AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Jeg har akkurat vært gjennom en HAL Rar operasjon for bl.a. hemoroider. Andre som vil dele erfaringer med det? Hal rar brukes vanligvis til hemoroider, men for min del handlet det om å få "heist opp" endetarmen litt. Hadde litt rectocele og moderat bekkenbunns decens (nedfall). Er veldig spent på resultatet. De snurper visst igjen blodtilførselen til hemoroider også, så de faller av og snurper sammen med en tråd som skal bli der og holde tarmen litt løftet opp for min del. Operasjonen var gjort på ca 25 min i narkose pluss en del venting før og etter. Nå er jeg hjemme igjen og lever på Tramadol og Paracet. Er spent på andres opplevelser her. Dette er noe jeg ikke synes det er lett å snakke om. Hilsen Shira45 Anonymkode: 62545...706
Visnings Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 11.57): Jeg har akkurat vært gjennom en HAL Rar operasjon for bl.a. hemoroider. Andre som vil dele erfaringer med det? Hal rar brukes vanligvis til hemoroider, men for min del handlet det om å få "heist opp" endetarmen litt. Hadde litt rectocele og moderat bekkenbunns decens (nedfall). Er veldig spent på resultatet. De snurper visst igjen blodtilførselen til hemoroider også, så de faller av og snurper sammen med en tråd som skal bli der og holde tarmen litt løftet opp for min del. Operasjonen var gjort på ca 25 min i narkose pluss en del venting før og etter. Nå er jeg hjemme igjen og lever på Tramadol og Paracet. Er spent på andres opplevelser her. Dette er noe jeg ikke synes det er lett å snakke om. Hilsen Shira45 Anonymkode: 62545...706 Hei. Hvordan er erfaringen din etter operasjonen? Nå som det har gått en god stund?
Sara987 Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Erfaringen er at dette hjalp ganske bra, men ikke helt bra. Legen på sykehuset, som fortalte meg om operasjonsmulighetene (lenge før jeg opererte) sa at denne prosedyren fint kan gjentas. Med liten risiko. Så det tenker jeg å gjøre, men har utfordringer med at sykehuset ikke ringer meg tilbake når jeg ber om det... De ringte tilbake første gang jeg ringte, (3 mnd etter operasjonen), men da sa legen at det var for tidlig å si hvordan det hadde gått og at jeg måtte vente lenger. Vet ikke hvilke rettigheter jeg har, men antar at man kan reklamere på en operasjon på samme måte som når man kjøper noe. Så jeg får ringe og purre igjen. Håper det blir 100% bra da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå