AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Jenta mi hadde med ei ny jente fra klassen hjem. De kom og ba pent om å få neglelakk, noe jenta mi elsker. De fikk bestemme forskjellige farger til alle negler, og jeg la på pent og helte over glitter, og jenta hadde helt stjerner i øynene. Senere fikk jeg en melding av moren. Vil ikke gjengi innholdet her av fare for å bli kjent igjen, men kort oppsummert var hun skikkelig sur for at jeg hadde lakkert neglene til jenta hennes. De var visst imot at så små jenter skulle være jåledukker og pyntes opp. Innrømmer at jeg ble ganske satt ut av kjeften, hadde gjort alt for at de skulle få en hyggelig ettermiddag sammen og ønske jenta velkommen. Har aldri hørt noen reagere på neglelakk før. Hadde selvfølgelig vært noe annet om jeg hadde sminka henne eller gjort noe med håret eller lignende, men neglelakk synes jeg selv er ganske uskyldig. Synspunkter? Bør man spørre foreldre om lov før man lakkerer negler? Anonymkode: aea42...758 20
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 Jeg tenker at det er litt spesielt å bli så sint for det, men det ble nå tydeligvis mor, da. Og da vet du det til nestegang. Jeg hadde beklaget, og blitt ferdig med saken. I utgangspunktet veldig unødvendig å bli så sint, men jeg vet jo ikke grunnlaget for det. Anonymkode: d361b...8fa 20
Gjest ABM Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 Kanskje i noen tilfeller, men settingen med neglelakk og engangsfarging av hår mm. har skjedd mange ggr. her i huset også:) Aldri opplevd sure foreldre av den grunn
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 Velg dine kamper. Kam egentlig ikke forstå mor, men hadde ikke lagd en sak ut av det. Si unnskyld og glem det. Anonymkode: 6d5b0...35c 19
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 Herregud...det er da bare for moren å fjerne den. At jenta synes det var veldig stas og gøy bryr hun seg visst Ikke om. Anonymkode: 4006e...8f9 29
tweet Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 Jeg er lite fan av å jåle opp barn når de er så små, men da med sminke. Det hører tenårene/voksenlivet til. Men jeg er enig i at neglelakk er ganske uskyldig. Sønnen min elsker det, og jeg har sett flere barn i bhg som stolt viser fra neglelakken sin. Men alle foreldre er forskjellig og har ulike synspunkt, og det må man respektere. Synes ikke du gjorde noe feil, men ikke feil av foreldrene hennes å ha klare regler på sånt 😊 unødvendig å bli dritsur. Det går an å ta det opp på en voksen måte. 22
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #7 Skrevet 7. mai 2021 Veldig merkelig oppførsel. Jeg ville bare beklaget og ikke latt denne jenta kommer på besøk igjen. Ville styrt unna slike hysteriske foreldre og sine barn. Man vet jo aldri hva som kan være grunnen til hysteri neste gang. Anonymkode: e7102...e97 17
Kenelz Skrevet 7. mai 2021 #8 Skrevet 7. mai 2021 Bruker å spør barnet om hun får lov til å bruke neglelakk og dersom svaret er ja lar jeg dem styre på. Høres mer ut som kontrollbehov moren ble sur over. Stakkars barn som bare ville glede seg over noe så uskyldig som glitter og neglelakk. 21
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #9 Skrevet 7. mai 2021 Jeg synes også neglelakk på små barn er med på å forvrenge kroppsidealet, men det kommer selvsagt an på barnets personlighet. Jeg hadde dog aldri i verden kjeftet på en annens mamma fordi hun hadde lakket neglene til dattera mi, spesielt ikke som ny i klassen. Anonymkode: 9571e...d62 9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #10 Skrevet 7. mai 2021 Jeg hadde ikke lakket et annet barns negler uten å spørre foreldre. Når hun reagerer tenker jeg du bør tåle det. Anonymkode: e36da...010 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #11 Skrevet 7. mai 2021 Noe så dumt. Du har små problemer hvis du syns det er problematisk at datteren din fikk på seg neglelakk. Jeg blir oppgitt over alt foreldre skal lage til et problem. Om hun ikke liker neglelakk på ungen, så er det vel bare å fjerne det. Anonymkode: 2f071...df2 26
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #12 Skrevet 7. mai 2021 Jeg tenker det må være en hysterisk førstegangsmor og at jeg ikke hadde invitert det barnet igjen på besøk. Anonymkode: 58c22...ca9 12
Maleficenta Skrevet 7. mai 2021 #13 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jenta mi hadde med ei ny jente fra klassen hjem. De kom og ba pent om å få neglelakk, noe jenta mi elsker. De fikk bestemme forskjellige farger til alle negler, og jeg la på pent og helte over glitter, og jenta hadde helt stjerner i øynene. Senere fikk jeg en melding av moren. Vil ikke gjengi innholdet her av fare for å bli kjent igjen, men kort oppsummert var hun skikkelig sur for at jeg hadde lakkert neglene til jenta hennes. De var visst imot at så små jenter skulle være jåledukker og pyntes opp. Innrømmer at jeg ble ganske satt ut av kjeften, hadde gjort alt for at de skulle få en hyggelig ettermiddag sammen og ønske jenta velkommen. Har aldri hørt noen reagere på neglelakk før. Hadde selvfølgelig vært noe annet om jeg hadde sminka henne eller gjort noe med håret eller lignende, men neglelakk synes jeg selv er ganske uskyldig. Synspunkter? Bør man spørre foreldre om lov før man lakkerer negler? Anonymkode: aea42...758 noen mennesker overreagerer noe voldsomt på allting da. men nå vet du at du bare dropper sminke neste gang jenta er på besøk 3
Maleficenta Skrevet 7. mai 2021 #14 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker det må være en hysterisk førstegangsmor og at jeg ikke hadde invitert det barnet igjen på besøk. Anonymkode: 58c22...ca9 så det er greit å straffe barnet? 36
Maleficenta Skrevet 7. mai 2021 #15 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes også neglelakk på små barn er med på å forvrenge kroppsidealet, men det kommer selvsagt an på barnets personlighet. Jeg hadde dog aldri i verden kjeftet på en annens mamma fordi hun hadde lakket neglene til dattera mi, spesielt ikke som ny i klassen. Anonymkode: 9571e...d62 hæ? det er bare pynt 13
Maleficenta Skrevet 7. mai 2021 #16 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig merkelig oppførsel. Jeg ville bare beklaget og ikke latt denne jenta kommer på besøk igjen. Ville styrt unna slike hysteriske foreldre og sine barn. Man vet jo aldri hva som kan være grunnen til hysteri neste gang. Anonymkode: e7102...e97 er dårlig å ikke la jenta komme på besøk da. Skal hun gå viggo venneløs pga sin mor? 8
Gjest Fnuggolina Skrevet 7. mai 2021 #17 Skrevet 7. mai 2021 Overdreven og merkelig reaksjon av moren her (selv om jeg personlig ikke bruker vanlig neglelakk på barn pga kjemikalier). Bare beklag og lett deg flat som ei pannekake - og tenk i ditt stille sinn at denne mora nok er ekstremt nøye på mye rart og lite villig til å se gjennom fingrene på selv den minste ting.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #18 Skrevet 7. mai 2021 Dette blir en politisk korrekthet som går over i å være for mye, så den tipper over på den andre enden av skalaen. Er enig i at jenter ikke skal føle at de må se ut sånn og sånn, og ikke presses til å pynte seg eller være fine. Man skal være forsiktig med komplimenter som styrker "flink pike"-syndromet, eller komplimenter som går på utseendet. Alt dette er helt okei. Men det blir nesten litt krampaktig når unger ikke får lov til å leke seg med neglelakk en gang. Både gutter og jenter burde få prøve hvis de synes det er spennende. Ingen press eller forventing, bare lek. Jeg var og er skikkelig girly girl, og elsket når kjæresten til broren min la sminke på meg, eller når moren til en venninne ga oss lyse striper i håret. Vi var 7 år gamle, mange hadde vel fått navlebrokk av det i dag Anonymkode: 1e6d5...e48 15
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #19 Skrevet 7. mai 2021 Her både sminker de hverandre, tar på neglelakk og har farge i håret (vaskes ut etter vask). De stor koser seg 🙂 Men etter at eldste jenta på 8 hadde disko og sminkebursdag så veit jeg at en forelder i klassen nekter sånt. 15 jenter fikk sminke seg, men her stod mor og passet på at hennes ikke gjorde det. Hun forlot ikke bursdagen før alle var ferdig sminket. Da tenker jeg man er litt vel prinsipp fast. Gjør jo ingen skade. Anonymkode: fc26a...e70 18
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #20 Skrevet 7. mai 2021 Jeg støtter synspunktet til moren om ikke å la jenter bli jåledukker. Men om jeg hadde vært i mot neglelakk og jenta mi plutselig kom hjem med det så hadde jeg ikke gjort noe nummer ut av det og bare fjernet det uten noe oppstyr. Finnes verre ting. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg bare svart: å, beklager så mye! Det skal ikke gjenta seg. Ferdig med saken. Anonymkode: f7cfe...2a2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå