AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Barnehagen skriver at barnet skal ha fire uker ferie årlig, og tre om sommeren. De tre om sommeren er jo grei, men det er den siste jeg lurer på. Må den tas ut sammenhengende? Jeg har bare 3 uker ferie om sommeren, får ikke mer uansett hvordan jeg vrir og vender. Barnet har selvsagt fri disse ukene. Barnet vil også ha fri hele romjula, hele påskeuka osv hvert år. Han har også fri sammen med meg de aller fleste inneklemte fredager, og får små ''ferier'' her også. Vi reiser også bort ca 1 helg i måneden, da har barnet fri fredag og/eller mandag så vi får en langhelg. Blir dette sammenlagt nok ferie i løpet av et år, eller må den 4. uken også tas sammenhengende som én hel uke? Er første året i bhg, derfor er jeg usikker. Anonymkode: a8414...6de
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 Den fjerde uka må ikke tas sammenhengende. Anonymkode: bd5c9...233 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 Står det ikke i vedtektene? Evt kan du spørre styrer. I barnehagen jeg jobber er vi ganske fleksible på dette, men i barnehagen jeg hadde barna mine var det en sammenhengende uke utenom. Anonymkode: 3775b...e1a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 3 uker på sommeren og hele jula og påska er mer enn nok i henhold til reglene. Skjønner ikke helt problemstillingen, hele jula er stort sett over en uke. Anonymkode: dd27c...e80 5
Kicki_90 Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 Det varierer. Hos oss ønsker de helst at den siste uka er sammenhengende, mens i andre barnehager så er det stengt jul og påske, og dermed er foreldrene pålagt å ta ut den siste ferieuka de dagene. Det kan være greit å avklare med styrer hvordan de ønsker at den siste uka skal benyttes, om det ikke er spesifisert i vedtektene.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 Snakk med barnehagen! Jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde tatt ut den fjerde uken. Og det skjønte jeg ikke, for jeg hadde jo hatt fem, men hadde registrert det feil, og det var ikke hele uker. Og da lo vi godt, og så så vi jo at vi var godt innafor 😀 Anonymkode: 77dcb...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #7 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 3 uker på sommeren og hele jula og påska er mer enn nok i henhold til reglene. Skjønner ikke helt problemstillingen, hele jula er stort sett over en uke. Anonymkode: dd27c...e80 Ja det er jo hele påskeuken også, men siden disse ukene inneholder helligdager hvor bhg likevel er stengt lurte jeg litt på om de «teller» som ferie?😅 Er som sagt helt ny på dette. Skal spørre bhg Anonymkode: a8414...6de
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #8 Skrevet 7. mai 2021 Husk og registrer all fri (utenom sykdom) som ferie og ikke som fri. Det varierer nok fra barnehage til barnehage om den uken må tas sammenhengende, men rekner med de fleste er fleksible på det. Det skal uansett stå i vedtektene. Anonymkode: d4a5c...2c4 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #9 Skrevet 7. mai 2021 Det må hvertfall sies fra om At det er ferie minimum 14 dager før Anonymkode: 45ad8...57f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #10 Skrevet 7. mai 2021 Det står i vedtektene. Her teller jul og påske som en ferieuke, men ellers må det være en sammenhengende uke. Anonymkode: 48ad0...daf
Ulrikke Skrevet 7. mai 2021 #11 Skrevet 7. mai 2021 I veldig mange barnehager teller fri romjul og påske som en ferieuke. Ellers trenger ikke den fjerde uka tas sammenhengende. Men dette varierer, så spør i din barnehage!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #12 Skrevet 7. mai 2021 Her er bhg stengt hver eneste inneklemte dag og hver hele jule- og påskeuke, i tillegg til alle planleggingsdager så det ordner seg selv her i hvertfall.. Anonymkode: ac128...5e2 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #13 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Husk og registrer all fri (utenom sykdom) som ferie og ikke som fri. Det varierer nok fra barnehage til barnehage om den uken må tas sammenhengende, men rekner med de fleste er fleksible på det. Det skal uansett stå i vedtektene. Anonymkode: d4a5c...2c4 Ja det er viktig å registrere ferie og ikke fri. For de fleste skiller på det. Men ellers så ville jeg det opp med bhg, for det er forskjell hos forskjellige hvordan de har det. Anonymkode: e4447...727
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #14 Skrevet 7. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det er viktig å registrere ferie og ikke fri. For de fleste skiller på det. Men ellers så ville jeg det opp med bhg, for det er forskjell hos forskjellige hvordan de har det. Anonymkode: e4447...727 Registrere? Hvor da? Vi sier bare ifra at ungene ikke kommer vi🤷♀️ Anonymkode: 606af...791 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #15 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Registrere? Hvor da? Vi sier bare ifra at ungene ikke kommer vi🤷♀️ Anonymkode: 606af...791 I appen😉 registrere sykdom eller fri. Veldig greit Anonymkode: 1f991...96c 1
Herdbaws Skrevet 7. mai 2021 #16 Skrevet 7. mai 2021 Det handler vel mest om at ansatte i barnehagen skal ha ferie også i fem uker totalt. Så dersom alle skulle tatt én dag her og én dag der ville det blitt en kjip ferie for de ansatte i tillegg til at bemanningen avdelingsvis vil bli uforutsigbar og knapp. men forhør deg med barnehagen om hvordan de firetrekker at det gjøres.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #17 Skrevet 7. mai 2021 Ferie skal gies beskjed om en god stund før, litt ulikt fra barnehage til barnehage. Mange har regel på minst 14 dager før feriedager skal tas ut. Sier du fra at ungen skal ha fri en dag, blir ikke dette registrer som ferie. De fleste barnehager etterspør jo hvem som skal ha fri/ferie i jul og påskeferien, i god tid før. Disse dagene blir registrert da som ferie, men ikke dager barnehagen uansett er stengt som helligdager, plandager osv. Anonymkode: 64a5f...274 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #18 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Barnehagen skriver at barnet skal ha fire uker ferie årlig, og tre om sommeren. De tre om sommeren er jo grei, men det er den siste jeg lurer på. Må den tas ut sammenhengende? Jeg har bare 3 uker ferie om sommeren, får ikke mer uansett hvordan jeg vrir og vender. Barnet har selvsagt fri disse ukene. Barnet vil også ha fri hele romjula, hele påskeuka osv hvert år. Han har også fri sammen med meg de aller fleste inneklemte fredager, og får små ''ferier'' her også. Vi reiser også bort ca 1 helg i måneden, da har barnet fri fredag og/eller mandag så vi får en langhelg. Blir dette sammenlagt nok ferie i løpet av et år, eller må den 4. uken også tas sammenhengende som én hel uke? Er første året i bhg, derfor er jeg usikker. Anonymkode: a8414...6de Nei det er de 3 ukene sammenhengende som sommeren de andre kan tas enkeltvis MEN du må fylle ut at barnet har fravær med ferie i flere uker i forkant sånn at de kan la en ansatt få bruke en feriedag dersom noen ønsker det når det blir mulig. Kommer det en fridag i siste liten så er det ikke som ferie bare som fri. Anonymkode: 3e248...19f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #19 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): I appen😉 registrere sykdom eller fri. Veldig greit Anonymkode: 1f991...96c Jepp mykid appen er prima men tror ikke kommunale barnehager bruker den.https://mykid.no/nb Anonymkode: 3e248...19f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #20 Skrevet 8. mai 2021 Blir ikke de 5 planleggingsdagene regnet som den 4. ferieuka? Sånn var det i hvert fall når mine gikk i barnehagen (men det begynner å bli noen år siden 🙈). Anonymkode: f3669...e83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå