AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Har søkt ca 50 jobber nå i vår, de fleste relevant til min utdannelse og hvor ønsket kvalifikasjon er minst en bachelorgrad. Jeg har en master, B-snitt (jevnt fordelt over A, B og C) og hadde en relevant deltidsjobb. De jeg får svar fra som også gir tilbakemelding sier jeg er overkvalifisert. Kan jeg søke og ikke si noe om at jeg har en mastergrad? Har vitnemål etter bacheloren også, så synes det er kjipt å ikke få jobber jeg virkelig ønsker meg bare fordi "jeg var så dum å ta en master". Anonymkode: 87783...049
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har søkt ca 50 jobber nå i vår, de fleste relevant til min utdannelse og hvor ønsket kvalifikasjon er minst en bachelorgrad. Jeg har en master, B-snitt (jevnt fordelt over A, B og C) og hadde en relevant deltidsjobb. De jeg får svar fra som også gir tilbakemelding sier jeg er overkvalifisert. Kan jeg søke og ikke si noe om at jeg har en mastergrad? Har vitnemål etter bacheloren også, så synes det er kjipt å ikke få jobber jeg virkelig ønsker meg bare fordi "jeg var så dum å ta en master". Anonymkode: 87783...049 Hvorfor mener du at du var dum som tok master? Anonymkode: 3009e...ce8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 Slik er det dessverre i min bransje. Kravet er minimum bachelor og når folk med master er dyrere blir valget enkelt når de kan gjøre samme jobben. ikke vits i å la være å si noe, de vil jo se det på papirene dine uansett? Anonymkode: 66fff...add 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå