Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest the1andonly
Skrevet

Har en baby på 3,5 måned og 7,7kg. Søvnen har vært vanskelig fra dag 1 og varierer veldig. Hun har som regel sovet på fanget mitt med pupp. Av og til hvis timing er riktig kan hun sovne i vogna. Sover der kanskje 1-3 ganger om dagen. Sover oftest 20-30 min. Samsover hele natta og hun får pupp og er ikke våken på natta. Som regel ender hun på dagtid opp med å bli overtrøtt fordi jeg får henne ikke til å sove eller hun bikker over uten at jeg merker det. Da ender det ofte opp med at jeg må gå og bysse samtidig som jeg ammer. Dette er utrolig slitsomt.

3-åringen har jeg veldig dårlige minner med trilling siden jeg en periode gråt og var utslitt mens jeg trillet.  Trilling trigger meg veldig og er så redd for at det er den eneste måten å få henne til å sove og det klarer jeg ikke.

Hun har klippet tungebåndet og får sjeldent til å amme liggende og uansett uten mye kaving, styr, gråt, luft, raping. 

bruker bæresjal men hun sovner ikke lengre i det. er vel bare en periode hvor det er ekstra vanskelig nå å finne ut hvordan og når hun vil sovne. kjenner jeg er mettet på 3mnd med babytida og byssing. jeg savner ikke babytida med 3åringen. jeg skulle ønske man kunne hoppet over babytida og fått en 1åring. Jeg koser meg sjeldent. Synes mest det er kjedelig og slitsomt med babytida. får ikke gjort noe husarbeid, forefallende arbeid. Når hun sover så må jeg slappe av, spise, dusje for å klare å holde hodet kaldt. Må også lade opp til 3åringen kommer hjem.

vurderer å kjøpe sånn soveslynge med motor som bysser ungen til sikkert 5000 totalt.. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette.. tips? støtte?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange «30-minutters barn» der ute, det finnes til og med en egen Facebook gruppe for det (anbefales). Min jente sov også kun 30-minutters lurer i bevegelse, og kun i bæresele. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den bæreselen. 

Flere jeg kjenner har hatt stor suksess med slyngevugge med motor. Jeg hadde den også, men min jente likte den kun til en lur om morgenen. Men litt hjelp er jo også hjelp:) verdt et forsøk tenker jeg!

Ellers vil jeg anbefale Huckleberry app’en, den hjalp meg veldig ifht struktur og sikre at hun ikke ble overtrøtt. 

Anonymkode: b8316...abf

Gjest the1andonly
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er mange «30-minutters barn» der ute, det finnes til og med en egen Facebook gruppe for det (anbefales). Min jente sov også kun 30-minutters lurer i bevegelse, og kun i bæresele. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den bæreselen. 

Flere jeg kjenner har hatt stor suksess med slyngevugge med motor. Jeg hadde den også, men min jente likte den kun til en lur om morgenen. Men litt hjelp er jo også hjelp:) verdt et forsøk tenker jeg!

Ellers vil jeg anbefale Huckleberry app’en, den hjalp meg veldig ifht struktur og sikre at hun ikke ble overtrøtt. 

takk for svar!!! hva heter facebookgruppa?? skal sjekke appen! har tenkt det hadde vært fint å sjekke om det er noe rutiner og mønster  i soving hennes

AnonymBruker
Skrevet
the1andonly skrev (1 time siden):

takk for svar!!! hva heter facebookgruppa?? skal sjekke appen! har tenkt det hadde vært fint å sjekke om det er noe rutiner og mønster  i soving hennes

30-minutters børn (den er dansk), der er det masse tips og hente:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...