AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Del Skrevet 7. mai 2021 Hvordan er prisen på slike? Hvor er de billigst? Da tenker jeg først og fremst på f.eks. https://www.google.com/search?q=margeritt+potte&client=ms-android-samsung-rev2&source=android-browser&prmd=isnv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj537PTmrfwAhVECRAIHTRuCIoQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=412&bih=732&dpr=1.75#imgrc=5dkByorElAr73M Med plass til de vanligste blomstene man får kjøpt i dagligvare, ø 12 cm. Anonymkode: 301c1...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 7. mai 2021 #2 Del Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er prisen på slike? Hvor er de billigst? Da tenker jeg først og fremst på f.eks. https://www.google.com/search?q=margeritt+potte&client=ms-android-samsung-rev2&source=android-browser&prmd=isnv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj537PTmrfwAhVECRAIHTRuCIoQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=412&bih=732&dpr=1.75#imgrc=5dkByorElAr73M Med plass til de vanligste blomstene man får kjøpt i dagligvare, ø 12 cm. Anonymkode: 301c1...db8 Vet ikke om jeg forstod spørsmålet ditt. Er det plast potter du vil ha tak i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Del Skrevet 7. mai 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (2 minutter siden): Vet ikke om jeg forstod spørsmålet ditt. Er det plast potter du vil ha tak i? Nei. Linken var for å vise den typiske blomsten som passer i terrakotta- eller annen potte/krukke-størrelsen jeg ønsker. Anonymkode: 301c1...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 7. mai 2021 #4 Del Skrevet 7. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Linken var for å vise den typiske blomsten som passer i terrakotta- eller annen potte/krukke-størrelsen jeg ønsker. Anonymkode: 301c1...db8 Ok så du ønsker terrakotta? Terrakotta er min absolutt favoritt. Man planter rett i terrakottaen og når man skal vanne så kan man sette hele potten i vasken med vann. Den suger til seg vann og planten blir happy. Hvor kan du få dette billig? Har ikke anelse men det kan være litt prisvariasjoner. Hos europris har de noen . Her er også noen Ikea har også noen. Denne er megakul Endret 7. mai 2021 av DEN NAKNE GARTNER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 7. mai 2021 #5 Del Skrevet 7. mai 2021 Men hvis du tenker å plante i så små potter på balkong/terrasse så bør du være klar over at de tørker ut i løpet av noen timer i finvær om sommeren. Jeg anbefaler deg med andre ord å se om du finner noen større potter og evt. sette flere planter i samme potte. Husk bare at de vokser i løpet av sommeren så det kan være lurt å beregne god plass. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #6 Del Skrevet 7. mai 2021 Leo skrev (4 minutter siden): Men hvis du tenker å plante i så små potter på balkong/terrasse så bør du være klar over at de tørker ut i løpet av noen timer i finvær om sommeren. Jeg anbefaler deg med andre ord å se om du finner noen større potter og evt. sette flere planter i samme potte. Husk bare at de vokser i løpet av sommeren så det kan være lurt å beregne god plass. Hvor store da ca, og hvor mange planter sammen? Har ikke peiling på blomster i det heletatt jeg. Men tenkte det hadde vært fint med noen utpå terrassen. Anonymkode: 301c1...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 7. mai 2021 #7 Del Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor store da ca, og hvor mange planter sammen? Har ikke peiling på blomster i det heletatt jeg. Men tenkte det hadde vært fint med noen utpå terrassen. Anonymkode: 301c1...db8 Hvis du er hjemme hele tiden og ikke skal noe sted i sommer kan du klare deg med potter på 15 - 20 liter. Skal du reise bort vil jeg anbefale minst 40 liter og da gjerne med en eller annen form for vannreservoar. Uansett passer det ofte bra med tre planter i en potte. Det ser litt stusselig ut med en gang, men de vokser fort og med ulikt antall ser det uansett harmonisk ut. Evt. kan du ha en litt større plante i hver krukke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #8 Del Skrevet 7. mai 2021 De har 30% på Potter hos europris nå. Anonymkode: cbb22...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurd Skrevet 7. mai 2021 #9 Del Skrevet 7. mai 2021 Vet ikke om tilbudet er der enda, men Hageland hadde tilbud på blomsterpotter nylig. Det var terracottapotter. Ulempen var at de ikke er frostsikre, men det er jo ikke noe problem om du bare skal ha sommerblomster i de. Her har de helt enkle terracottapotter på Hageland også, som er rimelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå