mye i forbindelse med jobb og sa at det var ekstremt mange ting som ble "borte". De mistenkte sterkt tyveri blant de ansatte. 

Noen som vet noe om forholdene hos Post Nord??

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å henge en pakke som skulle i retur på postkassen så avisbudet kunne ta den med (mener det er postnord), så postbudet hentet den og fikk så melding om at den var borte. Jeg vet at den ble hentet, så mistenker også tyveri. Har ikke fått tilbake noe penger enda da jeg ikke kan bevise at budet hentet den.

Anonymkode: 39dcc...5bc

Skrevet
6 minutter siden, Rucula said:

Jeg kjøpte et service hos nille som var på 30% tilbud. Dette kom på ca 4500 kr.

Pakken var stor, veide 36 kilo stod det og den ble sendt med sporing med Post nord. 

Så begynte tiden å gå og pakken befant seg på et sorteringspunkt hos Post Nord i en mnd.... Til slutt fikk jeg beskjed om at pakken er borte. 

Jeg fikk pengene refundert av Nille. Men hvordan klarer PostNord å rote bort en svær eske på 36 kilo??

Min mor har brukt PostNord mye i forbindelse med jobb og sa at det var ekstremt mange ting som ble "borte". De mistenkte sterkt tyveri blant de ansatte. 

Noen som vet noe om forholdene hos Post Nord??

De håndterer noen millioner kolli årlig, så det er nok sannsynlig at noe blir borte her og der. Pakkseddel faller av, skadet gods, og antagelig litt svinn. Men skulle tro at uærlige ansatte i fraktbransjen, enten det er PostNord, Posten, DHL eller andre, ville nok vurdert å stjele ting fra andre avsendere enn Nille? Hvis jeg skulle vært en uærlig sjel hadde jeg jaktet bedre bytte enn dilldall fra Nille. 

• Liker 2
Skrevet

Vi har hatt problemer med store pakker. Tipper det mangler helt gode rutiner i alle ledd for de ekstra store pakkene. 

Den ene stod ute i butikken der vi henter. Den var for stor til å få inn i skapet og lagerrommet var fullt. 

Så når vi skulle hente den ble den ikke funnet. 

Den ble meldt savnet av både oss og butikken. 

Neste dag ble pakken oppdaget, men siden den var satt et uvanlig sted hadde ingen sjekket den. 

En annen gang ramlet pakkseddelen av, og pallen med girkassen stod på et lager i et par måneder før den ble funnet. 

Men småpakkene virker som går greit. 

• Liker 2
Skrevet

Det finnes sikkert tyver i Postnord, det er jo bare mennesker som jobber der, og noen mennesker stjeler. 

Et servise fra Nille på 36 kilo er nok kanskje ikke det mest attraktive å stikke av med da. 

Og det som nok er enda vanligere enn tyveri på jobben er feil, både menneskelige og i datasystemer. Jeg og mange med meg har opplevd MASSE feil med Postnord, det er jo nesten et mirakel at de enda ikke har klart å miste noen av pakkene mine spør du meg.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg bestilte noen nye topper fra Zalando i begynnelsen av april, men det varte og det rakk uten at noen pakke dukket opp. Sporingen viste at den hadde reist rundt litt, men den dukket altså aldri opp hos meg. Etter noen uker fikk jeg epost fra Zalando med beskjed om at de krediterte meg beløpet (kredittnota vedlagt) fordi transportøren hadde rapportert at pakken var forsvunnet under transport.

En uke senere, i dag faktisk, fikk jeg plutselig en pakke i postkassen hjemme. Knøvlet nedi. Det var de fire toppene jeg hadde bestilt for fem uker siden. Pakken var åpenbart funnet og bragt frem til adressaten (jeg hadde bestilt hjemlevering til kr 25,- derfor slapp jeg å gå og hente den på utlev.sted).

Nå har jeg sendt en melding til Zalando og spurt hva jeg skal gjøre med de toppene. Jeg har jo allerede bestilt de på nytt og mottatt dem. Dobbelt opp.

PostNord er noen rotehuer, det er helt sikkert. Men bra at de sendte den når den dukket opp da...

Så TS; det kan hende serviset dukker opp en eller annen gang.... (men godt du har fått pengene tilbake i alle fall)

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (28 minutter siden):

De håndterer noen millioner kolli årlig, så det er nok sannsynlig at noe blir borte her og der. Pakkseddel faller av, skadet gods, og antagelig litt svinn. Men skulle tro at uærlige ansatte i fraktbransjen, enten det er PostNord, Posten, DHL eller andre, ville nok vurdert å stjele ting fra andre avsendere enn Nille? Hvis jeg skulle vært en uærlig sjel hadde jeg jaktet bedre bytte enn dilldall fra Nille. 

hehe godt poeng ;)

Er bare så sinnsykt irriterende da jeg ville ha dette service! og jeg fatter ikke hvordan man rote bort en så svær pakke. p

AnonymBruker
Skrevet

Her legger Postnord pakkene rett utenfor døren på gata. I en by. Forsvinner endel ja.. De burde skiftet navn til JokerNord. 

Anonymkode: 75493...e96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye rart der, altså.

Jeg fikk en gang sms om at pakke var levert i postkassen, men der var den ikke. Tok kontakt med PostNord som var heelt sikre på at budet hadde levert i rett kasse. Kontaktet så avsender og fikk tilsendt ny vare, denne gang med henting på utleveringssted. Noen uker senere dukket den opprinnelige pakken opp i postkassa, da var den skitten og fæl, så ut som at den kanskje hadde ligget og samlet dritt i dørken på en bil. Fikk returlapp fra avsenderen som jeg klistret på så fikk de den i retur.

Anonymkode: 744f5...a83

• Liker 1
Skrevet

Kanskje serviset mitt ligger her 😂

6FBA387A-9F2C-43D5-8A7C-D68B3B465618.png

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (3 minutter siden):

Post nord rotet vekk et dekk på felg for meg, kanskje det og bare datt av en plass 😁

Anonymkode: 37112...e55

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (5 minutter siden):

Så du bestilte egentlig et stort puslespill? 

Anonymkode: 90d1f...e17

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du bestilte egentlig et stort puslespill? 

Anonymkode: 90d1f...e17

?

AnonymBruker
Skrevet

Det er et eller annet som ikke stemmer med dem. Jeg fikk sms om at pakken min var levert mens jeg var hjemme, så jeg gikk for å hente den umiddelbart men den var ikke der. Skjønner ikke at budet kan slippe unna med sånt.. fikk heldigvis penger tilbake fra leverandøren.

Anonymkode: 6a1a1...5dd

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er et eller annet som ikke stemmer med dem. Jeg fikk sms om at pakken min var levert mens jeg var hjemme, så jeg gikk for å hente den umiddelbart men den var ikke der. Skjønner ikke at budet kan slippe unna med sånt.. fikk heldigvis penger tilbake fra leverandøren.

Anonymkode: 6a1a1...5dd

Men det er jo sabla synd hvis leverandørene skal ta regningen for PostNord's cowboyvirksomhet. De betaler jo for en tjeneste, med sporing tilogmed!!  

PostNord bør dekke dette

Endret av Rucula
Skrevet
Rucula skrev (8 minutter siden):

Men det er jo sabla synd hvis leverandørene skal ta regningen for PostNord's cowboyvirksomhet. De betaler jo for en tjeneste, med sporing tilogmed!!  

PostNord bør dekke dette

De har nok en form for ordning/forsikring på det altså. Bare lettere at butikken refunderer kjøpet, så tar de det med Postnord.

AnonymBruker
Skrevet

Det er uærlige ansatte på terminalene og i bilene! Før jul fikk jeg feil pakke utlevert, min pakkelapp var tydeligvis klistret oppå en annen pakke som skulle i retur til en butikk... postnord brukte to uker på å undersøke saken og så bortforklare seg, så jeg sendte mail til nettbutikken jeg hadde handlet i, og før postnord var ferdig med å bortforklare seg hadde jeg en ny pakke ekspresslevert på døren min fra nettbutikken, gratis!

Anonymkode: 6b932...132

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...