AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Etter snart 9 måneder med aldri mer enn to timers sammenhengende søvn begynner jeg å bli ganske desperat etter søvn og er relativt utmattet. Baby nekter flaske / tutekopp og spiser dessverre lite fast føde - er fortsatt på smaksprøvemengder etter fem måneder med tilvenning. Det ammes og ammes døgnet rundt. Tilbys alltid fast føde før amming på dagtid. Jeg trenger at baby begynner å drikke av noe annet enn meg. Er det noen med erfaring med gjenstridige flaskenektere som har noen tips til hvordan å få baby til å drikke av flaske / kopp? Har tatt smokk siden fødselen. Vi har prøvd følgende flasker/kopper: Mam antikolikk Avent Natural Tommee tipee Medela calma Avent klassisk tutekopp fra matbutikk. Felles for alle er at det bare tygges på tuten - det drikkes ikke. Grøsser når melken tilfeldigvis kommer ut av tuten og i munnen. Spiller ingen rolle om det er nypumpet morsmelk eller mme. Noen supertriks til en sliten mor? Anonymkode: 26e84...1bb
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 Har fått anbefalt comotomo flaske da de visstnok skal være myke og likt brystet. Forstår frustrasjonen din når du har prøvd så mye. Om du vil gi det et siste forsøk har jeg i alle fall hørt mye positivt om den flasken Anonymkode: dc4db...49a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 Hvor er faren? Du trenger søvn, og en så stor baby kan godt gå 3 timer uten pupp, sammen med far, mens du sover. Hva skjer når han får vann? Har du prøvd kopp med sugerør? Min syntes denne var artig https://gullbarna.no/produkt/jollein-bambu-drikkekopp-2/ Denne er også veldig populær https://www.jollyroom.no/babyutstyr/mat-drikke/bestikk-servering/kopper-glass/nuk-evolution-mini-magic-kopp-bla?gclid=Cj0KCQjwytOEBhD5ARIsANnRjVijBpNdWqoE174g6SbtOaqZWnbL6fmumj0FQ32xShRn05t0xbtfkAMaAnyAEALw_wcB Anonymkode: ee5c4...4f5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 Takk for forslag. Comotomo er ganske lik to av de andre flaskene vi har. Jeg kan forsøke kopp med sugerør, men ser ikke for meg at det fungerer heller all den tid det bare tygges og ikke suges på flasketuter/kopper. Skal sjekke ut NUK koppen og. Vann er like lite populært. Jeg klarer å få i baby litt melk med skje, men det er jo et håpløst å prosjekt å få til et måltid på den måten. Eldste drakk av alle typer flasker og kopper uten protester så det er en helt ny situasjon for oss med dette lille stabeistet som plent nekter. Far er absolutt til stede og drar sin del av lasset og vel så det. Jeg klarer dessverre ikke sove på dagtid og på natt har far ansvar for eldre barn som heller ikke sover natten gjennom. Baby har lav vektoppgang og vi kan derfor ikke kutte på ammingene når det inntas så lite fast føde. TS Anonymkode: 26e84...1bb
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 Hva sier helsesykepleier om at dere fremdeles er på smaksprøvestadiet da? Kan det være noe fysisk med svelgfunksjon for eksempel som gjør at barnet ikke klarer så mye mat som er fastere i konsistens enn helt flytende? Prøver dere å gi grøt på kvelden for at barnet skal være mer mett om natta? Anonymkode: bf015...98f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva sier helsesykepleier om at dere fremdeles er på smaksprøvestadiet da? Kan det være noe fysisk med svelgfunksjon for eksempel som gjør at barnet ikke klarer så mye mat som er fastere i konsistens enn helt flytende? Prøver dere å gi grøt på kvelden for at barnet skal være mer mett om natta? Anonymkode: bf015...98f Tror nok det bare er kresenhet. Eldste var omtrent lik i matveien, er og var svært kresen og finspist. Taklet for eksempel ikke klumper i verken grøt eller middag. Så akkurat det er som forventet. Vi gir grøt til kvelds, etterfulgt av amming, men det har dessverre minimal effekt på søvnintervallene. Det gis fire måltider med fast føde for dag. Det går stort sett i grøt og frukt/fruktmos. Middag har vi ikke funnet noe som faller i smak, verken hjemmelaget eller kjøpeferdig, det blir med en skje eller to og så er munnen stengt 🙄 Anonymkode: 26e84...1bb
AwkwardAlice Skrevet 7. mai 2021 #7 Skrevet 7. mai 2021 Jeg har brukt Munchkin Miracle 360 Trainer Cup til mine barn fra 6 mnd+ da de begynte med fast føde (i tillegg til amming) Ingen av de drakk fra flaske. https://www.munchkin.co.uk/miracle-360-trainer-cup-207ml-pink.html
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #8 Skrevet 7. mai 2021 Ingen av mine skjønte noensinne vanlige flasker men måtte få flaske med sugerør. Det skjønte de med en gang. Verdt et forsøk 😊 Anonymkode: 24f44...69c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #9 Skrevet 7. mai 2021 Min ville ikke ha vann fra tåteflaske, tutekopp eller vanlig kopp. Kjøpte disse og nå elsker hun å drikke vann😊 https://twistshake.com/no/p/straw-cup-360ml-6-m-pearl-grey Anonymkode: 479db...959
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå