Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Fødte for fem måneder siden og har hatt null fokus på slanking disse månedene. Kosa meg med lille og spist det jeg vil. Jeg fullammer så jeg har vært heldig å ikke gått opp i vekt så jeg er tilbake der jeg var før jeg ble gravid. MEN jeg er 10-15 kilo overvektig og siden jeg går hjemme og har mye tid til turer osv så tenkte jeg nå å gjøre jobben. Vet at det ikke er anbefalt hard slanking når man ammer så derfor jeg spør her. 

Har sjekket at jeg trenger ca 2500-2600 kalorier hvis jeg ikke skulle gått ned i vekt. Når man skal ned i vekt så skal man trekke fra rundt 500kal. Men siden jeg ammer så forbrenner jeg ca 500kal om dagen som jeg får "gratis". Hvor bør jeg legge meg sånn kalorimessig for å gå ned på en forsvarlig måte? 🤔🤔 

Anonymkode: 843af...630

Videoannonse
Annonse
Gjest Albbas
Skrevet

Hvis 2500 virkelig er dagsbehovet ditt utenom amming burde du gå ned på 2500 ved fullamming. Men det er jo ikke sikkert 2500 er ditt riktige dagsbehov... 

Prøv mellom 2000 og 2500 og se hvordan det går. 2300 for eksempel? Står vekta stille etter 3-4 uker med dette må du gå lavere. 

Skrevet

Takk! Er omtrent sånn jeg har tenkt også. Har lagt meg på 2200 nå så ser vi 😄 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...