Gå til innhold

Pakkepostkasse - hva er vitsen?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi handler mye på nett nå i koronatider, for å unngå kjøpesentre. Vi får tilsendt med hjemlevering eller i postkassen. Derfor har vi kjøpt pakkepostkasse med stort innkast, så vi ikke trenger å hente så mange pakker på post-i-butikk. Men hva f**n er vitsen når Posten likevel ikke gidder å levere i denne postkassen? Fikk sms i dag om at "pakken var for stor, så den må hentes på utleveringssted". Det er ETT barneplagg i pakken, den er IKKE for stor! 

Har de i det hele tatt prøvd? Må man melde ny postkassestørrelse før de leverer pakker i den? 

Litt sur post dette her, merker jeg, men er det noen med erfaring med slike postkasser? Var det bortkastede penger? 

Anonymkode: 1c006...e9f

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror ikke postbudet har dem med i bilen en gang for jeg får slike meldinger selv på bittesmå pakker som garantert hadde fått plass i selv den minste postkasse. Med andre ord tror jeg ikke det er noe poeng i å anskaffe større postkasse med tanke på pakker som sendes med Posten/Bring. I den andre enden av skalaen har vi Helt Hjem. De bruker åpenbart makt for å presse pakker som egentlig er for store ned i postkassen slik at det blir nærmest umulig å få dem ut igjen. Faktisk har jeg, bokstavelig talt, vært nødt til å bruke kniv og brekkjern for å få has på noen av dem. I slike tilfeller hadde det jo fungert med større postkasse. Hvis de da ikke hadde sett muligheten for å presse enda større pakker inn der i stedet for å henge dem utenpå kassen eller på døren :ler: 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Den meldingen deres er egentlig litt misvisende. Det er ikke egentlig i postkassen at de ikke får plass til pakken, men i bilen til postbudet. Når bilen er full, så er den full. Posten burde endre ordlyden i meldingen de sender ut.

Anonymkode: 91e61...0c6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bortkastet, ja, i og med at postbudet ikke en gang tar de med seg i bilen for å sjekke om det er plass. Pakker sendes direkte til utleveringssted. 

Anonymkode: 4200c...84a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den meldingen deres er egentlig litt misvisende. Det er ikke egentlig i postkassen at de ikke får plass til pakken, men i bilen til postbudet. Når bilen er full, så er den full. Posten burde endre ordlyden i meldingen de sender ut.

Hvorfor i HELVETE har de så små biler da?!?😠

Dessuten er det nesten ingen som sender brev lenger. Så hva faen bruker de plassen i bilen til? Reklame? Fysj! 😠

Anonymkode: 66f4b...a7f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vet du, det tror jeg faktisk på! For jeg har da mottatt pakker i den ordinære postkassen tidligere der postbudet tydelig har stappet for å få den nedi. Jeg har tenkt at det kanskje er ulike postbud/ulik vilje til å få plass, men kanskje pakken rett og slett ikke blir med i bilen en gang! Kan den ikke bli med neste dag da?? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kan den ikke bli med neste dag da?? 

Burde jo egentlig vært sånn, men slik jeg har forstått systemet til Posten må alle pakker ut av sentralen iløpet av dagen (for de har ikke lagringskapasitet) så da sendes de til post i butikk istedet (som om de liksom har så mye bedre lagringskapasitet).

Jeg synes Posten er utrolig dårlige til å forutse kundenes behov, og dårlige til å planlegge for det høye volumet av pakker som er i dag. Brevpost har vært dødt i nesten femten år, og like lenge har man spådd at volumet av pakker kom til å øke voldsomt pga. netthandel, men likevel har ikke Posten klart å finne gode løsninger. Istedet har de valgt å kjøre ut post sjeldnere enn før, og så klager de over at folk trenger å benytte tjenestene deres men går til konkurrenter fordi Posten er for dårlige. Posten trenger en real omlegging.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor i HELVETE har de så små biler da?!?😠

Dessuten er det nesten ingen som sender brev lenger. Så hva faen bruker de plassen i bilen til? Reklame? Fysj! 😠

Det er få som sender brev ja, men samtidig er det kraftig økning på folk som bestiller pakker med hjemlevering (slik som nettopp du har gjort). Jeg selv har sikkert minst ti-dobblet netthandel med hjemlevering etter corona.
Det er selvfølgelig begrenset hvor store biler postbudet kan kjøre, det ville vært ganske upraktisk dersom alle postbud måtte begynne kjøre lastebiler for å få med seg alle pakkene... Det er nok også ganske få som faktisk ønsker at postbudene skal begynne kjøre lastebiler inn i alle små boligfelter, med tanke på trafikk/miljø.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får denne meldingen av og til selv om jeg vet at de ikke har forsøkt å levere. 

Taluno skrev (8 minutter siden):

Det er få som sender brev ja, men samtidig er det kraftig økning på folk som bestiller pakker med hjemlevering (slik som nettopp du har gjort). Jeg selv har sikkert minst ti-dobblet netthandel med hjemlevering etter corona.
Det er selvfølgelig begrenset hvor store biler postbudet kan kjøre, det ville vært ganske upraktisk dersom alle postbud måtte begynne kjøre lastebiler for å få med seg alle pakkene... Det er nok også ganske få som faktisk ønsker at postbudene skal begynne kjøre lastebiler inn i alle små boligfelter, med tanke på trafikk/miljø.

Dette er jo helt feil. Når man bestiller en vare får man valg om henting/leveringsmetode. I de aller fleste tilfellene må det hentes på postkontor, eller med hjemlevering der de ringer deg når de står utenfor. Det er med BREVPOST det skal komme til postkassen din. Det gjør det kun om du får opp alternativet når du skal bekrefte leveringsmetoden. 

Det er forskjell på brevpost og pakkepost. 

Anonymkode: ca575...dbc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår faktisk ikke hva pakkepostkasse er og hva er forskjell mellom den og post-i-butikk. 

Anonymkode: b0f06...5d1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi handler mye på nett nå i koronatider, for å unngå kjøpesentre. Vi får tilsendt med hjemlevering eller i postkassen. Derfor har vi kjøpt pakkepostkasse med stort innkast, så vi ikke trenger å hente så mange pakker på post-i-butikk. Men hva f**n er vitsen når Posten likevel ikke gidder å levere i denne postkassen? Fikk sms i dag om at "pakken var for stor, så den må hentes på utleveringssted". Det er ETT barneplagg i pakken, den er IKKE for stor! 

Har de i det hele tatt prøvd? Må man melde ny postkassestørrelse før de leverer pakker i den? 

Litt sur post dette her, merker jeg, men er det noen med erfaring med slike postkasser? Var det bortkastede penger? 

Skriv klage da. Hvis de jukser på denne måten så må noen påpeke det også.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår faktisk ikke hva pakkepostkasse er og hva er forskjell mellom den og post-i-butikk. 

Døgnåpen.

Slipper å forholde seg til mennesker 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Får denne meldingen av og til selv om jeg vet at de ikke har forsøkt å levere. 

Dette er jo helt feil. Når man bestiller en vare får man valg om henting/leveringsmetode. I de aller fleste tilfellene må det hentes på postkontor, eller med hjemlevering der de ringer deg når de står utenfor. Det er med BREVPOST det skal komme til postkassen din. Det gjør det kun om du får opp alternativet når du skal bekrefte leveringsmetoden. 

Det er forskjell på brevpost og pakkepost. 

Anonymkode: ca575...dbc

Mindre pakker defineres som brevpost, og det er kraftig økning i nettopp alle disse mindre pakkene, som tar himla mye mer plass enn hva en konvolutt med ett brev inni gjør.
Brevpost kan være pakker opptil 2 kg.
En kasse som står inni postbilen som kan ta hundrevis av brev kan bare ta noen få pakker av "brevpost-størrelse", så jo, de må ha ganske mye større biler dersom det forventes at alle disse skal få plass i bilene slik som innlegget jeg siterte mente.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
jabx skrev (1 time siden):

Døgnåpen.

Slipper å forholde seg til mennesker 😀

Å, nei, jeg mener ikke en sånn utenfor butikken! De er praktiske for utlevering de, altså! Men jeg har kjøpt stor postkasse med stort innkast for pakker, så større hjemlevert post skal få plass. En sånn en:https://postkasse.no/produkt/pakkepostkasse-lyngor-svart/

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at en pakke ikke er for stor for postkassen når jeg får SMS om det. Tvert imot trykker postbudet pakker ned i postkassen som jeg neste ikke klarer å få ut igjen.

Men i mer tettbygde strøk hvor de bruker disse kan jeg skjønne at de ikke får med seg så mange pakker:

1870996856_Paxs3.JPG.thumb.jpg.ad64dda340309454c4622c0a9a104f65.jpg

Anonymkode: 5504d...6bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å, nei, jeg mener ikke en sånn utenfor butikken! De er praktiske for utlevering de, altså! Men jeg har kjøpt stor postkasse med stort innkast for pakker, så større hjemlevert post skal få plass. En sånn en:https://postkasse.no/produkt/pakkepostkasse-lyngor-svart/

Ts

Åja, jeg visste ikke at dette var en greie. De går vel bare automatisk ut ifra standardstørrelse på postkasser da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ts

Hvordan mener du posten skal ha oversikt over hva slags postkasse du har?

Anonymkode: 52d7f...ea6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er jo blant annet det jeg spør om i Hi. Om man skal melde endring av postkassestørrelse noe sted. Det finnes jo postkasser i alle slags størrelser.. Og denne pakken det er snakk om er ikke særlig stor heller, så den kunne fått plass i den gamle postkassen vår. 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg, men dette er bare tull! Pakkeboksen står 2 meter unna post-i-butikk, men nei, de kan ikke levere til post-i-butikk, de MÅ levere pakken  til pakkeboks og kreve at du laster ned helt unødvendig app!! Dette gidder jeg ikke. Hentet ikke pakken. Den kan gå i retur. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

FORDI HVIS EN PAKKE SENDES MED BREVPOST SKAL DE TA DEN MED TIL POSTKASSEN OG SE OM DEN FÅR PLASS!!! DU VET, SÅNN SOM DE GJØR MED BREVPOST!!!

POSTARBEIDERE MÅ VÆRE DE LATESTE AV ALLE YRKESGRUPPER I NORGE!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...