AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Dere som søker jobber i skole, bhg og utdanningssektoren generelt.. Når på året pleier det å komme flest stillingsutlysninger? Har nettopp begynt å søke, men finner ikke så mye enda. Anonymkode: 1b8ab...963
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere som søker jobber i skole, bhg og utdanningssektoren generelt.. Når på året pleier det å komme flest stillingsutlysninger? Har nettopp begynt å søke, men finner ikke så mye enda. Anonymkode: 1b8ab...963 De lyses gjerne ut fra februar. Altså utover våren. Men bare være obs på at ofte så lyses stillingen ut pga loven. Men stillingen er egentlig allerede «lovet bort» til en intern søker (altså en som allerede jobber der som vikar f eks). Kjempeteit, men dessverre er det sånn. Anonymkode: 16fd1...b2d 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De lyses gjerne ut fra februar. Altså utover våren. Men bare være obs på at ofte så lyses stillingen ut pga loven. Men stillingen er egentlig allerede «lovet bort» til en intern søker (altså en som allerede jobber der som vikar f eks). Kjempeteit, men dessverre er det sånn. Anonymkode: 16fd1...b2d Men hva om jeg har høyere utdanning enn vedkommende de har lovet bort stillingen til? Danker jeg da ut vedkommende eller gjemmer de seg bak "personlig egnethet"? Anonymkode: 1b8ab...963
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva om jeg har høyere utdanning enn vedkommende de har lovet bort stillingen til? Danker jeg da ut vedkommende eller gjemmer de seg bak "personlig egnethet"? Anonymkode: 1b8ab...963 Ja, mest sannsynlig vil du ikke bli innkalt til intervju engang.. og hvis, så slipper de uansett unna pga «personlig egenhekt vektlegges» eller noe sånt. Anonymkode: 16fd1...b2d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, mest sannsynlig vil du ikke bli innkalt til intervju engang.. og hvis, så slipper de uansett unna pga «personlig egenhekt vektlegges» eller noe sånt. Anonymkode: 16fd1...b2d Men det kommer såklart litt an på hvor i landet du søker da. Oslo har mange jobber og der kan du nærmest bli kastet jobb etter. Eller en bygd hvor ingen skulle tro nokan kunne bu. Anonymkode: 16fd1...b2d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det kommer såklart litt an på hvor i landet du søker da. Oslo har mange jobber og der kan du nærmest bli kastet jobb etter. Eller en bygd hvor ingen skulle tro nokan kunne bu. Anonymkode: 16fd1...b2d Jeg bor i Vestfold. Anonymkode: 1b8ab...963
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #7 Skrevet 7. mai 2021 Kan være vanskelig få seg fast stilling andre steder enn Oslo og på bygda. Typiske byer hvor folk flytter tilbake til , så er det lite utskifting av personal. Anonymkode: 16fd1...b2d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #8 Skrevet 7. mai 2021 I videregående i mitt fylke (Rogaland) er det to store utlysninger i februar og mars. Men oppsigelsesfristen for lærere er 1.mai (om man ønsker å slutte før skolestart), så det kan komme noen ledige stillinger etter det også. Og så kan det selvsagt dukke opp svangerskapspermisjoner ol gjennom året. Anonymkode: 9cace...e06 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #9 Skrevet 7. mai 2021 Er stort sett om våren det kommer ut stillinger i skolen. Pleier ikke komme så fryktelig mange ulike stillinger man kan søke med mindre man har undervisningskompetanse i veldig mange fag. Jeg er utdannet lærer (ungdomsskole og vgs), men har gitt opp å prøve å få jobb i skolen. Alle stillingene her (Bergen) får rundt 200-300 søkere og mange som er lyst ut er allerede satt av til vikarer. Håper du har bedre lykke 🤞🏻 Anonymkode: 78c47...2ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå